1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Nadat ik al eerder problemen met mij pc had is hij er nu definitief mee opgehouden... Als ik hem opstart geeft hij aan de harde schijf beschadigd is, dat ik een back-up moet maken en de harde schijf moet vervangen.

De harde schijf vervangen moet wel lukken, maar hoe maak ik een back up van belangrijke bestanden (en windows staat er ook op neem ik aan?).

Overigens is mijn harde schijf in 3'n opgedeeld, kan het ook zijn dat er een deel stuk is en dat ik dit 'uitschakel'?

Alvast bedankt!

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Kan zijn dat alleen de boot partitie waar je OS op staat kapot is.

Makkelijkste is om hem even aan een andere PC te hangen (as 2e schijf) en even rond te neuzen om te kijken of er zo nog wat te redden valt

3. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb nog een laptop staan, maar hoe sluit ik hem hier op aan?

Ik hoor net iets over een 'XP live cd', wat kan ik hier precies mee doen?

Laatst bewerkt: 21 jul 2011
  4. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Elke keer als ik mijn pc opstart kom ik niet verder dan dit scherm.
    Vanochtend deed ie het nog wel, maar toen ik m net weer aan deed kwam ie niet verder.

5. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    "Press TAB to display BIOS POST Message" Gelijk als het scherm ervoor komt, dan kun je zien waar hij problemen me heeft.

Ook geen pieptoontjes?

6. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Nvm, op wonderbaarlijke wijze doet ie het weer. :9
    Toch bedankt voor je hulp.
    Heb wel vaker dit soort dingen met deze pc (is ook al een oud beestje, maar trekt alles nog redelijk), als ik m dan een paar uur van het stroom afhaal en het dan weer probeer doet ie het weer, net zoals nu.

7. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Blijkbaar ligt het aan een usb stick oid.
    Ik drukte namelijk op tab (mn pc was gecrasht) en kreeg een ander schermpje waar ie ook in vast bleef zitten.
    Toen heb ik mn usb hub losgekoppeld omdat ie zei dat ie naar storage devices aan het zoeken was, en toen startte ie opeens wel op.

8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Algemene tips voor oude computers/ laptops

Om ook eens wat te adviseren heb ik wat op een rijtje gezet.

Stel je bevind je in de volgende (bekende) situatie:

Probleem:
    Je computer start op maar je hebt soms geen beeld, dit heb je ook bij een ander beeldscherm. Als hij dan al opstart, dan is het nog zo dat alles redelijk langzaam is.

Oplossing:
    Ik denk dat ik veel mensen hiermee help die een slome computer hebben. Het bovenstaande is verder op mij van toepassing. Wat de oplossing is komt op het volgende neer:

1) PC/ Pckast (hoe 't ook heet) open maken en eens de (busje lucht en kwastje) erdoor heen halen. Stof kan dusdanig in de weg zitten dat apparaten niet meer goed werken
    2) video kaart & geheugen modules: eruit halen en weer erin doen, kijk goed, wellicht moet je wat opschroeven. Uitleg is het zelfde als die van punt 1
    :cool: Als alles schoon is en je pc nog steeds traag is dan kan het ook helpen om er wat extra ram bij te doen. Dit heeft wonderen verricht bij mijn computer. Ik ging dan ook van 0,5 gig naar 1.5 gig!
    4) Virusscan maar kijk vooral ook via start> uitvoeren> msconfig wat er aan staat.

Laptop:
    - kan eigenlijk geen kwaad om hem af en toe open te maken en het stof weg te halen, dit voorkomt oververhitting. Maar dit moet je alleen doen als je weet wat je doet.

Laatst bewerkt: 21 jul 2011
  9. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    @MetalSonic.
    Stof kun je het best weghalen met een busje lucht en een kwastje, omdat stofzuigers statische elektriciteit veroorzaken, die je hardware kan beschadigen.
    Wat ook kan helpen is zorgen dat de lucht genoeg "ruimte" heeft om te ontsnappen (dus zorgen dat er niets voor de plek(ken) zit waar de lucht uitkomt).

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Heb mijn post al aangepast! Goed om te weten voor de volgende keer dat ik apparatuur van stof wil ontdoen. Uiteraard moet er genoeg ruimte zijn etc.

11. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Als je echt heel voorzichtig te werk wil gaan neem je een kwastje van dierenhaar, omdat kwasten met syntetische haren ook statische elektriciteit kunnen veroorzaken(normaal zal dit waarschijnlijk niet gebeuren, als je voorzichtig bent, en volgens mij zijn kwasten met dierlijke haren ook niet meer zomaar verkrijgbaar).

12. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Het lag dus aan stof maar niet in de processor koeler die heb ik regelmatig schoon gemaakt. Bij de schoonmaakbeurten was ik alleen de grafische kaart vergeten (al 3-4 jaar lang8)) Er kwam denk ik 3 kilo stof uit het arme kaartje.

Daar kwam nog bij dat ik bij de laatste keer dat ik de kast open heb gemaakt vergeten ben een fan weer aan te zetten :+ Ik moet echt meer koffie drinken. Naja mijn pc draait weer als een zonnetje en ik heb totaal geen problemen meer gehad :)

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Probleem met hotmail

Hey allemaal,

Ik heb wel een probleem met hotmail op mijn laptop. Het probleem is dat hij er iets van 2-3 minuten over doet om te stoppen met laden oid. Als ik inlog in hotmail heb ik 10 seconden om emails te cheken of te verwijderen om vervolgens een paar minuten naar een zandloper icoon (bij mij een circeltje) te kijken.

Iemand tips?:
    Wat ik al heb gedaan:
    - aantal processen uitgezet, virus scan gedaan, laatste updates van m'n video kaart etc.

Laptop specs:
    Latitude 830, intel duo core 2.0 gigahez, Nvdia Quatro, 2 gig ram etc,

Laatst bewerkt: 24 jul 2011
  14. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Geen hotmail gebruiken.:9
    Gewoon een Gmail account aanmaken en alles laten doorsturen.

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Niet zozeer een probleem maar wat is een goed programma om al je drivers te laten updaten?
    Alles waar ik tot nu toe op ben gekomen moet je uiteraard voor betalen en om nou alles los via de supportsites te gaan doen heb ik ook niet zoveel zin in...

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Welke drivers moet je allemaal updaten dan? If it ain't broke don't fix it.

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Normaal hou ik het allemaal wel bij, alleen nu al ruim een half jaar tot jaar niets geupdate op m'n GPU na dan.
    Zo'n beetje alles dus8)

18. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik ben er lange tijd naar op zoek geweest maar er is eigenlijk geen fatsoenlijk gratis programma die dat voor je doet.

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    GPU is ook het belangrijkst, daarmee krijg je nog wat performance erbij bij elke nieuwe versie. Voor al het andere.. schijt dat doe ik ook nooit.

20. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Mwah, het ligt eraan hoe nieuw je GPU is. Ik (anderen ook wel) heb vaak gehad dat ik gewoon weer terug moest naar een oudere driver versie met 'oudere' videokaarten omdat ineens rare dingen naar voren kwamen (laten we het houden op performance loss).

Voor de rest, idd wat Lenny aangeeft, schijt eraan :+ . Als iets niet meer naar behoren werkt, DAN moet je misschien eens gaan updaten!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina