Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je kan beter zonnatura kopen....zit minder toegevoegde bende in....

2. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben die pindakaas dan? Dacht dat dat jam was.

3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Sinds 8 juni knieblessure aan de linkerknie (ben links) en vandaag bij de sportarts wilde ze even mijn dijbenen meten (die sowieso veel spiermassa hebben verloren). Linkerdijbeen is fokking 2cm slanker...

Lijkt sterk op een nieuwe gescheurde kruisband overigens, dus dat wordt weer maandenlang vlammen in de gym...

4. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik wil weer routine opbouwen in de sportschool en hoorde hier veel goede dingen over het 5x5 schema. Ik ben nog wel enigzins een beginner en wil de paar oefeningen dus goed uit kunnen voeren. Heb het boek doorgebladerd (zitten namelijk veel overbodige stukken in) en op de site gekeken hoe de oefeningen moeten. Ga het van de week even met een instructeur doorlopen om te kijken of ik het goed doe.

Enige wat me alleen nog niet duidelijk is hoe diep je moet gaan bij squats. De ene keer heeft ie het over parallel aan de vloer, maar dan weer dat je juist dieper moet gaan. Welke techniek is het beste (voor beginners)?

5. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo diep als je kan met goede techniek.

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Is het echt cruciaal dat je de eerste paar weken geen elke work-out mist? Vanwege wat verwarring en afspraken ga ik pas deze vrijdag aanmelden, om het maximale uit me losse kaart te halen van een maand. Echter, die woensdag erop ben ik jarig en in de middag-avond komen mensen langs, terwijl alleen dan de instructeurs/begeleiders er zijn. Daardoor kan ik dan niet trainen ;x...

7. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Gast ga gewoon trainen! Ik mis ook weleens een training, is niet slecht en kunnen je spieren gewoon even extra rusten.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Big deal, ga je een dag later? Er zitten 7 dagen in een week.

9. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    8). Rustig hoor. Ik zat ook te denken aan een dag later, maar als men zegt dat je de 5x5 oefeningen niet 2 dagen achter elkaar moet doen in verband met rust, twijfel ik daar aan of het wel een goed idee is. Anyway, ik ga Woensdag dan niet trainen en heb ik een dag langer rust. Daarna kan ik gewoon volop tegen aan.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Sportscholen zijn ook in de ochtend gewoon open hoor! En maak je niet zo druk om alles. Basaal metabolsime enzo is echt niet van toepassing bij een beginner. Gewoon eten en trainen. En langzaam aan meer info vergaren door boeken te lezen enz enz...

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet dat ze open zijn, maar bij de mijne moet ik met instructeur trainen. Wel jammer, maar ik heb er voor gekozen omdat ik dan hulp heb als me techniek nog niet goed is. Ik zal IIG je advies opvolgen en gewoon me kennis langzaam opbouwen over alles. Thanks.

12. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Hoezo moet je per se met een instructeur trainen? :confused: Kijk filmpjes op internet van bv. Rippetoe voor de techniek en voer dat uit. Toen ik begon met trainen keek ik voor elke training de filmpjes door en deed het na. Een training missen omdat de instructeur er niet is vind ik een beetje onzin.

13. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, zo heb ik het ook gedaan, zonder instructeur kan best. Het is niet dat je je rug direct verneukt met een 30~40kg squat als je techniek niet spot on is :+.

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    90 % van de intructeurs zijn ook gewoonweg crap dus idd gewoon lekker zelf trainen. genoeg info op de internetz

15. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat het per se moet als je 16 jaar bent. Daar kan ik niets aan doen. Het is gewoon verplicht.

16. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ga dan bij een andere sportschool trainen, F4F heeft hier wel gewoon squatrekken staan en veel losse gewichten.

Verder moet je je niet druk maken, zie het eerst maar eens langer dan 6 weken vol te houden.

17. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    En wie kan je controleren als je instructeurs er niet zijn? Lijkt me echt niet dat ze dat bij gaan houden. Mocht het zo zijn dat ze het zien dan geven ze je wss eerst een waarschuwing, dus gewoon gaan.

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Idd.. Gewoon zelf gaan, je fitnesst toch altijd op eigen risico. Dus of er iets gebeurt of niet.. Gewoon niet meteen te zwaar willen, dat werkt alleen maar tegen

19. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Vandaag even zitten squaten met laag gewicht om puur te focussen op de goede techniek. Ik heb nog wel steeds een beetje dat m'n knieën naar voren gaan. Instructeur zei dat het niet uit maakte zolang ze niet voorbij je tenen kwamen. Zo lang al het gewicht op je hakken zitten is het goed zei die. Klopt dat?

20. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Jup, zolang je knieën niet voorbij te voeten komen is het goed.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina