Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Fijn dat mijn serie ook maar enig commentaar of iets krijgt ;)

Je laatste vind ik mooi Fiasco :)

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dat komt volgens mij omdat de serie van Fiasco fotografisch interessanter is.
    Jou serie is in mijn ogen eigenlijk gewoon een standaard vakantie reportage met niet echt boeiende shots maar gewoon leuke momenten vast gelegd om aan je familie en vrienden te laten zien.
    De mooiste uit de serie is de cowboy die in de camera kijkt maar de kracht uit die plaat komt eerder omdat hij een goede blik geeft, voor de rest is de compo vrij saai namelijk en is er niks wat de foto eruit laat springen.

Deer in the hills is eigenlijk ook een best slechte foto, hij is onscherp en de foto is in geflitst met zo te zien de interne flitser van de camera wat het gewoon heel plat en saai maakt.

Wees eens heel kritisch voor jezelf en ga je foto's nog eens allemaal na en ga voor jezelf bedenken wat de foto's beter kan maken want wat ik nu neer zet kan je volgens mij zelf ook wel vrij snel bedenken ;)

p.s. dit is feedback, en geen een of andere bashpost hoor :)

@Fii, mooie serie man!
    Vooral de toning van de 1e 2 foto's zijn geweldig in combinatie met prima compo's!
    De foto van het water doet mij het minst, komt een beetje als standaard vakantie foto over en vind ook niet dat er iets boeiends op de foto te zien is.
    Voor de rest erg lekker bezig gast!

Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  3. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Die deer was niet ingeflitst. Het was half tien 's avonds dus hij is met wat onderbelichting genomen. Met het bewerken kon ik dit enigszins goedtrekken wel, maar daardoor mist hij scherpte. Moest ook uit de hand met een redelijk lange sluitertijd werken en dat op 300mm. Is eigenlijk niet te doen...

Ooh ik zie het ook als opbouwende kritiek hoor :) Tips voor betere compo of iets dergelijks?

Zelf vond ik Lonesome Cowboy wel goed, ook qua compo.

Thanks by the way! Ik ben het allemaal nog aan het leren, dus vind het ook niet erg als mijn foto's niet zo mooi zijn als die van jullie :) Maar iedere tip of vorm van opbouwend commentaar is zeer welkom :)

Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Ik vind deze wel tof van je Peter. Alleen verpest dat 'lens flare' of je hoe dat ook noemt bij de tweede zuil de foto een beetje.

Had graag die moskee binnen willen gaan, kijken of er wat leuks was om te maken. Maar mocht er niet in wegens werkzaamheden. :+ Thanks voor de reacties trouwens.

5. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks! Die van die kapotte auto van je is erg tof!

Overigens mijn enige foto die ik ooit heb gemaakt met mn d3100 die van die flare heeft.... Hoe komt dit eigenlijk?

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Apenheul.

7. Remco

Remco Guest

Haha, tof moment! :D

8. JeePee

JeePee Guest

Tips geven over compositie is moeilijk. Je hebt wel een aantal regels die er meestal voor zorgen dat je foto's er beter/interessanter uit zien, maar een goede compositie moet je vooral zelf zien. Lijnen, kleuren, licht... Sommige hebben dit gevoel gewoon wat meer in hun genen zitten dan andere, maar als je maar plaatjes blijf schieten merk je vanzelf wel dat je beter wordt. Je gaat steeds meer 'zien'. Als je dan je oude foto's terug kijkt denk je van: vond ik deze nou zo leip vroeger?!

En als ik dan wat tips kan geven: Een hert die gras aan het eten is, is totaal niet interessant. Probeer zo'n best recht in je lens te laten kijken, leg hem vast als hij een sprong maakt, pan hem tijdens een sprintje. Ik noem maar iets. En die taxi, staat die stil, of rijdt hij langs? Leg zoiets vast met 1/60 ipv 1/1000. Zo voeg je iets extra's toe wat je foto net wat interessanter maakt ;)

9. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    zo'n foto had ik laatst ook:

10. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    en dit is trouwens de reden waarom ik erg weinig tijd heb en bijna geen foto's post,:

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Gefeliciteerd man!!! :thumbs:

Is het een Jongen of een Meisje?

12. Remco

Remco Guest

Gefeliciteerd!

Schaamteloze crosspost:

Nieuwe fototas:

Lowepro Flipside 400 AW :)

/edit: Hoe vinden jullie dit perspectief? Ik vond het wel tof bedacht :)

Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2011
  13. JeePee

JeePee Guest

Ja, leip! Jammer alleen van de focus op die foto, maar de hoek is chill.

Tijdens het uitlaten van de hond maar eens camera en statief meegenomen. Alleen jammer dat ik in een saai kut dorp woon en niet verder kwam dan deze twee :+

14. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Foto van Ford is nog mooi hoor :)

En mooie tas Remco, heb hem zelf ook :cool:, niet altijd handig (best groot) maar voor serieuse uitstapjes ideaal!
    Nu zet ik mezelf aan het denken, maar eens een slingshot oid kopen zodat ik niet altijd loop te slepen met al m'n spul.

15. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
  16. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    het is een jongen, nu net 6 weken oud. Vannacht voor het eerst langer dan 5 uur geslapen...

17. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.450
    Oh maar die ford vind ik heel mooi.

18. JeePee

JeePee Guest

Oh dus die andere niet hè :mad:

:+

Wat vind je zelf?
    Ik vond die andere iets beter eigenlijk, maar ze zijn beide niet heel spannend. Het wolkendek is te saai en ook de reflectie in het water is niet sterk genoeg. Een zonsondergang hoort een beetje romantisch te zijn, maar dit is een wat grijze plaat. Niks lullig bedoeld, want je kunt hier zolang je geen weergod bent zelf niks aan doen. Wat je bij die 2de misschien nog kan doen is het contrast nog wat omhoog gooien, en daarna de lucht wat geler maken. Wordt de foto iets warmer van, maar je blijft zitten met die lelijke wolk :+

Thanks Yerewn :)

19. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik bedoelde meer of de positie van de zon beter was dan bij de vorige. Daar stond hij precies in het midden namelijk en zag je de gelige kleur bij de wolken nauwelijk. Ik heb hem nu iets anders uitgesneden en daardoor zie je wat meer kleur en staat de zon niet meer precies in het midden.

20. Remco

Remco Guest

Hij is namelijk gemaakt door m'n zusje 8)

En ja, die 24-70 L zat erop 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina