Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Als je een beginnende fitnesser en al aan de haal wilt gaan met een 5x5 training raad ik je echt aan om naar een sportschool te gaan waar duidelijke begeleiding is. Als oud instructeur weet ik dat de meeste collega's de grootste randdebielen zijn met vrij weinig kennis of kunnen de meeste oefeningen met vrije gewichten niet fatsoenlijk uitvoeren.

Het verschil tussen die twee barbell rows is minimaal, voor je rug maakt het niet heel veel uit. Het is meer dat je net iets andere armspieren gebruikt. Ik vond onderlangs altijd fijner en kon zo meer gewicht pullen :)

2. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Rond de 110kg.

@ BB Row, die ene gebruikt double overhand grip en die andere gebruikt mixed grip (sterkere grip).

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Kijk is goed. Ene is overhand andere is underhand. Mixed is als je 1 hand er over doet en de andere er onder.

4. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ben je toevallig bekend met de sportscholen in Utrecht? Als het uitmaakt, ik woon bij Jelle in de straat.

E: Mag je ervan uitgaan dat de Barbells 22.5 kg wegen? Of kan je beter even met de weegschaal checken?

Laatst bewerkt: 25 jul 2011
  5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nee, bij barbells zit er standaard 40% afwijking in het gewicht......

Enige waar je op moet letten is het verschil tussen een olympic barbell en een 13 in een dozijn barbell....De Olympic is altijd 20 KG. Die anderen schommelen tussen de 7 en 10 KG (correct me if I'm wrong). Gewoon altijd de Olympic pakken.

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Oh, ok. Ik heb even gekeken bij Workout, te Utrecht. Omdat ik nog geen 18 ben, zou ik daar met begeleider moeten trainen. Er werd me wel verteld dat ik dan gewoon 3x per week zou kunnen trainen. Wat mij opzicht een goed idee zou lijken, is om 4 weken daar te trainen onder begeleiding, zodat ik de techniek dan goed onder de knie heb. Vervolgens bij Fit For Free of een andere goedkopere sportschool te gaan. Héél misschien zou ik, als het me bevalt, wel bij Workout kunnen blijven, maar dat zal wel wat onderhandelingsvaardigheden eisen ivm me ouders..

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat gaat 9 van de 10 keer niet lukken, aangezien nagenoeg elke sportschool een jaarcontract hanteert.

8. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
  9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dan heb je mazzel ;)

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Jelle? 8) Wie ben jij dan?

Binnen Utrecht heb ik niet echt kennis van de sportscholen, wat ik zo zie is dat de Fitness Factory op de Biltstraat goed materiaal heeft en Health City in de Galgenwaard heel groot is en veel mogelijkheden biedt waar je nooit hoeft te wachten. Ik heb op biede locaties een x snel een bodypump les gegeven toen ik hier net kwam wonen.

Overigens als je gaat studeren op de HU of UU raad ik je gewoon aan om bij Olympos te sporten. Hebben in principe al het materiaal die je nodig hebt en het is vrij goedkoop :)

Ojah ik kan er naast zitten maar volgens mij heeft de standaard olympische barbell een gewicht van 20kg exact. 22,5 is volgens mij geen standaard.

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Geen idee of je een vriend van Jelle kent, genaamd Silvinho? Zo ja, ik ben zijn broertje. Daarnaast hebben we gewoon op dezelfde basisschool gezeten 8). Maar ik zal straks Fitness Factory even opzoeken.

Hoe meer ik me inlees over 5x5, hoe meer zorgen ik me maak. Ik zie allemaal dingen over Iroon Woodies, techniek dit en dat, zaken om je postuur te verbeteren voor bijvoorbeeld squats etc. Laat staan het hele eetschema gebeuren. Nog al overweldigend als beginner, vind ik.

E: FF is nog duurder dan Workout.
    [yt]l1dnqKGuezo[/yt]

12. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Klopt, de play-knop zat ervoor dus ik zag zijn linkerhand niet :D

13. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik ken Silvinho een beetje. Maar hoe jij weet dat ik Jelle kent daar verbaas ik mij dan weer over :)

5x5 is een lastig programma maar wel super effectief, toen ik hier vroeger mee begon ging ik echt retesnel vooruit qua kracht. Of het iets is voor beginners is, tsjah waarom niet. Je moet er alleen voor zorgen dat je de juiste techniek hanteert en op het juiste gewicht begint te trainen.

14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat je ooit een foto plaatste in het 'Foto's van members'-topic met Jelle. Was iets van paar weken terug.

Als ik begin bij Workout deze week, dan hoop ik wel dat mijn begeleider me de technieken goed kan uitleggen. Verder volg ik gewoon de aangegeven gewichten in de 5x5 report van Stronglift. Moet wel te doen zijn.

15. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje een domme vraag, maar ik eet voornamelijk pindakaas en eiersalade op brood. Nu weet ik dat pindakaas goed is, maar hoe zit dat met eiersalade Je zou zeggen dat er veel eiwitten inzitten maar er zitten ook veel vetten in geloof ik?

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zitten veel vetten in door de mayo die in eiersalade zit...

Omdat er ei in staat betekend niet dat het veel eiwitten in zit:+

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Er zitten zeker eiwitten in. Maar er zit ook meteen wat in om het dik te maken. Wss ook veel vetten ja. Wat je dan beter kan doen is gewoon een paar eieren koken en die op je brood doen

18. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zei ook, ´je zou zeggen...´

Heb savonds laat na het sporten eigenlijk niet echt zin om nog eieren te bakken ;) Dan zijn een paar boterhammen snel gemaakt!

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je kan gewoon 1 keer in de week een pan eieren koken, en deze in de koelkast bewaren. Of je doet het 2 keer in de week. Kan makkelijk. Al is een eitje bakken ook zo gedaan hoor.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zijn zo veel manieren om goed voedsel naar binnen te werken....;)
    Gisteren weer het standaard pannetje rijst/kip/cashewnoten gemaakt.
    Smaakt 10 keer beter dan het standaard voedsel hier bij de klant in de kantine

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina