De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Super man! Gefeliciteerd!

2. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Kan bij een dealer ook gebeuren als je niet oplet...

3. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Een dealer kan je ook goed verneuken hoor (hp motoren bijv die vooral import en ex-schade motoren verhandelt).

Een CB-1 huren gaat je niet lukken, is toch al best een oude motor zelfs voor dealers waardoor je toch gebonden zit aan particuliere verkoop. 187 is misschien iets te lang voor die motor maar daar zal ik mij niet al te blind op staren, want met die lengte zit een nieuwer model supersport ook beroerd.

Jammer dat je deze gemist hebt:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/313856/Kawasaki-GPZ4001987-E400-1.html

Die zag er heel netjes uit en liep ook prima.

4. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    kleine project update:

Schokbreker wordt zo gemonteerd:

5. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Zal ook weer is wat van me laten horen :+

Ten eerste welkom en gefeliciteerd aan alle nieuwe motormuizen.

@sjorrit, ik wist dat je je bike echt verkocht had. Ik dacht alleen dat je en wou verloren, toen je je rbw kwijt was.

Ik heb zelf nog 2 leuke dingetjes besteld voor me motor. Een belly-pan en een radiatoorcover. Zit nou ff op me phone dus kan geen foto zetten.
    En heb van me moeder een slipcursus voor de motor gehad. Is alleen pas in oktober plek dus moet nog ff wachten, maar lijkt me wel echt gaaf.

Hoe zit het trouwens met de xbw-rit. Seizoen is al weer bijna voorbij en dan zitten al die mooiweerrijders weer in het koekblik. :+

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je misschien kan doen en wat ik ook heb gedaan voordat ik mijn motor kocht:

Als je iemand bij de politie kent kan je aan hem/haar vragen of hij de gegevens van de motor wilt controleren. Zij kunnen ook zien of de motor ooit bij (een aangegeven) ongeval betrokken is geweest. Verder heb je diefstal en een mooie geschiedenis van eigenaren.

Ik weet niet of je dat ook op een legalere manier kan laten doen. Verzekeraars moeten ook kunnen zien of de motor ooit bij een ongeluk betrokken is geweest. Ik weet niet of ze die informatie vrij geven.

Als het een import is hebben ze deze gegevens meestal niet. Pas vanaf dat hij in Nederland staat ingeschreven.

7. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    en nu in gewoon nederlands? :lol:

8. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, kut telefoon. Maar wat ik dus wou zeggen.
    Ik wist niet dat je je motor had verkocht. Maar dat je alleen een keer had gezegd dat je van plan was om em te verkopen, toen je net je rbw kwijt was.

9. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Joah verkoop ging snel, binnen 3 dagen was die weg. Mazzeltje dus :) Maargoed mocht uiteindelijk mn rbw houden (ipv 6maand ontzegging) dus ben nu met dit project begonnen. Ondertussen lekker rondrijden op de motor van mijn vriendin.

Laatst bewerkt: 31 jul 2011
  10. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n Z is ook veel beter als die KTM :+

11. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Die Z is volgens mij van ze chick...als ik het goed gevolgd heb.

12. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    haha ja had vrienden getypt moest vriendin zijn ;p

Ach ja zo'n Z is weer totaal anders kwa rijden. KTM was leuker vond ik zelf maargoed, komt nu een GSX1100 turbo voor terug ;p

13. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Tank vol gegooid, bandenspanning gecheckt en de DB-killer weer gemonteerd. Want morgen dagje Eifel!

14. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, just kidding.
    Mijn volgende motor word ook een KTM of iets dergelijks.

Neem je trouwens nog iets erbij, of wordt die GSX je enige motor?

15. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    neu die GSX1100 is eerst genoeg, staat hier ook een Z750-R die ik vaak zat kan gebruiken.

Plan is om zoiets van de GSX te maken maar dan met turbo

Hoop dat die na de winter klaar is, maart/april zoiets.

Doe ondertussen ook genoeg ideeën op voor een nieuw projectjeO-)

16. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Mijn oog is inmiddels gevallen op een GSXF600 als eerste motor. Ze zijn af te voeren naar 25 kw, zijn voor €1000,- in goede staat te vinden en zien er redelijk uit. Het lijkt me een goede motor om mijn 25 kw periode mee door te brengen.

Iemand toevallig eens gereden op een GSXF600? Wat kun je me eventueel vertellen over het bochtenwerk, de betrouwbaarheid van het blok en de grootte van de motor zelf.

En hoe zit het met het aanschaffen van een motor die geen 25 kw is, vanaf het moment dat ik hem koop tot dat hij 25 kw is, mag ik er dus officieel niet op rijden. Maar ik wil toch even een proefritje maken voor ik iets aanschaf. Officieel is het rijden zonder rijbewijs.

17. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er eigenlijk supermoto's ( crossmoteren/enduros, met zachte banden ) met 25 kW??

18. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Zo net terug van een best wel leuke route door de Eifel. Vanochtend om 10 uur vertrokken uit Maastricht en een kleine 500 kilometer gereden. Zaten heel wat gave wegen bij. Ook nog even bij de Nordschleife wezen kijken, maar kwam weinig voorbij op sleepauto's na...

19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk 1 of 2 pagina's terug...staat heel verhaal over supermoto/supersport.

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Bijna alle SM/crossmotoren staan als lichte motor op kenteken.

Deel Deze Pagina