Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    De donkere bewerking is niet mijn stijl. Maar verder wel een toffe pic!

Voor de mensen die een Fotoboek willen maken. Check IBOOD!

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vind de bewerking niet zo goed gedaan. Daarnaast lijkt het alsof het huis niet scherp is, maar juist het gras wat ervoor ligt.

3. Remco

Remco Guest

Misschien zo dan?

[spoiler1][​IMG][/spoiler1]

4. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Gracias, veel beter al.

Nou nog drie:

1.
    2.
    3.

Ben benieuwd naar jullie Auschwitz foto's!

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Auschwitz, ahá, dus daar zijn jullie geweest. Verbleven jullie in Katowice of Krakau? Ik ben zeer benieuwd want ik heb die laatste stad plus Auschwitz vorig jaar bezocht. Ik vond vooral kamp 2 Birkenau erg indrukwekkend.

Bonbridge, ik vind je kleuren erg fel (niet te fel, het is geen kritiek :)), maar wat is hierin echt en wat heb je geretouched in Photoshop? Ik vraag me namelijk altijd af wat jullie acceptabel vinden wat betreft nabewerking. Enerzijds draait het natuurlijk om het maken van mooie beelden, anderzijds kun je soms toch wel érg ver gaan. Ik vind het soms jammer dat een goed gelukte compositie toch wat opgevoerd contrast e.d. behoeft om ook een mooi beeld te worden.

6. Remco

Remco Guest

Krakau :)

7. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dan mag ik echt, écht hopen dat jullie in de Alchemia (bar in de Kazimierz) zijn gaan bieren, want als je ergens een fenominale, authentieke, sfeervolle plek voor foto's kunt vinden in Europa dan is dat daar wel.

8. Remco

Remco Guest

Ok! Maar nee.

9. JeePee

JeePee Guest

Wat 'acceptabel' is qua nabewerking is voor iedereen verschillend uiteraard. Nabewerking hoort er absoluut bij vind ik en als een vette compo nog vetter wordt door er contrast bij te gooien is daar niks mis mee toch? Overigens klinkt dat heel simpel, want het gaat wel iets verder dan het contrastbalkje een ruk naar rechts geven. En als je ziet hoe bijvoorbeeld Scarluuk zijn foto's nabewerkt dan is dat los van het fotograferen al een kunst op zich! :p

Anyway:

En nog eenzelfde compositie als Remco. Al stond ik 13546 meter verder naar achter :+ I want that lens!

Sorry :+

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, je ziet dat toch wel. Die eerste foto krijgt zo veel meer sfeer door een beetje meer contrast. Dat felle rood maakt de hele foto. Het is misschien ook wel wat meer natuurlijk; het komt namelijk dichter bij zoals je het zelf ook waarneemt. Ik zelf schroef meestal aan de Levels, dan geeft net wat meer controle.
    Hebben jullie nog gegeten bij de Pod Wawelem? :D Een liter bier voor 7 Zl. op maandagen. _O_

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hebben jullie trouwens weer allemaal inside jokes verzonnen omdat je elke ker van die mongolen foto's in die spoilers plant

12. Remco

Remco Guest

Ja, gaaf niet? _0/

Ik ga op reis en laat in de auto liggen:
    Een jas, een hoofdkussen en een paar teenslippers.

Bas, hier nog een paar foto's die jij zeker weten kan waarderen:
    [spoiler1][​IMG]
    [​IMG][/spoiler1]

Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2011
  13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Gaat lekker al weer met de troll foto's :+
    Die HDR is trouwens wel erg nice JP, vind hem erg mooi gelukt!
    Al mag de lucht misschien nog wel iets lichter, but thats all.

14. JeePee

JeePee Guest

Oh shit! :lol:

Dibs op die jas trouwens :+

@ Luuk,
    Ik heb die lucht juist donkerder gemaakt. Wordt 'ie wat grouwer van en komt de focus wat meer op het gebouw te liggen. Heb 'm na je comment weer wat lichter gemaakt, maar vond hoe ik 'm gepost had toch mooier. Thanks voor je tip anyway! :) Gaan we trouwens nog foto's van jou zien voordat je 3 weken weg bent? Ben erg benieuwd namelijk!

Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2011
  15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    In Amsterdam heb ik gewoon internet, kan dan natuurlijk niet heel veel online posten maar zal zeker wel wat foto's delen vanuit daar.
    Ik heb er nu een paar af en die upload ik zo, dat is alles wat jullie vandaag van mij te zien krijgen want moet nog best veel pakken maar ik kom maar niet van me luie reet af :+
    Ik snap denk ik wel wat je bedoeld als je hem wat lichter maakt dat het minder interessant is ja, nu komt het lekker dreigend over, gewoon zo houden dan :)

16. Remco

Remco Guest

He wouldn't die, even if we killed him!

17. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Die jongen krijgt een zonnetje!

Ik moet nu even op date helaas, maar ik ga vanavond aan de slag met de foto's. Helaas eerst die van Barca, maar daarna die van de trip!

Ik zie al wat toffe foto's komen, nice nice!

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Word!

En over nabewerken, wat mij betreft is alles geoorloofd, zolang het maar wel een middel blijft en geen doel.

Laatst bewerkt: 3 aug 2011
  19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Even voor de boys die interesse hadden in de 5D mkIII, dit staat op canonroumors.com

20. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Wut? Kut, ik dacht dat die al in het najaar zou komen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina