Vorige week trouwens de
Lord of the Rings boeken gelezen. (oke, heb hem nog niet uit
)
Op zich wel een aardige serie, maar, en dit zeg ik niet vaak, ik vond de films beter.
Het eerste boek was is mijn ogen de beste, verhaal was interessant en leuk. Veel stukken kwamen voorbij die niet in de film zaten, zoals dat hele gedeelte met Tom. Ik moet er wel bij zeggen dat het al een paar jaar geleden is dat ik de films voor het laatst had gezien, dus heel veel stukken kende ik ook niet meer. Pas toen ik het las dacht ik, oohjaa.
Daarna gelijk aan boek 2 begonnen (volgens mij in 2/3 avondjes uitgelezen) en dit boek was ook weer leuk en interessant, totdat je bij het 'eerste grote' gevecht kwam. (Helmsdeep) Vanaf dit moment, en dat had ik bij alle gevechten die daarna in boek 2/3 kwamen, vond ik het verhaal niet 'leuk' meer. Je kunt in boeken veel dingen mooi beschrijven, maar je kunt gewoon niet zo'n immens gevecht goed weergeven. Over 10.000 Orks op een veld lezen ben je gewoon minder onder de indruk dan als je het in de film ook daadwerkelijk ziet. Ik heb de boeken met veel plezier gelezen, maar ik miste het spannende, wat ik in de films wel had. (de Zwarte ruiters, de gevechten, de mijnen etc.) Ik zou denk ook niet in de boeken zijn begonnen als ik de films niet als eerste had gezien. Fantasy is nog steeds niet echt mijn ding, hoewel als er meer boeken zijn zoals de Reisgenoten, mag je ze gerust aanraden.
(Ook vond ik het trouwens raar dat in boek 3 het verhaal al halverwege het boek was afgelopen. Voor mijn gevoel was op dat moment ook het verhaal echt ten einde en al die pagina's die erna kwamen doen er voor mij niet echt meer toe en heb ze daarom ook nog niet gelezen. Misschien komende dagen nog maar even lezen dan, voordat Yellow boos wordt.
)
Klik om te vergroten...