[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Beter martelen ze die idioot gewoon dood

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad. Geld is veel belangrijker dan mensenlevens.

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Meer dan een mensenleven wat 93 andere levens heeft beëindigt. Geef het geld wat het zou kosten om hem levenslang te onderhouden in een gevangenis aan de nabestaanden.

Een mens als dit valt toch niet meer te redden.

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Is een goed punt, maar het is en blijft een mensenleven. Puur als principe zou ik daar niet aan willen komen. Of zou ik mijn overheid daar niet aan laten komen.

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    De principes van een beschaving overboord gooien voor een paar centen. Zijn we dan zo fucked up? Laten we hopen dat de doodstraf hier nooit meer voortkomt en andere landen het voorbeeld zullen volgen.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ben altijd tegen de doodstraf. Dan verlaag je jezelf naar zijn niveau en gaan we weer terug in onze samenleving naar oog om oog tand om tand. En dat kan nooit goed zijn.

7. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Een mens levenslang in een vierkante cel houden is wel goed? Wie schiet daar iets mee op? Ik ben ook tegen de doodstraf, maar soms begin ik wel te twijfelen of we voor dit soort extreme zaken geen uitzonderingen kunnen maken.

Die man heeft geen toekomst. Als hij vrij komt heeft hij toch geen kans meer op een normaal leven.

8. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik vind zelf altijd dat mensen die andere mensen vermoorden geen recht hebben op leven. Laat staan 93 mensen vermoorden. Dan ben je gewoon ziek in je kop.

Maarja, dat idee schijnt barbaars te zijn, dus laat ze dan maar weer na een paar jaar vrij rond laten lopen.

8)

9. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    als deze idioot ooit nog vrijkomt word hij toch wel vermoord

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dit komt natuurlijk omdat de man uitgebreid in het nieuws is geweest, als je dat bedoelt?

Maar als we de doodstraf voor dit soort moordenaars gaan invoeren krijgen we echt bizarre strafregels. Dit zou betekenen dat de zwaarte van de straf gebaseerd is op de publiciteit die de misdaad heeft gekregen.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd^^

En wat als er een fout gemaakt wordt? Lucia de B bijvoorbeeld?
    Als staat straks een onschuldig iemand vermoord hebben. Begrijp dat die gast het idd echt gedaan heeft. Maar als je het gaat invoeren is er geen einde in zicht.

12. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Meer met hoe zwaar de misdaad is. Publiciteit is het gevolg van extreme gevallen als dit. Maar als je doelbewust een aanslag plant, uitvoert, mensen naar je toe roept om ze dan koelbloedig te vermoorden is wat anders dan iemand in een opwelling doden. Helemaal omdat het om vreemden gaat.

Waarom moeten we zo'n iemand "redden"? Hij heeft het leven van honderden mensen voorgoed verandert, en het leven van minstens 93 personen beëindigt.

Laatst bewerkt: 25 jul 2011
  13. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    +1 helemaal mee eens

14. robbin92

robbin92 Atletico y Feyenoord

Leuk Bevonden:
    10
    Van mij mag je hem op een onbewoond eiland van 3 vierkante meter droppen.

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar waarom doden? Omdat het voldoening geeft?

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Als ik hem was zal ik liever ook doodstraf willen hebben. Daarom plegen dit soort mensen vaak zelfmoord want dat is de makkelijke manier om er lekker onderuit te komen. Rest van zijn leven zit die binnen 4 muren, en moet die elke dag denken aan waarom die er zit. Misschien in het begin gaat het wel maar naar een paar jaar zal die gek worden. En hoopt die dat die dood was en dan ga jij als staat hem dat gunnen.
    En zoals ik al eerst zei als we weer terug gaan naar oog om oog tand om tand zetten we een stap terug in onze samenleving.

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Waarschijnlijk mag hij naar een anti-stress kamp waar alles voor hem geregeld wordt en iedereen leert lief voor elkaar te zijn. Het echte leven is zwaarder geloof ik. :x Zag wat foto's van een gevangenis uit Noorwegen. Al zou het me niet verbazen dat ze hem een andere gevangenis geven om het volk tevreden te houden.

18. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zodat hij de maatschappij niet meer tot last kan zijn. Heeft niks met voldoening te maken.

Dat is natuurlijk ook waar. Denk ook niet dat er een "juiste" manier is, er is voor van alles wel wat te zeggen. De vraag is ook of zo iemand wel in ziet wat hij fout heeft gedaan. Hij heeft het zorgvuldig voorbereid. Dus hij heb er lang genoeg over na kunnen denken en blijkbaar deed het hem weinig.

19. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Uit principe. We leven in een rechtsstaat waar de rechten van het individu essentieel zijn en ons moeten beschermen van de macht van de overheid. Het invoeren van de doodstraf maakt inbreuk op ons grootste recht, het recht op leven. Dit past er gewoon totaal niet in en ik vind niet dat je een dergelijk gedrocht als de doodstraf ineens moet gaan invoeren puur vanwege zo'n uniek geval. Hoe vaak zal zoiets voorkomen?

Wordt hij niet gewoon in isolatie gedumpt of heb ik nu teveel films gekeken?

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    En wat doe je met het recht van leven van die 93 mensen die hij vermoord heeft dan? Door het wegnemen van het recht van leven van 93 andere mensen heeft hij zijn eigen recht toch ook een beetje verspeeld?

Deel Deze Pagina