Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dan nog, als ze 600 foto's krijgt van een pro (no offence Tom) is ze het 5-voudige kwijt denk ik zo.

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    En wat heb je ervoor betaald gekregen?

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja precies!

Omdat het de zus is van een goede vriendin: 350 euro.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    600 goede foto's, is echt meer dan genoeg.

5. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Best een leuk bedrag toch :)

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Jawel hoor! Deed het ook vooral als vriendendienst. Staat niet echt in een lijn met wat ik normaal verdien, maar toch, haha. Het was overigens een hindoestaanse bruiloft, dus sowieso tof om mee te maken!

EDIT: Zal er trouwens dadelijk wat foto's van posten!

7. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Verdien je normaal meer of minder? Want dat is dus niet echt duidelijk ;)

Fotografeer je echt voor je beroep/wil je er jouw beroep van maken of dat niet?

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik verdien normaal, als je naar de uren gaat kijken, meer.

Ik fotografeer wel aardig serieus ja, maar beroepsmatig vind ik nogal een zwaar woord. Ik studeer daarnaast ook gewoon.

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Hoe veel uur heb je toen moeten fotograferen voor die bruiloft tom?

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Vanmiddag fftjes een half uurtje aangekloot. Ben nu wel wat bekender met de camera, maar het gaat nog wel even duren voor ik echt wat fatsoenlijks ga schieten. :+
    Het was vandaag iig nog niet veel soeps.

Oh Luuk, weet je waar ik nog langs kwam?

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet zeggen dat dat best een mooi plaatje is :)

12. Remco

Remco Guest

Ik vind 'm niet echt interessant. Een beetje weinig sfeer. Maar hé, alle begin is moeilijk. :)
    Die in de spoiler is al een stuk beter.

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Provincaal ziekenhuis bloemendaal woohoo!
    Moet ik nog steeds naar binnen eigenlijk :+ hoe staat het daar eigenlijk mee met de sloop? Laatste keer dat ik hier info over had hadden ze de sloop uit gesteld vanwege asbest.

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Het gebouw staat nog steeds. Probleem is alleen dat ze er omheen al aan het bouwen zijn. Het is dus niet echt rustig op de rest van het terrein.

Oh, en @ de anderen: Thanks. Ik heb sowieso nog niet echt op compositie gelet. De instellingen en technieken zijn momenteel genoeg om aandacht aan te besteden.

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Niet voor twee dagen werk + dan nog nabewerking hoor..

Ik had pas bij wijze van vriendenprijs voor 6 uur fotograferen aan mijn nicht 500,- gevraagd (en omdat het mijn eerste bruiloft zou zijn). Een normaal uurtarief is minimaal 60,- (en daar valt nog wel over te discussiëren want als je het hebt over een dagtarief is dat toch eigenlijk ook wel weer 750,-). Dat is dus fucking goedkoop als je rekent dat er nog wel een dag bewerken aan vastzit.

Toen begon ze over het feit dat ze 'aanbiedingen van 250,-' had gekregen. Ik kon me met moeite inhouden hoor. :emo: Ga dan maar fijn bij het buurmeisje op de hoek van de straat.

/edit: ik zit nu trouwens op 60 p/u, soms meer, soms weer wat minder. Is ook afhankelijk van het soort opdracht. Ik ga er alleen wel vanuit dat ik uiteindelijk (uiteindelijk als in, binnen 1/2 jaar) naar 100,- p/u toe ga, en dat ik dan ook gewoon nabewerkingsuren reken want dat doe ik nu zelden.

Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    En hoelang fotograferen jullie nu al dan? Ik zou zoiets, over een tijdje dan, er ook best bij willen doen. Hoe zijn jullie ooit begonnen?

17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Eh, 6 jaar? :+ Al werd het vanaf mijn 17e wat serieuzer, en ik heb nu een jaar dat ik met enige regelmaat opdrachten doe.

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Pfoee, fotograferen totaal, een uurtje of 12 toch wel. Best veel dus.

Je moet toch ergens beginnen :)

Ja, precies, en dan begint ze nog te klagen ook. Beetje jammer. Wel nice om te horen wat jij vraagt trouwens. Vind het altijd moeilijk om te bepalen.
    Heb trouwens afgelopen vrijdag een shoot voor een meubeldesigner gehad, die waarschijnlijk in het Elle Decoration magazine komt. Ben daar van half 10 tot half 2 bezig geweest, plus wat nabewerking. Geen idee wat ik moet rekenen hoor.

Ik heb een spiegelreflex sinds 10 januari 2010, en ben er toen serieus mee aan de slag gegaan. Ik fotografeer nog geen jaar betaald, denk vanaf vorig jaar eind september ofzo. Best netjes, als je weet dat ik al naar Barcelona ben geweest om foto's te schieten, en nu een publicatie in het Elle Decoration magazine krijg.

Naja, genoeg gebralt, haha

19. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Haha! Nja ik ga eerst maar eens proberen of ik bij kennissen een keer op zoiets als een bruiloft foto's mag gaan maken :) Om te kijken of ik dat een beetje kan :)

Nu foto's aan het uitzoeken van de vakantie, worden er best veel die ik ff ga bewerken en op Flickr ga zetten. Wel morgen though...

20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Was bezig met een zelfportretje, en toen kwam een maat langs, met dit als resultaat:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina