Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brutal1tYz

Brutal1tYz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wil je niet aankomen? Of wil je je huidige fysiek onderhouden? Als je je huidige fusiek wil onderhouden dan moet je gewoon zorgen dat je verbranding en voedselinname op break-even staat. Dus je zorgt ervoor dat je evenveel verbrand als je opeet. Dus je berekend wat je kwa kcals op een dag eet en daarnaast reken je uit hoeveel je verbrand. Als die break even zijn dan kom je in theorie niets aan en val je niets af. Heel simpel dus.

2. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit na een half jaar pas op 16 kg :+.

3. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Yep, 16kg per hand toen ik 18-19 was. Nu pak ik 40kg per hand op een goede dag.

Mijn schouders zijn ook veruit mijn ''beste'' spiergroep, wat ook best irritant was in het begin omdat mijn borst zo enorm leek achter te lopen in vergelijking met mijn schouders. Nu is het gelukkig allemaal aardig bijgetrokken en oogt mijn bovenlijf ook wat completer :+.

Schouders maken wel een fysiek vind ik persoonlijk. Een paar ronde grote schouderkoppen springen snel in het oog. :cool:

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bedoel je niet de incline DB press tov een shoulderpress?

5. Brutal1tYz

Brutal1tYz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, 40kg is een leuk getal :p Hoelang ben je en hoeveel weeg je? Ik ben 19 en pak 32,5kg met dumbell shoulder press.

6. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Je moet maar ff een flink aantal pagina's terug kijken, daar staan wat zieke foto's van Manialmadcowie :p

Voor de geinteresseerden, heb maar besloten om een log bij te gaan houden op DBB: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/alex-log-283967/

Weet er iemand trouwens nog een goede app voor iOS met oefeningen en om je workout bij te houden met grafieken enzo?

7. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    1.84m en 95kg (bf van 11%).

@ Flix: Nee, echt shoulderspress. Rechte rugleuning en recht omhoog O-)

8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wel ziek hoor, shoulderpress van 40KG. Alleen recht naar boven of ook nog met draai naar binnen? Hoe lang heb je er over gedaan om op dat gewicht te komen? Wat ik me ook afvraag is hoeveel jij dan bankdrukt of DB press doet. Zag laatst een jongen die deed in elke hand 50KG, kon ie twee keer m'n vriendin pressen :p

Laatst bewerkt: 15 aug 2011
  9. Brutal1tYz

Brutal1tYz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm op 95kilo vind ik het niet zo bijzonder, weeg zelf 81kg en doe 32,5kg db shoulder press

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Alsof bodyweight alles zegt..

Verder vind ik 95kg bij 1.84 met 11% echt een prachtig gewicht.

11. Brutal1tYz

Brutal1tYz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu wel benieuwd naar je fysiek eigenlijk, kan je me een pic sturen? en hoe heb je je bf gemeten?

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zie nu aan m'n logs trouwens dat ik in April(laatste x dat ik het bijgehouden heb met de DB press) 3x6 de 36kg pressde.
    Over 2 weken ga ik weer een nieuw schema maken en neem dan de DB press weer mee.

Ik wissel om de 2 maanden van schema en pak elke keer andere oefeningen mee, op een paar core oefeningen als de Squat, benchpress na.
    Begin en eind van zo'n periode schrijf ik m'n reps en gewichten op.
    Heb dat nu van 14 maanden liggen en vind het wel een leuke manier om zo progressie in kaart te zien.

13. Brutal1tYz

Brutal1tYz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar ik heb het niet over 6 reps ik neem aan dat Manialmadcow ook 10-12 reps bedoelt?

14. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Moet ik dit zien als 2 x 18 KG, of daadwerkelijk 2 x 36 KG?

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Nice, hoelang train je?

Edit: DBs per hand, dus 2x36kg en bij BBs totaal.

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Holy crap.

17. Brutal1tYz

Brutal1tYz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik train nu 2 jaar. Ik begon op mijn 17de op 68 kilo ( 1m78 ) en was op mijn 18,5 jaar tot 89kg gegroeid (mijn top). Alleen toen kwamen er examens en viel ik door gebrek aan eten en trainen zo'n 3-4 kilo af. Toen ik 84-86kg woog besloot ik extra cardio te pakken om mezelf droger te maken. Zit nu rond 11-14% bf (schatting) op 81-80kg. Maar doordat ik best wel een mesotje ben heeft mijn cut niet veel invloed gehad op mijn krachtverlies. Ik pak even iets lichter dan op mijn top, maar dat terwijl ik 8 kg lichter ben.

18. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14

Zonder vocht (geen zuivel, beperkte zoutinname)

Met vocht, weer begonnen met cleanbulk :p.

BF is gemeten met een huidplooimeting en altijd door dezelfde persoon.

Idd, setjes van 8-10 herhalingen.

19. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Netjes man, wat zijn je krachtstats? En heb je pics? Ben wel benieuwd want je bent ongeveer even groot als ik.

20. Brutal1tYz

Brutal1tYz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik train alleen geen benen, en heb ook (hoe vreemd het ook klinkt) nog nooit gebankdrukt. Dat komt omdat ik pas sinds de zomervakantie in de sportschool train. Ik trainde voorheen namelijk alleen thuis. Je wilt niet weten wat je allemaal kan doen met 2 dumbells van 40kg en een bankje met 6 standen. Ik zal binnekort wel een picture uploaden.(heb niets recents) Maar trouwens pine, jij bent niet zo aardig, jij hebt mij ooit uit je lijst gekicked op cod4 toen je tege mij shipment speelde. inT WannB vond mijn ak niet zo leuk :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina