Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seh

    Seh Guest

    Ja, mijn vorige intro dagen waren niet verplicht volgens mij. Maar hier staat vermeld dat het verplicht is in het studie loopbaan coach programma. 8) Maar geloof niet dat ze er moeilijk over gaan doen, toch vind ik het wel balen.
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik zou het maar even checken. Op praktisch alle universiteiten in Groningen is de introweek verplicht en 1 credit waard.

    Ik moest vorig jaar een verslag met interviews schrijven van 5000 woorden wat ik die middag gemist had omdat ik een praktijk examen voor het motor rijbewijs had. Een afspraak die ik 2 maand eerder al gemaakt had voor een middag waarvan ik het rooster pas 2 dagen van tevoren kreeg.

    Dat is dan ook gelijk de reden dat ik af en toe HELEMAAL zat ben van studeren. 6 tentamens in 4 dagen, hertentamens op hetzelfde tijdstip waardoor je ze niet maken kunt. Geen begrip voor uitzonderlijke situaties, een deadline stellen en vervolgens door hun fout niet in kunnen loggen en te laat zijn. Inschrijvingen voor tentamens die niet goed geregistreerd worden waardoor je halverwege je tentamen de zaal mag verlaten. En dat was nog maar jaar 1.
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471

    Het is niet overal kut. Studeren kan de mooiste tijd van je leven zijn. En dan heb ik het echt niet alleen over het studentenleven, maar vooral ook alles wat je leert en de unieke kansen die er op je pad komen.

    En wat doen die opleidingscommissies daar dan? Op de universiteit kun je echt enorm veel inspraak hebben. Dit soort dingen hoeven niet te gebeuren. Als het echt niet je fout is, heb je altijd nog de examencommissie om je recht te behalen.

    En bedoel je met de introweek een soort inleidend collegeprogramma of de lekker-feesten-bieren-mooiste-week-van-het-jaar-introweek?


    edit:
    En lol, alle universiteiten in Groningen? 8)
     
  4. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    @ Flix
    Je kan al bij osiris inloggen neem ik aan?
    Als je dan op personalia klikt en dan bij groepen kijkt zou daar eventueel je klas al kunnen staan.
    Zelf nog nooit gezeik gehad en vaak zelfs gematst met ects etc.
    Maar als ik al die verhalen zo hoor ben ik ongeveer de enigste8)

    Herinner me trouwens nu dat ik op die introductiedag ook pas m'n klas te horen kreeg.
    Moet je gewoon eerste trap als je binnenkomt pakken, dan links doorlopen op 1e stage. Dan staat daar ergens een bord waar papiertjes ophangen in welke klas je zit(Was bij mij 2 jaar geleden iig het geval).
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2011
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Het is ook niet 'kut'. De opleiding, de mensen, op kamers wonen en studeren in het algemeen is in één woord geweldig! Hoe de bovengenoemde dingen geregeld zijn, zijn dan net de frustraties die lekker op je stress werken. Gelukkig heeft iedereen er last van en kun je je problemen delen met de mooie dames uit je klas onder het genot van een wijntje :D.

    In zo'n commissie gaan is inderdaad een optie, maar wel zo ontiegelijk tijdrovend dat je standaard een jaar studie vertraging aan kan vragen. Direct de reden dat zo weinig studenten hier zin in hebben.

    Als laatste heb je in Groningen de KEI week, wat inderdaad de 'leer-Groningen-kennen' en feest week is, deze zit er net op. De intro weken van de opleidingen zijn vaak de verplichtte weken die ook 1 EC waard zijn. Voor zover ik weet voor bijna alle opleidingen.
     
  6. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja kan al inloggen. HEb al een studentnummer en mail gekregen.
    Alleen als ik bij dat personalia kijk zie ik ergens iets van groep staan though..
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Correctie, sommigen hebben er last van en gelukkig kun je daar goed over zeiken met tig aantal bier als mannen onder elkaar. 8)


    Serieus, is er zo weinig betrokkenheid? Dat is op de TU/e echt de omgekeerde wereld. Mijn eigen ervaringen zijn niet zo somber. Ik doe nu opleidingscommissie en faculteitsraad en stap binnenkort over naar universiteitsraad. Ik zie het vooral als een bijbaan (financiële compensatie is immers wettelijk verplicht) en het is allerminst een belasting.
    Maar of het populair is of niet, er moeten studenten in zitten. En als dat soort wanpraktijken als jij schetst er nog zijn, dan lijkt het alsof daar niet echt hard tegen gevochten wordt of dat er een slechte communicatie is tussen die studentleden en hun achterban. Maar dat is een aanname die ik doe; ik weer er uiteraard het fijne niet van.
     
  8. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Ok, dan hoor je het wel op die kennismakingsdag met je klas.
    Dat heb je gewoon ergens deze week zeker? Zag er wel naar uit dat het vandaag al was op school8)
     
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgende week
     
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Wat gaan jullie eigenlijk allemaal studeren. Ben wel benieuwd :)
     
  11. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik begin nu aan mijn propedeusejaar op de Fontys Ehv met Accountancy/Bedrijfseconomie/Fiscaal recht & economie.
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Same building as Boertjuh and me! :cool:

    Een maat van me gaat blijkbaar Small Business studeren terwijl ie ingeschreven staat op het Erasmus. Ik snap hem echt niet. =(
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Pussyoligy!:cool:
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Klinkt als een kutstudie
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Veel richting Economie dus?
     
  17. Seh

    Seh Guest

    Chemie hier.
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    HLO or HRO?
     
  19. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    2e jaar IBMS hier :).
     
  20. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    2de jaar Communication and Multimedia Design hiero.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina