De Grote Voetbaldraad [Deel 37]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel dat wanneer ze de kapsones hebben als Wijnaldum of Fer ze beter hun woorden waar kunnen maken.

Ik heb meer respect voor Luc dan voor deze twee mooiboys die zelden lieten zien dat ze konden voetballen en toch zo'n onrust veroorzaken.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Enige die kapsones hebben en onrust veroorzaken zijn de "supporters" imo.

3. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    because?

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

In elke post over Fer of Wijnaldum lees je een sneer, het is 1 brok negativiteit omdat 2 van de meest potentiele voetballers de overstap willen maken van een middenklasser die onderaan moet beginnen en waar het één grote puinzooi is aan de top, naar een club die de afgelopen jaren gewoon stabiel in de top meedraait (twente) of 1 van de 2 overgebleven topclubs in Nederland (PSV).

In plaats dat je je subjectiviteit ook maar 1 keer aan de kant zet om de stap uit te leggen, pak je elke kans om je mening te ventileren over de transfer van de 1, of de fratsen van de ander.

Zodra ook maar iemand een poging doet om jou de Feyenoord bril af te laten doen val je terug op het feit dat ze kapsones hebben.....terwijl Wijnaldum zelfs een deel van de vergoeding aan Feyenoord geschonken heeft!

Feit is en blijft dat (bijna) iedereen van mening is dat die 2 gewoon goed kunnen voetballen, daarnaast is er voor Wijnaldum weinig meer te leren bij Feyenoord. Een aanvoerder is het niet, hij is niet "de 10" die Feyenoord zoekt en hij voetbalt al 4 jaar in het 1e. De stap naar PSV is een prima stap.
    Vervolgens flirt Twente met Fer, wat ook gewoon een stap hogerop is.

Het enige wat jij Fer kan verwijten is dat hij prima wedstrijden met barslechte afwisselt....maar wacht eens, is dat niet het verhaal van Feyenoord?
    Beide zijn in potentie de beste voetballers die Feyenoord heeft en had, dat ze naar een andere club toe willen, betekent dat dan meteen dat ze kapsones hebben?

Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Alleen supporters zijn nog trouw aan hun club. Spelers niet meer. Als je zelf speler was geweest zou je misschien ook anders denken.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zij zijn de enige die het een big deal van maken en rouw brieven etc gaan sturen na dat soort spelers. Wijnaldum etc heeft zich prima gedragen in de media en zelfs voor een transfersom geholpen. En dan gaan mensen zeggen dat die kapsones heeft. Duidt er mij meer op dat die "supporters" slecht tegen hun verlies kunnen en denken alles kunnen maken. Gewoon zielig.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar aan de andere kant snapt iedereen denk ik wel dat het zeer doet dat ze nu vertrekken.

Die supporters zijn wel de afgelopen jaren de club trouw gebleven en hebben zich vast gehouden aan de 'als we deze groep bij elkaar kunnen houden dan komen er betere tijden' verhalen.

En als dan blijkt dat die groep helemaal niet bij elkaar te houden is en erger nog, ze naar de (beoogde) concurrenten vertrekken dan kan ik me voorstellen dat dat zeer doet.

Maar dan nog moet je je inderdaad realiseren dat loyaliteit aan een club niet iets is wat je tegenwoordig nog vaak ziet.

Eigen belang staat altijd voorop (en ook daar kun je weinig over zeggen want dat is voor de meeste van ons precies zo).

Daarbij denk ik ook dat Wijnaldum de mazzel heeft gehad dat de clubs er samen goed uit gekomen zijn en hij zonder veel ophef en nog een mooi gebaak makend kon vertrekken.

Die mazzel heeft Fer niet en daardoor is hij dus extra de pineut

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik snap dat het jammer is. Dat begrijp ik ook.
    Maar dan om zo te gaan gedragen en proberen zelfs Wijnaldum proberen zwart te maken...
    Eerst voor die jongen juichen etc en een week later hem zwart maken. Is gewoon slecht tegen je verlies kunnen.

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dat trouw en clubliefde gezeik moet ook maar eens ophouden, want het slaat nergens op. Hij (de voetballer in het algemeen) is werknemer en heeft gewoon een contract getekend. Hij heeft zich, in de ideale situatie, ingezet voor de club en hopelijk ook genoten van de periode waardoor hij houdt van de club, maar in essentie gewoon de periode bij de club. Neemt niet weg dat voetbal big business is en iedereen in eerste instantie aan zichzelf denkt. En dat kan je hem toch niet verwijten?

Opmerkingen over clubliefde zijn irrelevant, het enige dat je een speler kan verwijten zijn zijn acties op en rondom het voetbalveld.

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik verwijt niemand ook iets.

Ik het het juist over clubliefde van supporters. Ik vind het ook vreemd dat er clubliefde voor een speler moet zijn. Het gaat toch allemaal om geld en om je eigen carrière. Als je daarvoor een stap omhoog moet doen, dan moet je club niet in de weg zitten toch?

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je met je volle verstand een contract tekent heb je gewoon voor de duur van dat contract je uiterste best te doen TENZIJ je huidige werkgever je voor een passende vergoeding naar een andere club wil laten gaan.

Heb echt een broertje dood aan spelers die een overgang proberen te forceren

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Daar heb je gelijk in. Ik vind idd ook dat als je een contract tekent dat je die uit moeten zitten. Als de club wil meewerken aan een vroegtijdige transfer dan is het goed.

Ik heb ook een hekel aan spelers die vroeg weg willen en dan de club de schuld geven dat ze niet kunnen gaan.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mwa, er is sprake van een bod van....2,5 miljoen toch?

Zijn contract loopt volgend jaar af? Zeker als je in je achterhoofd de situatie van Feyenoord houdt is 2,5 miljoen een aardig bod....

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik had het niet direct over een speler, maar over spelers in het algemeen.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nee oke, maar de discussie begon over Fer, die moeilijk doet.

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De hele discussie begon toch over het feit dat Fer zijn eigen rouwkaart in de bus kreeg? (wat ik trouwens nog steeds schandalig vind ;))

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is ook gewoon dom, je eigen adres moet achterop de kaart en niet aan de voorkant :F:.

18. Seh

Seh Guest

[yt]IqjICZ9854M[/yt]
    End of discussion plox?

19. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Nieuwe discussie wellicht, want dat is niet de beste penalty ooit. Dat was Cruijff & Olsen. :+

20. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    ALLAAAAH!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina