[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Maar ben benieuwd of er uitzonderingen zullen zijn.
    Als ik kijk naar m'n nichtje, die heeftvnu een half jaar vertraging omdat haar moeder v/a februari ziek ik geweest en nu een kleine maand geleden is overleden.
    Zij is dus daar heel erg mee bezig geweest en stond dr opleiding even op de tweede plaats. dus stel iemand in zon situatie terecht komt, en misschien al een half jaar vertraging had, of later het ook niet helemaal lekker loopt..

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Het is toch ook voor langer dan een jaar vertraging? En daarnaast zullen in extreme gevallen altijd uitzonderingen gemaakt worden.

3. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Er zijn altijd gaten in de wet. Voor zulke dingen, mits je dit "op tijd" aan zal geven zullen wel in achting worden genomen.

Met op tijd bedoel ik dat je niet een jaar langer over je opleiding moet doen, dat ze zeggen dat je moet betalen en dat je dan pas zegt 'ja maar'. Maar als je dit aangeeft zodra het gebeurd, of als iemand dichtbij ter overlijden komt of je word zelf heel ziek of je krijgt een ongeluk dan zullen er wel regelingen worden getroffen. Dit is zo eigenlijk met alles wel =)

edit: even wat zinnen aangepast, klopte niet echt allemaal :p

Laatst bewerkt: 6 jul 2011
  4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is helemaal geen prima regel, zelfs niet met het jaar uitstel. Ik zie de bui al hangen bij de eerstejaars. Voorlichters kampen er nu al mee dat scholieren en met name ouders terughoudend zijn voor opleidingen die het predikaat "moeilijk" hebben. Hoe moet dat straks als ze dan ook nog eens een boete van 3000 euro boven het hoofd hangen? En als ze die stap durven te zetten, schrikken ze zich op de universiteit dood van het niveau (want er is nog steeds een gapend gat met de vakantie die het VWO heet) en zien ze alleen maar langstudeerders om zich heen. Die studenten blijven zo nooit hangen. :'-(
    Halbe Zijlstra is een gehaaste man die in zijn statements nooit laat blijken dat hij überhaupt ooit buiten kwam in zijn studententijd of recentlijk.

Wie anders verzint het dat deeltijd-studenten aan dezelfde 4 jaar moeten voldoen? Én schakelstudenten moeten hun (half)jaar maar in hun "gegeven uitlooptijd" doen...

Ik snap de wens om druk te leggen op doorstuderen, maar daar moeten betere middelen voor zijn. Een scholier moet in alle rust een eerlijke keus kunnen maken tussen opleidingen en pretstudies aantrekkelijker maken is niet de oplossing als je Nederlandse topbedrijven binnenboord wil houden.

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Eens met Matrix, ik voorzie een hele hoop nare gevolgen die zwaarder wegen dan de voordelen van deze maatregel.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Natuurlijk zitten er veel meer nadelen dan voordelen aan deze regel, maar daar kunnen we nu nog weinig tegen doen. Het enige lichtpuntje is dat de invoering een jaar uit is gesteld.

Matrix heeft inderdaad volkomen gelijk dat juist de betastudies, alhoewel hij deze niet specifiek noemt, voornamelijk de dupe zullen zijn van deze regel. Volgens mij ligt het gemiddelde voor een bachelorstudie daar sowieso al boven de 4 jaar? Hier in Delft is het sowieso best knap als je iemand tegenkomt die zijn bachelor in exact 3 jaar heeft voltooid.

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Studeren lijkt steeds minder op een ervaring te worden. Het is nu gewoon je papiertje grijpen en wegwezen. Jammer dat ze inderdaad geen afzondering willen maken voor jullie Beta studenten. Hoeveel politici hebben trouwens een Beta studie afgerond? 0? :+

8. pimmos87

pimmos87 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap de intentie van de overheid wel. Er wordt veel te veel geprofiteerd door studenten.

In mijn optiek kunnen ze dat beter beginnen met het oplossen van het niveauverschil tussen de studies. Iedereen gaat tegenwoordig maar HBO doen en als ik zie wat voor werk sommige daar afleverde in de 4e is dat echt om te huilen. Verschil met de universiteit is echt enorm. Zorg er eerst voor dat dit op niveau is, dat een opleiding sowieso als 'moeilijk' wordt ervaren en dat alleen de mensen met motivatie & ambitie beginnen aan een dergelijke opleiding. Zo voorkom je dat iedereen maar op t gemakkie aan een opleiding begint om vervolgens 7 jaar 'free-wheelend' stufi en alles te trekken.

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Heb al 2 jaar 'vertraging' (2x gestopt met studie) en ga weer opnieuw beginnen. Maar met al deze berichtgevingen e.d. heb ik er echt 0 zin in.

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb het gevoel dat veel regeringen ineens kernenergie afzweren om populistische redenen. Het volk is geschrokken en ieder staatshoofd dat nu voor kerncentrales gaat pleiten kan genoeg kritiek verwachten. Ik vind het goed om kritisch naar energie te kijken, maar wel om de juiste redenen en het debat is nu enigzins gebiased.
    Japan valt hier natuurlijk niet onder, want dat is gewoon verschrikkelijk. Maar ik schrik van dit streven! Japan is zó afhankelijk van kernenergie op dit moment. Bij Kansai Electric Power Company (KEPCO, de nummer 2 na TEPCO) kreeg ik eerder dit jaar een presentatie te zien dat erger pleitte dan deze cijfers. Energiebehoefte stijgt enorm in de zomermaanden en dan kan het land niet zonder. Zou dit van Japan (noodgedwongen) een land maken dat wel de gedroomde sprongen in duurzame energie kan waarmaken?
    Ik zie dit met veel interesse tegemoet. Bij Mitsubishi hadden ze al het plan een hele fabriek zelfvoorzienend te maken op duurzame energie. Daar hadden ze geen commerciële plannen voor, maar het leek ze gewoon een interessante test (à 30 miljoen). _O_

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Een kind van 3 jaar oud in Bolsward, een stad niet ver van Sneek, ernstig mishandeld. Ging om buitenlandse mensen.

Kindje ligt in ernstig kritieke toestand in het ziekenhuis.

En dit zo kort na de moord op een moeder in Sneek, die met messteken voor de ogen van haar kinderen is vermoord. =(

12. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Kijk als ze wat willen doen aan luie studenten of matige resultaten, dan moeten ze gewoon een BSA instellen voor elk jaar waar de student een bepaalde norm moet halen (een x aantal punten of behaalde competenties). Met uitzonderingen ingebouwd voor speciale gevallen. Studenten 3000 euro laten betalen bovenop de 1600 euro is misdadig. Dat houdt in dat een student gemiddeld zo'n 460 euro per maand kwijt is aan zijn of haar studie, ook al heeft deze een legitieme reden. Dit noemen wij chantage!

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dat is zonde, Sneek is een erg mooi dorpje met lekkere dames. :cool:

Maar voor ons stedelingen zijn dit soort gevallen geen nieuws meer helaas. Hier in mijn wijk komt het ook weleens voor.

Laatst bewerkt: 16 jul 2011
  14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dude doe ff normaal man. :x

En Sneek is geen dorp, maar al sinds 1456 een stad. :x

15. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Jaja, Sneek is gewoon een dorp.

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Jup, je bent pas een stad wanneer je een eredivisie voetbalclub hebt. Nieuwe regel is het.

Al zijn er zelfs plaatsen die zichzelf stad noemen zonder een treinstation.

Laatst bewerkt: 17 jul 2011
  17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Je bent een stad wanneer je stadsrechten hebt.

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dan is bijna alles een stad en mensen hebben bepaalde verwachtingen van een stad. Wanneer ik het huis uit gaat wil ik wel in een stad blijven wonen en dan niet in een dorp van 30.000 inwoners met stadsrechten. Maar gewoon echt een bekende stad.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Waarom woon je dan in Eindhoven?

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Het is de nummer 1 stad van brabant lul :+

5de van Nederland

Deel Deze Pagina