[Sport] Extreme Sports: Skateboarden, Mountainbiken, BMX, etc.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 18 feb 2009.

1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Grappig, moest voor mijn sportopleiding regelmatig die route fietsen. Inderdaad een prachtige route, wat was jullie tijd?

2. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vrijdag weer. Mijn pa en broertje komen ook mee maar ik wil wel met jou oprijden hoor ;) Ze kennen de weg ondertussen wel haha. Weet natuurlijk niet of jij kan. Zo niet dan wordt het waarschijnlijk op een zondag!

Straks krijgen we een hele xbw mtb club :+

@Sostic. Ik ga een keer meten als ik alleen de hele route aan 1 ruk kan rijden zonder wachten op achterliggers! Denk dat 18/19 km/u gemiddeld wel haalbaar is?

Laatst bewerkt: 10 aug 2011
  3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik vraag me alleen af of ie nou de tijd dat we stilgestaan hebben (terwijl de activity op pauze stond) mee heeft geteld in de totale tijd of niet. Ik denk van niet.

@ Jeffer: In principe kan ik vrijdag. Ik heb alleen gisteren mijn verstandskies laten trekken, dus ik moet ff kijken hoe het vrijdag gaat. Maarre, ik kan sowieso niet de route in 1 ruk uitrijden. :+ Daar is mijn conditie bij lange na niet goed genoeg voor. Na 20 minuten stonden wij al uit te hijgen. :+ Zoals hier na te kijken.

Laatst bewerkt: 10 aug 2011
  5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    nee, anders heeft heel die functie geen nut :p

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Oh maar dat geeft niet hoor. We hebben alle tijd en doen het gewoon op een rustige manier. Beetje technische stukjes bespreken enzo. Misschien nog wat tips delen.

KM-tellers tellen de rusttijden nooit mee. Mijn klokje stopt met lopen na 30 seconden stilstaan. Laat het morgen maar even weten en dan spreken we wel wat af! En anders doen we het de komende twee weken een keer in het weekend...

Zaterdag gaan we rijden in Zeddam :cool: #2 van Nederland. Nog maar even lekker van nemen nu het vakantie is.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Mij lijkt trials trouwens ook wel vet. Ik heb via forum.mountainbike.nl deze site (met tutorials) gevonden:

http://nodabs.nl/nl/tutorials/

Daar ga ik me eens even op toeleggen. :cool: Naast XC natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik nu de smaak van de hoogteverschillen wel te pakken heb, na de route van afgelopen zondag. Dat is jammer, aangezien hier in Nederland niet veel hoogteverschil te vinden is. Hard naar beneden razen is toch wel episch vet. Ik wil deze vakantie eigenlijk ook nog een keer gaan downhill MTB'en. Dat lijkt me echt bruut.

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Nice, maar dit is idd geen keihard tempo. We moesten als straf toen ook een keer de helft van dat parcour gaan hardlopen :lol: Sommige docenten sporen echt niet haha!

9. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ben zelf van plan binnenkort voor m,n duikbrevet te gaan (open water)
    Speel al een tijdje met de gedachten maar lijkt me toch wel erg gaaf om te leren.

Zeker aangezien ik volgend jaar misschien naar de ABC-eilanden ga :)

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ach, ik vond dat we het niet slecht hebben gedaan voor een eerste keer. Inclusief heuvel oplopen en al. :+

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Pff, trials is echt nog moeilijker dan wanneer je denkt dat je weet dat het moeilijker is dan het lijkt. :+ Ik heb net 1,5 uur de trackstand geoefend, zonder duidelijke progressie. 8) Maar goed, geduld is een schone zaak. Ik ga gewoon door totdat ik het kan.

[yt]ROBdofYX4yk[/yt]

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Pff, met trials val je dus echt wel vaker dan met met XC. :+ Ik geloof ook niet dat het echt goed is voor m'n fiets. :9

13. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom moet je ook gewoon trails rijden. Dat is veel toffer dan trial :+ Alleen is dat vrijwel onmogelijk in Nederland. Tenminste, als je langer dan 20 seconden wilt rijden.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Je hebt op 1 uur en 20 minuten rijden van Schijndel wel een trails baan, Filthy Trails in Maasmechelen.

[yt]bjJDONAjr8k[/yt] (1:2[noparse]8)[/noparse]

Maar trial is best gaaf. Alleen wel ziek moeilijk. Maar het is tenminste wel goedkoper dan trail of downhill ofzo. Daarvoor moet je een dikke full suspension downhill bike voor kopen + fullface helmet + rest van je lichaam bescherming. En voor trial koop je gewoon een trial fiets. En die zijn helemaal niet duur. Zo'n modbike lijkt me wel gaaf:

En dan met pegs eraan:

Dan kun je echt een held op de skatebaan worden.

Laatst bewerkt: 12 aug 2011
  15. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Maasmechelen ziet er wel vet uit idd. Heb er alleen het materiaal niet voor + die grote gap ziet er creepy uit.

Dit is pas tof rijden:
    Lac Blanc bikepark en dan de La Roots trail.

_O_ Maar je kan natuurlijk ook als een idioot over die baan rijden zoals deze jongens doen:

http://www.pinkbike.com/video/203955/

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Er zijn 6 verschillende trails he, daar bij Maasmechelen. Van beginner tot ver gevorderd.

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ken Block heeft weer eens een filmpje online gezet :)

18. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    Zitten hier ook mensen met een fixed bike?
    Zit er aan te denken er een te halen nu ik niet meer met mijn pa's fiets mag rijden omdat ik gecrashed was :9
    Heb een beachcruiser fiets maar vind het leuk om tochtjes etc te maken en daar is dat ding nou dus niet heel erg handig voor.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    WTF is er toch met die fixed gear bike's?! En waarom wordt dat in dit topic gepost?!

Zie filmpje:

[yt]EcWpJohk7yI[/yt]

Mijn advies:

[yt]sGz3uyCNZCM[/yt] dit topic.

Hippe mensen. :emo:

20. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    Het spijt me heel erg :emo:
    Een fixed bike kan je ook gebruiken om tricks te doen dus daarom zou het bij extreme sports passen.

Deel Deze Pagina