De Grote Voetbaldraad [Deel 37]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Tja een rouwkaart gaat misschien iets te ver. Maar kan me wel vinden in de gedachten van de supporters. Die voelen zich verraden en vernederd door mijnheer Fer en wijnaldhum...

Die jongens hebben alles aan de club te danken. Vinden zichzelf heel wat. Maar het zijn gewoon 2 snotneuzen.

2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Tja, welkom in het hedendaagse voetbal.

3. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik vind dit echt altijd gemakkelijke gepraat. 'Zij hebben de club verraden' bladiebladiebla....

Hoe kan jij nou in hemelsnaam zeggen dat zij de club verraden hebben. Ik snap hun absoluut dat zij hogerop willen en dus willen gaan naar een Nederlandse topclub. Feyenoord is niets en dat blijft ook nog wel een tijdje zo geloof ik. Ieder persoon heeft zijn of haar eigen ambities, dat heb jij toch ook neem ik aan. Als jij bij een bedrijf werkt en je kan ergens anders leuker werk zoeken, of je ziet een bedrijf waar je je meer kan ontwikkelen, of salarisverhoging..... whatevah.... dan ga je toch ook daar naartoe?

Feyenoord is net als een onderneming, ook een organisatie. Ik vind het maar makkelijk om over clubverrading te lullen. Net als enkele vrienden van me die zeggen dat ze nooit naar Ajax zullen gaan, omdat zij Feyenoordsupporter zijn bijvoorbeeld. Rot op zeg! Als Feyenoord aanklopt bij mij, zal ik ook niet zeggen van:'hmmmm ik ben Ajacied dus ik ga niet naar Feyenoord'. Bullshit!

4. Seh

Seh Guest

Bekijk het eens anders. Als Wijnaldum en Fer gewoon de standaard allochtoon waren en niet goed konden voetballen, had Feyenoord ze dan ook geholpen? Doe nu eens niet alsof Feyenoord een liefdadigheid instelling is.

Overigens vind ik dat Wijnaldum het netjes heeft gedaan, zijn mond gehouden, 5 miljoen opgerbacht (mede doordat hij niet riep dat hij weg wilde), nog een bedrag aan Feyenoord overgemaakt en gewoon normaal weg gegaan.

Wat Fer doet is vies, maar begrijpen doe ik het wel.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Wijnaldum is vergeleken met Fer nog heel fair gebleven ja.

6. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Daarbij komt dat Wijnaldum geld heeft gegeven aan de jeugdopleiding van Feyenoord zonder dat groot in het nieuws te willen brengen, in interviews heeft gezegd dat hij nog altijd Feyenoord-fan blijft en heeft gekozen voor een club in Nederland in plaats van een hoger salaris in het buitenland. Op zich best netjes allemaal. Hou me niet echt bezig met het nieuws rond Fer, dus daar kan ik dan ook niet echt een mening over vormen.

7. Seh

Seh Guest

Sowieso zit Wijnaldum al sinds zijn 16e bij het eerste, dan wil je wel eens van een middenmotor (:'-() naar de top als er interesse is.

8. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Al kreeg ik 10 miljoen per jaar, ik zal nooit, maar dan ook nooit zo'n shirt aantrekken. _0/

Waarom? Hij is pas 21 (!) joh, die jongen kan nog 14 jaar mee. Vanwaar al die haast?

9. Seh

Seh Guest

Zet je Feyenoord bril eens af. Ik ga niet in discussie met iemand die alles alleen maar vanuit zichzelf bekijkt en niet kan relativeren.

10. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat voor discussie wil je dan? Eentje waar iedereen het met elkaar eens is? Dan lijkt de term discussie niet echt op z'n plaats toch?

Wat is er mis met rivaliteit wanneer ik zeg dat ik never nooit zo'n shirt aan zal trekken? Daar kwets ik toch niets of niemand mee?

11. Kaasstengel

Kaasstengel Never, ever give up!

Leuk Bevonden:
    0

Om in beeld bij Oranje te komen moet je op een gegeven moment wel een stapje hoger gaan spelen en op hoger niveau jezelf bewijzen. Dat gaat vrij moeilijk als je die stap pas neemt als je 28 bent :emo:

12. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Als je echt een verklaring wil: Het punt is denk ik dat je amper meer over rivaliteit kunt spreken op sportief gebied. PSV, Ajax en Twente zijn gewoon een stap hogerop voor iemand die bij Feyenoord speelt. Je ontwikkelt je meer dan bij Feyenoord, speelt je meer in de kijker voor het NL elftal en je hebt op den duur meer mogelijkheden voor mooiere clubs in het buitenland. Bovendien ga je in salaris ook nog wat omhoog waarschijnlijk. Genoeg pluspunten te bedenken. Clubliefde is vrij zeldzaam tegenwoordig en dat zien niet alle supporters. Supporters die daar nog wel in geloven dragen alleen maar drogredenen aan, spreken vanuit emotie en daar kun je lastig een goede discussie mee voeren.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Straks ga je beweren dat je nog objectief een discussie aan kan gaan :lol:

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat die ook ziet dat het niet goed met Feyenoord gaat en waarschijnlijk de komende jaren nog steeds niet voor de prijzen gaat spelen. Jongen is 21 en moet nu stappen gaan maken. Niet qua club maar als voetballer algemeen.
    Hij speelt nu weer Europa en waarschijnlijk CL volgend jaar en speelt dit jaar weer mee voor het Kampioenschap. Allemaal een stap hoger dan het niveau waar Feyenoord de laatste jaren opzit.

Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  15. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oh daar is de meervogel ook weer die ik op nog geen enkele nuttige bijdrage heb kunnen betrappen.

Ik snap wel dat die jongens een stap hoger willen, daar is de hele discussie ook niet naar. Ik bedoel alleen te zeggen dat het broekies van 21 jaar zijn die nog niets gepresteerd hebben en al denken dat ze Maradona zijn. Daar word ik niet zo vrolijk van, om het sportieve maar buiten beschouwing te laten.

16. Seh

Seh Guest

Natuurlijk, maar je kunt niet ontkennen dat zij wel een stapje hogerop kunnen.

17. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat doe ik ook helemaal nergens. Alleen wanneer je als speler ambitie hebt en denk dat je de top aan kunt snap ik niet dat je dat in de Mickey Mouse competitie denk te behalen.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Gasten die denken dat ze Maradona zijn. Zijn gasten die op 21 naar het buitenland gaan omdat ze denk dat ze geweldig goed zijn (Drenthe...) Wijnaldum maakt gewoon een slimme keuze als voetballer. Snap dat als Feyenoord fan niet leuk is dat die weg is. Maar ga niet dingen hem kwalijk nemen en hem vergelijken met Drenthe bijvoorbeeld. Dat is gewoon jammer en een excuus vinden om boos op die jongen te zijn.

19. Seh

Seh Guest

Een tussenstap maken is jou vreemd? Ze willen niet naar het buitenland (nog niet) en na Feyenoord is er nog een stapje hoger in de Eredivisie, namelijk Ajax, PSV of Twente.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd en komende 4 jaar op dat niveau spelen. (Ieder jaar Europa, en spelen voor Kampioenschap) en dan maakt die de stap naar het buitenland. Imo hoe iedere voetballer het moet doen. Maakt er een voetballer eindelijk een goede keuze wat alle jonge spelers moeten doen, is het weer niet goed.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina