Wielrennen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 9 jul 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Vandaag al weer 5 jaar geleden dat Landis die fantastische etappe reed...
    Ook al zat ie vol met dope, dit was wel ongekend. Zul je vandaag de dag helaas niet meer zoveel zien.
     
  2. Blacklist

    Blacklist SWG Leader

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het nog goed, dag ervoor was hij compleet door het ijs gezakt, vond hem ook best een kut renner die tour, maar dag erna heeft hij iedereen een koekje van eigen deeg gegeven. Jammer dat er uiteindelijk wat verboden middelen in dat koekje zaten.... Dat was dezelfde tour dat de ontsnapping met Pereiro meer dan 25 min voorsprong kreeg toch? Uiteindelijk finishte met iets van 22 min voorsprong en zo pakte hij het geel... Was zowiezo een rare tour en zulke ontsnappingen van podiumkandidaten zie je tegenwoordig niet meer nee.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Tja doping... Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden. Het is allemaal verdacht, en doping is anno 2011 gewoon niet te vinden in een plasje. Zie Kolobnev. Die is eruit gegooid omdat hij een maskeringsmiddel gebruikte. De doping zelf is nooit gevonden, wat dus voor mij bewijst dat renners doping kunnen gebruiken zonder de ze er betrapt op worden.
    CERA, de nieuwe EPO, kan nu worden getraceerd, maar alleen maar omdat de makers van CERA zelf samen zijn gaan werken met ASO om een test te ontwikkelen waarin het kan worden gevonden. Inmiddels is er al een 4e generatie doping, waarvan het maar de vraag is of de makers ook zo'n test zelf zullen ontwikkelen. Tot dan weten wij niet of de renners van tegenwoordig aan de doping zitten. In 1998 kon men zelfs de eerste generatie EPO niet traceren. Aangezien 80% achteraf aan de EPO zat, ga je mij niet vertellen dat bv. Boogerd gewoon lekker naar de 5e plek rijdt, clean en al.

    Grote vraag voor mij is allang niet meer óf men doping gebruikt, maar of ze dit individueel doen of in teamverband. Een klein zoektochtje op het internet, en iedereen kan z'n eigen doping bestellen. En je teamarts zal er nooit achter komen. Wie weet zijn er wel speciale dealers in het peloton (Vansevant?) die de renners zelf consulteren.
    In elk team lopen mensen rond die precies weten hoe ze die tests kunnen ontwijken. Als je tegenwoordig gepakt wordt betekent dat niet dat je gebruikt hebt, maar dat je gewoon erg dom bent met het maskeren daarvan.

    http://www.sportsscientists.com/2011/07/tour-de-france-biological-passport.html

    Ik kan iedereen dit aanraden even door te lezen. Gelukkig zijn we met die paspoorten een goede weg ingeslagen. Je moet nu dus 12 maanden lang aan de doping zitten wil je succesvol zijn om het vol te houden.
    Zie dit plaatje:
    [​IMG]

    Nog beter zou zijn als alle producenten van dingen als GH, IGF-1 en Actovegin zelf gaan hun middelen gaan 'labelen', i.e. het zo aanpassen dat het altijd makkelijk is te traceren, niet alleen bij sporters maar ook gewoon bij patienten in het algemeen. Hoe dat precies zou moeten weet ik niet, maar het zou mooi zijn als dat mogelijk is.
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Wat je op het eind zegt klinkt wel goed ja. Lijkt mij dat dat voor de wetenschap sowieso veel fijner is. Dat je een stofje toevoegd wat altijd openbaart.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Al bestaat dan de kans weer dat er een zwarte markt ontstaat van ongelabelde doping :p.
    Maar ik zit ff op werk wat artikelen te lezen over doping, toch interessant.
    Deel 1
    Deel 2
    Deel 3
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah Sanchez mee in de kopgroep.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Bijgehaald.

    Nieuwe kopgroep:
    [​IMG]


    Techniek staat niet stil 8)
     
  8. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Nog steeds dezelfde kopgroep?
    De televisie staat hier nog uit.. :mad:
     
  9. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    lol GIFjes van de kopgroep.

    Ik weet niet wat ik moet vinden van de aanval van Hoogerland. De voorsprong van de kopgroep is al erg groot en er zitten twee Vacansoleil ploegmaats in. Nu komt de Weert mee en die geven ze niet zoveel ruimte. (Zelfde geldt voor Roche maar die ging daarvoor al)
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Hoogerland heeft echt geen tactiek in z'n bol. Aanvallen in z'n eentje 40 km na de start en dan bij de eerste klim terugvallen bv :emo:
    Hij moet echt wat slimmer worden.
     
  11. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Weinig klassementsspanning tot nu toe!
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Waar is die Hagen mee bezig?
    Was toch een sprinter? 8)
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Noorse sprinters gaan meteen bij de start al aan :+
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Ongelofelijk wat ik allemaal zie.. Etappes met 1e categorie bergen worden gewonnen door Noorse sprinters zo :p.

    Contador gaat nu ook! _O_
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Wat een afdaling 8)
    Zit hier op de punt van mijn stoel, gogo Contador!
     
  16. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Geniale voortuin heeft die man, al 2 renners naar binnen gereden!
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    _O_ :D
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mooi einde. Jammer dat die Schlecks terugkwamen.
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ja, jammer dat Contador geen tijd kon pakken. Voornamelijk op Evans, want de Schlecks pakt die wel met de tijdrit.
     
  20. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat een afdaling. Wat een voortuin. Boasson Hagen. _O_
     

Deel Deze Pagina