Algemene tips voor oude computers/ laptops
Om ook eens wat te adviseren heb ik wat op een rijtje gezet.
Stel je bevind je in de volgende (bekende) situatie:
Probleem:
Je computer start op maar je hebt soms geen beeld, dit heb je ook bij een ander beeldscherm. Als hij dan al opstart, dan is het nog zo dat alles redelijk langzaam is.
Oplossing:
Ik denk dat ik veel mensen hiermee help die een slome computer hebben. Het bovenstaande is verder op mij van toepassing. Wat de oplossing is komt op het volgende neer:
1) PC/ Pckast (hoe 't ook heet) open maken en eens de (busje lucht en kwastje) erdoor heen halen. Stof kan dusdanig in de weg zitten dat apparaten niet meer goed werken
2) video kaart & geheugen modules: eruit halen en weer erin doen, kijk goed, wellicht moet je wat opschroeven. Uitleg is het zelfde als die van punt 1
Als alles schoon is en je pc nog steeds traag is dan kan het ook helpen om er wat extra ram bij te doen. Dit heeft wonderen verricht bij mijn computer. Ik ging dan ook van 0,5 gig naar 1.5 gig!
4) Virusscan maar kijk vooral ook via start> uitvoeren> msconfig wat er aan staat.
Laptop:
- kan eigenlijk geen kwaad om hem af en toe open te maken en het stof weg te halen, dit voorkomt oververhitting. Maar dit moet je alleen doen als je weet wat je doet.
Laatst bewerkt: 21 jul 2011