Wielrennen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 9 jul 2011.

  1. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Yeuh, Thor! Blij dat die de Fransen verslaat.
     
  2. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Hup Hup Thor!
    Brengt zijn strepen echt wel ten goede.
     
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Zoals altijd zijn de Franse supporters onsportief. Maakt de overwinning nog mooier.
     
  4. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Wat een leuk volk blijft dat toch :emo:
     
  5. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Thor Hushovd, mooi om te zien dat hij het dan ook nog doet.

    Lekker voor het Franse shitvolk.
     
  6. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een klasbak die Thor, onsportief van het franse volk om boe te roepen.
    Morgen zal het wel weer helemaal losgaan met de klassementsrenners, misschien dat Rob Ruijgh iets leuks kan laten zien.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Thor de ultieme baas van het peloton _O_

    Morgen vrij _O_
     
  8. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteindelijk toch iemand die het van zijn afdaling moet hebben die hier wint, maarja Hushovd is ook een klasse apart, wat een held. Kut fransen die boe roepen, zegt meer over hen dan over Thor. Mollema de chasse patate van de dag :p Nu met veel plezier uitkijken naar de beesten etappe van morgen.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Klopt inderdaad! (Alhoewel Sanchez dat laatste gat never nooit niet had dichtgereden. Daarvoor moet je echt een krachtpatser zijn).

    Echt een schitterende overwinning, zelf weggaan op de Aubisque _O_
    Mooie vent.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    [​IMG]

    _O_

    Kut fransen.
     
  11. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Man zie het zo toch niet :F:
    Ik zie in dit topic wel dat je veel van de koers kent, maar hier sla je de bal toch mis hoor.

    Lotto trekt zich terug omdat hun doel jonge Belgen een kans geven is. De omega-pharma lotto ploeg staat boven een piramide die start in de jeugdcategorieën. En met dat Omega Pharma Lotto steeds internationaler en succesvoller wordt, strookt dat met de Belgische visie van Lotto. Dit in tegenstelling tot de op succes ogende visie van Omega Pharma.

    Ten tweede was Vanendert al een opkomende jongen bij de jeugd en reed een paar jaar terug een zeer goede Waalse pijl maar kon de verwachtingen nooit waarmaken door 2 jaar van blessure. Nu is hij gespaard gebleven en bewijst hij zich. Ook is het zo dat een Schleck of Evans of Contador Vanendert niet kennen en hem dus sneller laten gaan.

    En wat Gilbert betreft, die man heeft zijn carrière stap voor stap uitgebouwd en is over de jaren heen meer en belangrijkere uitslagen beginnen rijden met 2011 nu als hoogtepunt. Ja het is buitenaards, maar hij komt niet uit het niets :cool:

    Correct me if i'm wrong ;)
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Probleem met zoiets is natuurlijk dat je het nooit zeker weet :+
    Ik uit alleen mijn wantrouwen, het is gewoon lastig te geloven allemaal.
    En eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik Vanendert inderdaad amper gevolgt heb, ook al heb ik Waalse Pijl gezien.

    tevens ben ik benieuwd naar de mening van anderen hierover :+
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Etappe 14
    16 juli
    Saint-Gaudens - Plateau de Beille
    152.5 km

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een schitterende zaterdagmiddag etappe. Met maar liefst 6 cols (waarvan 2 de eerste categorie en 1 buitencategorie) + finish bergop + amper vlakke stukken + vanaf de meet klimmen wordt dit 1 van de leukste etappes deze Tour op papier (naast etappe op de Galibier uiteraard). In ieder geval de leukste Pyreneeën rit.
    Interessant feitje: altijd stond de ritwinnaar op Plateau de Beille uiteindelijk met het geel om de schouders in Parijs!
    Ritwinnaars en later dus ook Tourwinnaars waren: Marco Pantani (1998), Lance Armstrong (2002 en 2004) en Alberto Contador (2007).
    Een etappe voor de topfavorieten dus.
    De col laat zich een beetje kenmerken door Alp d'Huez, alleen dan net wat steiler en net wat langer. De supersprint zit na Portet d'Aspet. Een hele nare klim trouwens, een van de steilste uit de Tour. Tevens de col waar Casartelli het leven liet in een fatale crash... Daar gaat Cavendish dus nooit overheen komen. Als Gilbert en Rojas nog ambities hebben voor het groen zal dit hun doelstelling worden. Gilbert heeft gezegd dat het algemeen klassement echter ook een doelstelling kan zijn, meesprinten hier zou echter wel dom zijn omdat je nog 5 cols krijgt :p.
    Ik verwacht ook dat Voeckler uit het geel wordt gereden. Stiekem verwachtte ik dat donderdag al, maar hij wist zich met Rolland zeer goed staande te houden. Zijn voorsprong vandaag behouden zou echter wel een mirakel zijn.
    Grote vraag blijft een beetje wanneer de klassementsmannen weer gaan koersen. Omdat er geen bonificatieseconden zijn zullen ze niet per se als eerste boven willen komen, wat betekend dat ze weer gaan wachten tot Plateau de Beille vrees ik. Dus het kan best zo zijn dat de reeks 'ritwinnaars Beille=tourwinnaars' verbroken kan worden.
    Van de klassementsrenners zet ik mijn geld in op Basso. Szmyd op kop, iedereen er af rijden, en dan Basso uit het wiel wegrijden. Ik hoop het!
     
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Fuck man waarom kan ik deze rit nou niet zien. Moet helaas werken, want dit is een erg mooie etappe. Misschien neem ik m´n laptop mee en kijk ik het daar op, want de pc´s op het werk trekken het niet heb ik vandaag gemerkt:+
     
  15. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal je bekennen dat ik ook mijn twijfels heb bij de prestatie van Gilbert, bijna onmenselijk wat hij doet.. De drie grote "heuvel" voorjaarsklassiekers winnen is 1 ding, mee sprinten tussen de grote mannen en dagen lang in het groen rijden en dan ook nog top 15 rijden in zware berg rit... Bijna Merckx-achtig.. Ik ga niet zeggen dat hij doping gebruikt, maar het is wel onmenselijk wat hij doet. Zeker veel respect voor Gilbert, niet alleen dit jaar trouwens.

    Manmanman, wat een rit wordt dit vandaag. Ben gewoon bijna zenuwachtig van spanning, hoop echt op een flinke strijd vandaag. Was het maar al 12 uur..... Nu maar even Eastdown & Bound kijken of even Ringo Deathstarr op vinyl luisteren? Moeilijk
     
  16. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Super leuke etappe & moet dan naar een familiefeest :mad:.
    Hopelijk kan ik daar ergens kijken!
    Lijkt me wel dat Voeckler vandaag zijn trui kwijt zal zijn, tenzij hij lekker kan meerijden maar dat betwijfel ik.
    En een kopgroepje met mss weer Gilbert :+? We zullen zien.
    Ik gok op Fränk. Hij laat me een zeer positieve indruk na.
     
  17. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Frank lijkt erg sterk inderdaad. Dat is het mooie aan die gebroeders Schleck, maakt niet uit wie als er maar 1 van hen wint, zo denken ze er echt over. Mooi om te zien, denk dat Andy de klassementsrenners weer gaat slopen vandaag met aanvallen en dat Frank er daarna vandoor springt. Ze hebben echt een goede ploeg en kunnen het vanaf hier aan om het geel te dragen. Of misschien toch beter om pas in de eerste Alpen rit het geel te pakken voor Leopard? Spaart heel wat energie in de 3 ritten er tussen denk ik, al gaat zondag HTC al het werk doen.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    12:41 - 146 km
    De kopgroep is begonnen aan de eerste klim van de dag, de Col de Portet d'Aspet

    :)
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    De ergste klim...

    Leuk kopgroepje, met stuk of 3 stoorzenders echter.
     
  20. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Arjen Robben die iemand gaat aanduwen, hopen dat hij daar heel van blijft:+
     

Deel Deze Pagina