[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Vanmiddag weer langs de bieb geweest om wat boeken terug te brengen en meteen 'Het teken van het kruis', 'De opwindvogelkronieken (900 pagina's :eek:)' en 'De olifant verdwijnt' meegenomen. Laatste twee van Murakami en de olifant vooral om te kijken of zijn schrijfstijl wat voor mij is :) Van 1q84 lag boek 1 er niet jammer genoeg...

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Kijk, dat zijn nou boeken. :cool:

Nouja, op die van jou na dan nog eentje. En die was niet op m'n Monaldi review. :p

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Toch maar eens overschakelen op Engelstalige reviews. Probleem is dat mijn Engels schrijven niet best is en grammaticaal ook al niet de sterkste.

Dan maar korte en bondige reviews schrijven. :cool:

Krijg trouwens wel altijd updates van jullie in mijn mail. Hoe kan ik dat uitschakelen? :confused:

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is toch juist leuk, 20 van die mails per dag in je mailbox. 8)

5. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kijk er altijd naar uit ;)

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Idd, soms mail ik gewoon mezelf. Kei vet man!

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Jij bent echt een lastpak he. :x

8. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Badumpum tssss

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week trouwens de Lord of the Rings boeken gelezen. (oke, heb hem nog niet uit ;))
    Op zich wel een aardige serie, maar, en dit zeg ik niet vaak, ik vond de films beter.
    Het eerste boek was is mijn ogen de beste, verhaal was interessant en leuk. Veel stukken kwamen voorbij die niet in de film zaten, zoals dat hele gedeelte met Tom. Ik moet er wel bij zeggen dat het al een paar jaar geleden is dat ik de films voor het laatst had gezien, dus heel veel stukken kende ik ook niet meer. Pas toen ik het las dacht ik, oohjaa. ;)
    Daarna gelijk aan boek 2 begonnen (volgens mij in 2/3 avondjes uitgelezen) en dit boek was ook weer leuk en interessant, totdat je bij het 'eerste grote' gevecht kwam. (Helmsdeep) Vanaf dit moment, en dat had ik bij alle gevechten die daarna in boek 2/3 kwamen, vond ik het verhaal niet 'leuk' meer. Je kunt in boeken veel dingen mooi beschrijven, maar je kunt gewoon niet zo'n immens gevecht goed weergeven. Over 10.000 Orks op een veld lezen ben je gewoon minder onder de indruk dan als je het in de film ook daadwerkelijk ziet. Ik heb de boeken met veel plezier gelezen, maar ik miste het spannende, wat ik in de films wel had. (de Zwarte ruiters, de gevechten, de mijnen etc.) Ik zou denk ook niet in de boeken zijn begonnen als ik de films niet als eerste had gezien. Fantasy is nog steeds niet echt mijn ding, hoewel als er meer boeken zijn zoals de Reisgenoten, mag je ze gerust aanraden. :)
    (Ook vond ik het trouwens raar dat in boek 3 het verhaal al halverwege het boek was afgelopen. Voor mijn gevoel was op dat moment ook het verhaal echt ten einde en al die pagina's die erna kwamen doen er voor mij niet echt meer toe en heb ze daarom ook nog niet gelezen. Misschien komende dagen nog maar even lezen dan, voordat Yellow boos wordt. ;))

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Dacht dacht ik wel jonge dame. :+

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
  12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Zit er trouwens verschil tussen die duizenden verschillende LotR boeken qua vertaling/schrijftaal eigenlijk? Morgen even naar de bieb om het eerste deel te halen. Misschien dat ik hem in het Engels neem, want vond The Hobbit echt dramatisch eigenlijk in het Nederlands.

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zijn ze allemaal door een iemand vertaald, het verschil tussen de versies zal echt minimaal zijn (misschien enkele woorden/zinnen) Ik heb ze toevallig alledrie in een andere editie gelezen en mij is niks opgevallen. Ik hoor ook alleen maar slechte verhalen over de Hobbit, dus zal wel gewoon aan het boek liggen. ;)

14. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Het boek zelf is erg goed hoor :)

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Nou nee, halverwege mee gestopt terwijl ik Lord of the Rings helemaal heb uitgelezen.

LOTR toch een stuk beter imho.

16. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ik heb The Prophecy van hem gelezen. Op zich wel aardig, maar ik vond het allemaal wat simpel en voorspelbaar. Leest lekker weg, maar ik ben lang niet zo lyrisch als jij bent over the sign of the cross (?).
    Misschien die ook maar een kans geven.

Ben nu Sword of Shannara trilogie aan het lezen van Terry Brooks. Ik stoor me enorm aan de overeenkomsten met LoTR. Verder is ook dit wel aardig, maar niet briljant.
    Laatste twee boeken van Robin Hobbs vind ik bijvoorbeeld veel toffer (al haar boeken overigens).

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke, nja ik vond hem best leuk. De film komt volgend jaar ook, staat al een geniale trailer op YT :D

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Welke trailer bedoel je? Er zijn namelijk behoorlijk wat irritante fakes.

@ Taab: Dat is Sign of the Cross niet hoor, dat kan ik je wel vertellen. Je hebt wel gelezen in mijn review dat ik wel een opmerking maakte over hoe hij hoofdstukken afsloot, maar dat zegt in dit boek nog helemaal niks. ;)

Voor de liefhebbers hier een schrijver waarbij je eens lekker je hersenen mag pijnigen:
    http://www.bol.com/nl/c/nederlandse-boeken/jose-rodrigues-dos-santos/2653032/index.html
    Heb beide boeken van hem al en hij schijnt echt supergoed te zijn.

Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  19. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Nee dat begrijp ik. Ik bedoel: ik ben niet zo positief over zijn schrijverskwaliteiten aan de hand van The Prophecy zoals jij bent over The Sign of the Cross. :)

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Datzelfde zullen mensen wel hebben met Dan Brown en John Grisham boeken. Ook niet elk boek van een topschrijver is even goed als het andere.

Sign of the Cross is zeker het lezen waard.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina