Mjah, je zou je zelfs nog 80 euro kunnen besparen door een i5 2500k te nemen. Aangezien jij een hoog budget hebt, maakt die 80 euro ook weer niet zoveel uit.
Wat wil je precies met de PC doen? Gamen, photoshop, videobewerking, programmeren, etc.
Op dit moment heeft de I7 2600k op games totaal geen geen meerwaarde op de I5 2500k. Misschien dat over een jaar, 2 jaar, of langer, games hyperthreading gaan ondersteunen, pas dan heeft de 2600k een meerwaarde. Mocht je alleen gamen, dan betaal je die 80 euro dus voor 2mb cache en een 100mhz hogere clock.
Wat moederborden betreft, de beperking valt tegenwoordig heel erg mee, het grootste deel van de mainstream borden heeft ondersteuning voor SLI en Crossfire. De keuze is eigenlijk persoonlijk (welke aansluitingen enzo), ikzelf ben fan van Gigabyte, dus ik zou zegen ga voor Gigabyte. Anderen zullen het er misschien niet mee eens zijn
Het beste kun je gewoon kijken bij de BBG Topic @ Tweakers.net
Daar staan gewoon de meest populaire systemen op dit moment. Verder gewoon veel onderzoek doen naar wat jij nodig hebt, en dingen vergelijken.
Voorbeeldje van het systeem dat ik vrijdag ga bestellen:
Daarbij komt nog koeling (CPU/VGA) maar of jij dat ook nodig gaat hebben ligt er maar net aan of je gaat overclocken/een stil systeem wil hebben.
Nu wil jij natuurlijk geen HD 6870 hebben, maar ik heb er al 1, dus ik ga voor crossfire)
Stel je pakt een andere videokaart (of 2) en de i7 2600k, dan heb je ook al een heel leuk systeem
Laatst bewerkt: 19 jul 2011