1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, zal het zo ff proberen. Vreemde is dat ik het echt meer zag worden terwijl ik op dat moment niks aan het installeren was. Het ging zelfs tot slechts
    40kb beschikbare ruimte over.

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Hmm, ik heb zojuist een schone installatie gedaan van Windows 7 met een legale productcode die onderop m'n laptop zat. Nu wilde ik windows activeren, maar geeft ie aan dat de productcode niet goed is. Heb hem al 3 keer gecontroleerd en het is echt de goede code. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

3. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Wie heeft er ervaring met een Toshiba Satellite L650D-11N ?
    en heeft die al eens open geschroefd ?
    had alle schroefjes er uit en dan moet natuurlijk met grofgeweld die plastic behuizing eraf.
    En dat durf ik niet helemaal.

Probleem is dat mijn laptop veelste heet wordt.
    als ik een spel speel wat een halfjaar geleden nog makkelijk kon. valt die nu binnen een kwartier uit :+

en de garantie is sinds 2 weken geleden natuurlijk afgelopen :emo:

4. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Windows folder = 10 GB
    dell folder(factory.wim bestand)= 3 GB
    [Files] (pagefile.sys bestand) = 3.4 GB

Dit pagefile.sys bestand. Waarom is het zo groot? En kan ik dat verwijderen?

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is je swap file.

Je kunt dat niet zomaar deleten

Je kunt dat wel op een andere schijf zetten en/of kleiner maken (maar meestal kun je de ideale grootte van de swap file wel aan Windows over laten)

Eigenschappen van 'My computer' opvragen > Advanced system settings > Performance > Advanced tabblad > Virtual memory

Daar kun je bijv een swap file op je D schijf zetten en die op je C schijf uitschakelen.

Maar als er nog niks op je D staat en het een schone install is zou ik gewoon de C wat uitbreiden

Dat factory.wim is een restore image van Dell. Ik flikker die recovery drives zelf altijd meteen weg en partitoneer alle ruimte zelf.

Als er wat mis is met de laptop doe ik liever zelf een schone windows install dan dat ik een image van de fabrikant terug zet

edit:// Is er een reden waarom hij Vista draait? Win7 is op alle fronten sneller/beter/mooier/stabieler/kleiner

Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  6. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben hier geen Windows 7 CD voor zover ik weet. Thanks voor de info, heb die swap file nu op 'geen' gezet bij de C schijf en bij de D schijf op 'door systeem beheerde grootte' gezet. Probleem is alleen dat ik de swap file van schijf C nog steeds niet kan verwijderen omdat het nog in gebruik is blijkbaar.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Na een herstart zou hij weg moeten zijn.

8. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook een toshiba, was vrij makkelijk open te schroeven.. als je een beetje handig bent lukt het je wel.. Het lijkt me in ieder geval niet de bedoeling dat het met grof geweld gaat :9

Vervolgens met een hoge druk compressor dat hele ding uitgeblazen en hij deed het weer uitstekend.

9. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ventilator eens laten ontdoen van stof? Op die manier heb ik mijn Toshiba twee weken terug een tweede leven gegeven. Werd veel te warm doordat die ventilator volgepropt zat met stof. Nu gaat ie weer lekker koeltjes verder, niks aan de hand. MyCom deed het voor niks. Zelf open maken durfde ik namelijk ook niet aan.

edit: ah volgens mij was je dat ook van plan :+

Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  10. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Juiste versie gekozen?

11. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om deze zomer zelf een pc in elkaar te knutselen. Eigenlijk nog nooit gedaan, wel al veel aan mijn huidige pc veranderd. Het moet denk ik wel lukken en anders kan ik wel hulp vinden hier in buurt.

Wil een keer flink investeren en de komende jaren zo weinig mogelijk upgrade. Ik zit te denken aan:
    Intel i7-990x

Radeon HD 6990
    of raden jullie twee HD 6950's of twee GTX 570's aan?

8 gig RAM

256 GB SSD + 1 TB HDD

Blu-ray schrijven en lezen

USB 3.0

Waar ik nog het meeste mee klooi is welk moederbord en voeding ik moet nemen. Als ik voor 2 videokaarten ga wordt de keuze al wat beperkter, maar nog steeds groot. Iemand tip voor moederborden en voeding?

Voor de kast denk ik aan een full-tower.

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    In ieder geval géén i7 990x kopen, gewoon een i7 2600k. Daar heb je veel meer aan (in de meeste gevallen volgens mij nog sneller). Wat is je budget en wanneer wil je het kopen? Als je een paar maanden wacht komt Intel met de High-end Sandy Bridge serie :).

13. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Budget is paar duizend. Ben gelukkig arme student af, maar natuurlijk hoeft het niet duurder te worden als nodig. De 2600 K scheelt bijvoorbeeld al een veel vergeleken met een 990x. Maar Quad core is wel voldoende met oog op de toekomst? Of is een 970 ook het overwegen waard?

Mij leek het een leuk project voor deze vakantie tijd. Zou hem graag zo snel mogelijk bestellen en loop deze maand of in augustus in elkaar knutselen. Gewoon rustig en met geduld moet het wel lukken.

Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  14. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Mjah, je zou je zelfs nog 80 euro kunnen besparen door een i5 2500k te nemen. Aangezien jij een hoog budget hebt, maakt die 80 euro ook weer niet zoveel uit.

Wat wil je precies met de PC doen? Gamen, photoshop, videobewerking, programmeren, etc.

Op dit moment heeft de I7 2600k op games totaal geen geen meerwaarde op de I5 2500k. Misschien dat over een jaar, 2 jaar, of langer, games hyperthreading gaan ondersteunen, pas dan heeft de 2600k een meerwaarde. Mocht je alleen gamen, dan betaal je die 80 euro dus voor 2mb cache en een 100mhz hogere clock.

Wat moederborden betreft, de beperking valt tegenwoordig heel erg mee, het grootste deel van de mainstream borden heeft ondersteuning voor SLI en Crossfire. De keuze is eigenlijk persoonlijk (welke aansluitingen enzo), ikzelf ben fan van Gigabyte, dus ik zou zegen ga voor Gigabyte. Anderen zullen het er misschien niet mee eens zijn :9

Het beste kun je gewoon kijken bij de BBG Topic @ Tweakers.net
    Daar staan gewoon de meest populaire systemen op dit moment. Verder gewoon veel onderzoek doen naar wat jij nodig hebt, en dingen vergelijken.

Voorbeeldje van het systeem dat ik vrijdag ga bestellen:
    Daarbij komt nog koeling (CPU/VGA) maar of jij dat ook nodig gaat hebben ligt er maar net aan of je gaat overclocken/een stil systeem wil hebben.
    Nu wil jij natuurlijk geen HD 6870 hebben, maar ik heb er al 1, dus ik ga voor crossfire)

Stel je pakt een andere videokaart (of 2) en de i7 2600k, dan heb je ook al een heel leuk systeem :)

Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  15. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met mijn huidige PC eigenlijk nooit problemen gehad. Nu heb ik vorige week mijn gehele PC leeg gehaald en deze opnieuw installeert (van windows vista naar windows 7). Maar nu heb ik in de laatste 2 dagen ineens last van vastlopers binnen de game Leaque of Legends. Mijn hele PC loopt telkens ineens vast. Dat gebeurd ook meerdere keren achter elkaar.

Heb nooit eerder problemen gehad?? Waar ligt dit aan? Stof in de processor koeler?

16. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    @ Ic3DFire

Computer is voor de heb :p

Haha, nee is vooral voor gaming, autocat/3dsteel en office toepassingen.

17. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Heb even speedfan gedraaid voor mijn temperaturen:
    Volgens mij is het hele zootje te warm. Maar nogmaals ik heb nooit eerder problemen gehad met deze PC. Kan ik de fans rustig sneller laten draaien? Of zijn er andere dingen die ik beter kan doen, misschien de stofzuiger erop^^:+

18. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Je GPU temp is aan de hoge kant, maar de temp van je mobo en processor is echt te hoog.
    Ik zou ff een busje perslucht kopen en het niet met de stofzuiger doen, want die veroorzaakt statische elektriciteit.
    Wat je ook kunt doen (en wat ik ook heb gedaan) is een nieuwe cpu fan kopen.

19. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ok thnx:), waar kan je zo'n busje allemaal halen?

20. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Bij de computershop.:thumbs:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina