[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap waarom de parade er is, maar van mij mag het echt worden afgeschaft. Ik vind 't bullshit.

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Boeie, is toch maar in Amsterdam. :cool:

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Homohoofdstad van Nederland. :cool:

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Met homo's is niks mis. Echter nichten zijn gewoon vreselijk...

5. Seh

Seh Guest

Wat ik me altijd afvraag is wat als er een hetero parade zou bestaan, wat voor reacties dat teweeg zou brengen.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het bestaan zou nergens op slaan. Een homo parade is puur om het aan de man te brengen en om acceptatie te vragen.

7. Seh

Seh Guest

Tegenwoordig doet het voor mij meer aan als ''kijk mij eens homo zijn'', niets mis mee verder hoor.

8. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt alsof men de nood voelt om te zeggen dat er niets mis met homo's is 8). Maar ik ben het eens met je, Seh. De pride is in mijn ogen gewoon een boottoch met homo's die op te extravagante wijze hun seksualiteit uit drukken. Sure, als doel is de homo-emancipatie, maar het beeld wat op wordt gewekt, werkt gedeeltelijk ook averechts. Niet alleen bij de hetero gemeenschap, maar ook onder de homo's zelf.

9. Seh

Seh Guest

Dit dus. Als het doel is het gemeenschappelijk (nog meer) geaccepteerd te maken, dan doen ze het in mijn beleving fout. Kijk de oudere die nu nog een homohaat koesteren zijn sowieso al verloren. Maar de jongere generatie, ik weet niet of die nou sneller geneigd zijn het te accepteren hoor. Als ik als 10 jarig jochie volwassen mannen van 40 op een boot zie staan, dansend met een gat bij hun achterwerk om hun reet te showen aan de rest van de wereld weet ik niet of dat wel het gewenste effect heeft.

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dit inderdaad.

Ik dacht altijd dat de Pride gewoon bedoeld was om even in het openbaar los te kunnen gaan als homo zijnde. Maar ze willen daar serieus emancipatie mee bereiken?

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Denk dat deze parades juist homohaat opwekken.

12. Seh

Seh Guest

Waar haal je dat tweede vandaan trouwens? Was dat een aanname van jezelf?

13. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Dus ja. Maar ik denk dat je simpelweg kan zeggen dat de Gay Pride een tweezijdig mes is. Het heeft zijn voor-en nadelen.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Aanname.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Paar dagen geleden hadden die gasten nog gezegd dat ze Osama moesten doden en dat hem levend pakken nooit een optie is geweest.
    Conspiracy gasten kunnen weer aan de slag. :p

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Die laatste alinea dient natuurlijk weer ter goedkeuring van die oorlog. Zelfde zei Bush ook meerdere malen. Scheinheiligen, dat zijn de Presidenten in de V.S. wel. :F:

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hmm ze zijn het zwijgen op gelegd ;)

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Even om terug te komen op de Gay Pride parade, de mensen die daar openbaar hun seksualiteit aankondigen en half naakt daar op die boten staan te dansen zijn absoluut niet de norm voor homo's, het zijn dat type mensen die de meeste media aandacht krijgen en dat stereotype nu gewoonweg word geassocieerd met homo zijn. Terwijl in de werkelijkheid er meer dan zat homo's zijn die ook zonder al die extravagantie rondlopen, zei lopen er alleen niet mee te koop en zelfs sommigen vinden deze gay pride niet de juiste manier om meer geaccepteerd te worden door de samenleving...misschien zelfs het merendeel.

Als je wilt dat homo's meer moeten worden geaccepteerd dan moet je vooral bepaalde stereotypes in de schijnwerpers brengen en het door mensen hun strot drukken, dat is echt de juiste manier...:F:

Laatst bewerkt: 7 aug 2011
  19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Helemaal mee eens. Ik hoor precies hetzelfde in mijn omgeving en had het daar vrijdag nog met een goede vriend van me over. Een neef van hem is homo en een nicht van mij lesbisch. Van mijn nicht kun je het niet zo gauw zien, bij zijn neef valt het op. Beide hebben echter hetzelfde gemeen: Ze laten het niet zo zien als daar in Amsterdam.

Mijn commentaar van de week over ''Homohoofdstad'' ergens anders op het forum was nog welgemeend ook. Val gewoon niet op, dan hoeft ook niet half Nederland te kotsen van het idee dat je homo bent. Dit is ook de mening van de personen die ik eerder bedoelde, ook al kun je het aan hun zien of niet.

20. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Maar dan kom je bij een nieuw probleem wat betreft homoseksualiteit. 'Val niet op'. Moet jij je anders gedragen zodat men je accepteerd of omdat de maatschappij dat liever wilt? Wordt je eigen je afgenomen? En waar trek je de lijn tussen opvallen en niet opvallen. Als een jongen het bekende gayloopje heeft, zou hij dit dan ook moeten afleren omdat de maatschappij dat wil?

Nogal lastig als je het hebt over 'niet opvallen'.

Deel Deze Pagina