Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remco

Remco Guest

Dikke fuck. :9

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het is een Chinees festival waarvoor men momenteel briefjes in de brand steekt aan de straatkant. In Singapore zijn dat heel bescheiden vuurtjes in een kolf langs de weg. In Kuala Lumpur lag er gewoon een berg midden op straat te branden. 8)

Bedankt voor het commentaar. Ik vond de de sfeer en het moment wel tof (precies wat ik wilde vangen), maar de foto zelf was veel te koel vanwege alle lampen die er provosorisch waren opgehangen. Ik heb hem warmer proberen te maken, maar dat is dus niet helemaal gelukt. Dat gaat wel vaker mis, want ik pas het aan zoals ik het er goed uit vind zien, maar mijn kleurperceptie is helemaal scheef (ik zie alle rood-tinten minder). Ik heb wel vaker commentaar gekregen als "kots groen" of "radioactief groen" op mijn Photoshops. :p

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Hoe en op welke stand maken de meeste hier in de avond foto's? Heb namelijk nog al behoorlijk moeite met het maken van een goede foto in de avond. Denk dat ik sowieso maar moet kijken voor een statief. Maar ook omdat ik het hele gedoe rondom de diafragma en sluitertijd nog niet optimaal onder controle heb. Overdag foto's maken lukt het me nog wel aardig goed, maar in de avond is het dramatisch.

Gisteren geprobeerd een foto van de maan te maken, maar dat was een fiasco. Schoot op handmatig, zonder flits. Zie in ieder geval dat mijn ISO al veel te hoog stond. Witbalans heb ik niet aan gezeten.

ISO 800 - F/36 - Sluitertijd 30 sec.

ISO 1600 - F/5.6 - Sluitertijd 1 sec.

ISO 1600 - F/5.6 - Sluitertijd 1.3 sec.

ISO 1600 - F/9 - Sluitertijd 3.2 sec.

ISO 1600 - F/14 - Sluitertijd 8.0 sec.

Thanks voor de tips alvast. :+

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Statief kopen? :+

5. JeePee

JeePee Guest

Statief. Sowieso.
    Meeste avond foto's gaan op ISO 100 omdat de sluitertijd toch best een paar minuten mag zijn. En daar moet je uiteraard een statief voor hebben. In het geval van gisteravond bewogen de wolken alleen vrij snel, waardoor je niet echt langer dan 3 seconden kon fotograferen. Maar dan is het diafragma open en met de ISO kijken wanneer je de juiste belichting hebt (gisteravond had je dan ongeveer ISO 400 kunnen gebruiken).

6. Remco

Remco Guest

Nog even over Up Close And Personal:

<3

7. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Toffe foto Remco, al lijkt hij niet helemaal goed gefocust te zijn. En misschien was de foto wat beter als het groen minder groen was.

Ik zal eens kijken of ik die ene op interfacelift kan gooien, zodat die als wallpaper gebruikt kan worden. Hier nog drie:

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Wanneer gaan we naar ijmuiden foto's maken? :cool:

Thanks, had hier nog ergens een statief liggen dacht ik. Anders maar een kopen, heb ik echt nodig.

Prachtige foto's de laatste tijd, waar ben je allemaal heen geweest?

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Vanaf de pier? :+

En @ Bonbridge: Wat een heerlijke platen weer. Heerlijke contrasten en natuurlijk prachtige landschappen.

10. Remco

Remco Guest

De focus ligt op haar oog/wang. Dat kwam het mooiste uit. Verder vind ik het contrast van de rust in haar gezicht tegen het gifgroene van de achtergrond wel erg tof.

Gave foto's weer!

11. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nice, nice! Vind alleen de kleurverzadiging iets te hoog, maar dat kan persoonlijk zijn.

Is dat een trend, meer langwerpige foto's ? Of pano's? Er tof weer, je foto's

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ik ben jaloers op die wide-angle lens van Bonbridge. :mad:

13. Remco

Remco Guest

Dat lijkt me persoonlijk, want ik heb 'm zelfs minder levendig gemaakt 8)

14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    I can haz Interfacelift??? Vooral die laatste. _O_

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Fijne landschappen hoor, Bonbridge, ze mogen best wat groter! :)

16. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Thanks! Ik probeer ze op interfacelift te krijgen binnenkort. Dan zie je gelijk de grotere versies :)

Vandaag 30 foto's laten drukken bij een copy shop. Voor 14 euro toch erg fraai vastgelegd op A4. De foto van de zwerfster is echt freaking scherp. Echt prachtig zo op A4. Ben er echt enorm blij mee. Ik ga daar snel weer heen voor de rest.

Edit:

Laatst bewerkt: 17 aug 2011
  17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb effe wat gemist zeg! wat een tering vette foto's bonnie!
    Geef even aan wanneer je ze upload op interfacelift, dan kunnen we daar even massaal op stemmen.
    Oh en JeePee, die van de motorkap zou ik ook op interfacelift gooien, prachtig wallpaper materiaal als je het mij vraagt.

18. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Suburbs!

19. Remco

Remco Guest

Nice! Het schuine vind ik wat minder, maar da's persoonlijk.

Was je niet bang dat je camera werd gejat, terwijl je er met je rug naartoe stond? 8)

20. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Niet? Ik vond de rechte enorm saai, dit was imo wat spontaner en bracht de curve van de weg meer tot haar recht. Maar ok, dat kan, opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.

En ja, ik had de strap van mijn cameratas al speciaal rond het statief gewikkeld. 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina