[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Nee inderdaad, maar bij sommige titels begin ik nu ook wel te twijfelen of ik ze wel echt leuk zal vinden.

Ik lees namelijk heel veel historische/religieuze thrillers zoals ik dat zelf noem.

Ik heb eigenlijks alles al een paar keer de reveu zien passeren en veel dingen herhalen zich dus in boeken van andere schrijvers.

Als ik eruit ben wat ik ga doen, dan maak ik wel een lijstje en zijn jullie de eerste die wat uit mogen zoeken als ik wat verkoop.

Misschien dat ik ook nog wel een paar titels gewoon weg doe, want een vriendin van mijn moeder heeft zo'n beetje alle boeken die ik heb ook gelezen. Zei is er ook nog steeds verzot op, maar ik denk dat verkopen eerder een optie is.

2. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die game of thrones box er zo mooi uitzien, maar ik heb nog nooit een engels boek gelezen. Ik ben bang dat het voor mij gewoon te hoog gegrepen zal zijn. Misschien dat ik beter kan oefenen met een Harry Potter boek in het engels oid. Is toch meer gericht op jeugd en dus gemakkelijker qua taal.

Heb geen engels meer op school dus het lezen van boeken geschreven in het engels lijkt mij een mooie oefening om bij te leren/alles op peil te houden.

Laatst bewerkt: 28 jul 2011
  3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik vind die box juist lelijk. Vind het nooit wat als er echte personen op staan. En al helemaal niet acteurs van een verfilming...
    Dat is, vreemd genoeg eigenlijk, wel een nadeel van een ereader. Maar ik weiger ze te downloaden...ehm illegaal bedoel ik dan.
    En als ik dat (per ongeluk :p) wel doe weet ik toch dat ik ze niet zal lezen. Als het gratis is heeft het gewoon minder waarde voor me.

Wat heb je aan een ereader met duizenden boeken die je toch nooit zult lezen.

Ik heb nu iig mijn eerste test lading aan ebooks gedownload/gekocht. Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen.

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Pure poëzie! :+

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik vind de box ook niet echt mooi, maarja de prijs vind ik belangrijker dan de buitenkant. Verder verdwijnt hij toch in de kast en de zijkant stoort me niet zo.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Wow, een haiku! :cool:

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
  8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Arme Yellow
    Wordt nooit serieus genomen.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    :cool:

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Zo, boek der Zielen ook uit en nog geen nieuwe titel uit de stapels gekozen.

Wel een zeer verrassend einde. Iets wat ik niet verwacht had, maar zeker het lezen waard.

Hier en daar deed het een beetje denken aan het Ibrahim Comite van Koen Verstraeten, een Belgische Journalist.

Voor degene die Boek der Doden en Boek der Zielen misschien nog willen lezen. Gelijk doen, is het absoluut waard. :thumbs:

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Reisgenoten uit!
    Heb het verhaal in de laatste 3 dagen uitgelezen, kon gewoon niet meer stoppen. ;)
    Er zaten wat storende elementen in, maar die waren steeds maar een paar alinea's lang, dus daar viel wel overheen te lezen. Vanavond de film kijken, en ben ondertussen ook al begonnen in de Twee Torens. (en De Terugkeer van de Koning ligt alvast klaar)
    Recensie staat op GR.

@Modder Jij hebt toch zo'n mooie uitgave van die serie? Hoeveel heb je er toen voor betaald? :)

12. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Zo ik heb De Tovenares uit. Necromancer ligt ook al klaar in de tent hier. Wat een heerlijke serie heeft die Scott toch geschreven zeg :)

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    http://www.bookdepository.co.uk/Lord-Rings-Tolkien/9780618517657

;)

Maar er is er nog eentje die iets meer kost:
    http://www.bookdepository.co.uk/Lord-Rings-Tolkien/9780007182367

Geen idee of er veel verschil tussen die twee versies zit. Ze zullen beide prachtig zijn (van de ene kan ik het bevestigen :+).

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Vandaag begonnen aan Het Teken van het Kruis.

Heeft heel veel weg van Dan Brown boeken, vooral Angels and Demons en The Da Vinci Code.

Recensies zijn er ook lovend over, afgaande op de achterflap.

Zal vandaag of morgen even mijn GR updaten, want er moet natuurlijk wel een recensie komen van Boek der Zielen.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
  16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Jullie maken me wel nieuwschierig met die Flamel boeken. Misschien dan toch maar deze aanschaffen:

20 euro is geen geld.

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Zo, Boek der Zielen ook maar even op GR gezet.

Misschien dat ik mijn GR challenge wel omhoog zet naar 13 of 15 boeken.

Op moment 8/10 gehad en die laatste twee haal ik met gemak.

Het is alleen dat ik door de dunnere boeken heen begin te raken, net als de makkelijk leesbare. :+

18. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Waar voor die prijs?!?!?!

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Beschrijving
    Het eerste slachtoffer wordt ontvoerd in Italië en ruim duizend kilometer verderop vermoord. De volgende dag vindt eenzelfde misdaad plaats - dit keer in Azië en Afrika. Drie verschillende continenten, hetzelfde brute patroon: iemand doet de kruisiging van Christus na. In Spanje worden Jonathan Payne en David Jones gearresteerd voor een misstap die ze in hun militaire dagen hebben begaan. Gelukkig weet de CIA iets te regelen: elke aanklacht tegen hen vervalt - mits ze helpen met het opsporen van dr. Charles Boyd, meesterdief. De twee hebben weinig keus en beginnen aan de klopjacht. Maar al snel ontdekken ze dat Boyd niet zomaar een dief is… Van de adembenemende openingsscène tot het spectaculaire slotstuk: verwacht het onverwachte in Teken van het kruis…

NBD|Biblion recensie
    Verspreid over de hele wereld wordt een aantal mensen via kruisiging vermoord. In diezelfde tijd worden de twee Amerikaanse vrienden Jonathan Payne en David Jones in Spanje gearresteerd door de CIA voor illegale acties die zij tijdens hun vroegere missies voor een geheime Amerikaanse militaire eenheid zouden hebben begaan. De aanklacht zal vervallen als ze archeoloog/meesterdief Charles Boyd opsporen. Die is samen met zijn aantrekkelijke assistente Maria bezig met opgravingen in het Italiaanse Orvieto op zoek naar een geheim toevluchtsoord van de middeleeuwse pausen. Hij vindt een oud document dat het christendom op zijn grondvesten zou kunnen doen schudden. Klinkt bekend, maar de auteur schrijft in een nawoord dat hij het idee voor het boek al in 1998 had. Nu in ieder geval geen origineel gegeven meer, maar dat zal de liefhebbers van dit soort thrillers niet deren. De matige stijl wordt goed gemaakt door de vaart van het verhaal, de intrige en de twee sympathieke helden. Een lekker weglezende mix van spanning, mysterie en actie, met wat religie, geschiedenis en een vleugje romantiek. Ook in Kuzneski's debuut (The plantation, niet vertaald) kwamen Payne en Jones al voor; inmiddels schreef Kuzneski een derde Payne en Jones-verhaal: Sword of God. Vrij kleine druk.

(NBD|Biblion recensie, Redactie)

Topboek, vanaf het begin al. Lees in elk geval al beter dan de gemiddelde Dan Brown en de personages komen ook goed over.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik geen fan ben van NBD Biblion recensies, dus bovenstaande is slechts ter toevoeging.

Lees lekker weg, gemiddelde dikte, zo'n 400 pagina's, en heeft enorm veel vaart. Ben alleen door andere dingen nog niet veel aan dit boek toegekomen.

En hij is nu lekker goedkoop aan te schaffen via BOL, 2e hands weliswaar, maar er zitten goede exemplaren tussen. ;):9

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Die site die Dulle een tijdje geleden heeft gepost, bookdepository. Het zijn natuurlijk wel de Engelse versies, zoals het hoort. :cool:

Het is er nu sowieso Sci-Fi en Fantasy week, met dus extra korting op boeken uit die genres: http://www.bookdepository.co.uk/dealsAndOffers/promo/id/461

Oh, en trouwens:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina