1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ik moet een bril/lenzen: tips?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 31 aug 2011.

  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Het is niet dat ik 40% van m'n zicht ofzo inlever ofzo :) Dan had ik het uiteraard wel gedaan. In de verte mis ik misschien 5 tot 10% ofzo (in scherpte). Vind dat de extra 240 euro in het jaar niet waard :)

    En ja, zodoende ook een goed argument om toch maar de 47" plasma te pakken ipv de 42" 8)
     
  2. dubbeldekker

    dubbeldekker Active Member

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een bril en lenzen, beide met een cilinder op allebei mijn ogen. Ik zou zelf bij de Pearl, Hans Anders of welke zaak dan ook een bril halen voor momenten dat je geen lenzen in wilt of hoeft te doen en dan je lenzen online bestellen bij bijv. toplenzen.nl. Haal daar zelf ook altijd mijn lenzen en het scheelt me bijna de helft vergeleken met wat ik bij een opticien zou betalen.
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik draag zelf ook al jaren een bril/lenzen.
    Vroeger begonnen met bril tot mijn 19e oid. Daarna lenzen genomen.
    Ben een jaar of 2 geleden weer teruggegaan naar bril. Reden is dat ik tot twee keer toe last kreeg van mijn lenzen.. ontsteking. Zwaar irritant. Was waarschijnlijk een soort bacterie of virus. Lenzen vind ik wel heel prettig+ er leuker uitzien.. maar je moet er wel zorgvuldig mee omgaan en goed schoonhouden. Hoorde ook van collega's dat zij dit op een gegeven moment ook kregen. Lenzen zijn dus niet altijd heel gezond voor je ogen. Naast dat er vuiltjes of bacteriën in kunnen komen, laat het toch minder zuurstof door dan een bril. Bril zet je ook sneller af natuurlijk. Maargoed.. lenzen is ook wel weer prettig.. bijv. nooit beslagen bril of risico dat er iets stuk gaat.

    Wil zelf ook wel weer keertje terug naar lenzen, of laten laseren maar dat kost nog wel een bom duiten. Als je iets moet is moet je ze sowieso allebei nemen zodat je evt kan switchen. Qua lenzen denk ik niet dat het veel uitmaakt welke, maar ik zou er ook niet op besparen en het even bespreken met opticien van je keuze.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2011
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb een bril voor doordeweeks en in het weekend sporadisch mijn lenzen in.

    Nadat je je bril hebt opgehaald je opticien lief aankijken en ze doet er een meting voor je contactlenzen ook bij.

    Met die meting haal ik al een jaar of 2 gewoon eens in de zoveel tijd een pakketje daglenzen. Ideaal, geen gezeik met een lenshouder, nee gewoon in de ochtend inzetten en in de avond gewoon weer weg donderen.

    Een bril moet je wel staan i.m.o.
     
  5. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb nu -3 en -2,75(cylinder -0,75), heb een bril en lenzen. Zelfs als je alleen lenzen wilt zou ik ook een bril erbij nemen, is gewoon ontzettend handig.

    Ik betaal voor 6 maanden lenzen, ik kan ze laten opsturen of zelf afhalen. Ik haal ze af omdat ik dan gelijk een meting kan laten doen.

    Ik kon op een gegeven moment niet meer meekomen in het dagelijks leven, ik miste zoveel, dus echt uitgesteld tot ik er niet meer onderuit kon. Kan me nog herinneren hoe erg ik schrok, hoeveel detail ik miste, er ging letterlijk een wereld voor me open.
     
  6. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Mijn ervaring met daglenzen is dat ze van der mate mindere kwaliteit zijn dat ze veel minder comfortabel zitten dan mn maandlenzen.

    Maargoed, ik heb inmiddels ook al een bril sinds ik 6 ben en lenzen sinds ik 10 ben. Heb lenzen -8, -7,5, en bril -8, -8,25 volgens mij...
     
  7. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    @ jinga, sinds kort zijn er ook siliconen daglenzen op de markt. Laten 100% zuurstof door. Durf alleen niet met zekerheid te zeggen of jou sterkte (nu) te krijgen is.

    Johnson & johnson acuvue True Eye
     
  8. Niightmareee

    Niightmareee JQINT

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ongeveer een jaar een bril, en ik heb aan beide ogen -0,75. Ik draag hem eigenlijk alleen op school met aantekeningen (yay voor aantekeningen in het 4e!) en tijdens het gamen.
     
  9. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Denk het wel, + zie je verderop tenminste nog scherp. Ik zie vanaf 10 centimeter van mn ogen al niet scherp meer, en kan zo dus eigenlijk helemaal niks zonder lenzen/bril.

    Hoorde het ja, vriendin van me heeft ze nu sinds een tijdje dacht ik. Maar in mijn geval maakt dag of maand niet zoveel uit, moet ze toch altijd in :+
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb sinds afgelopen vrijdag een bril (for the record: mijn afwijking is -0,75) en ga mijn afspraak voor de lenzen van vanmiddag cancellen. De reden zijn deels toch echt wel de kosten. Binnen maakt het praktisch geen moer uit of ik mijn bril wel/niet draag, maar een bril kan ik zo op doen als ik wil.

    Buiten merk ik wel verschil in de zin van dat ik bladeren aan de boom beter zie, naden/groeven etc van gebouwen ineens veel scherper zie etc, maar dan kan ik (als ik wil) gewoon mijn bril op doen.

    het is me het potentiele gelazer met lenzen + de kosten er van vooralsnog niet waard.

    Daarnaast staat de bril me prima en kan ik later altijd nog overstappen.

    Kan overigens ook nog niet echt wennen aan de bril :+
     
  11. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Nee maar is meer het gemak van het niet hoeven schoonmaken... ;)
    Er zijn zat mensen die niet goed met hun lenzen (kunnen) omgaan.
     
  12. JowieNL

    JowieNL Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf -0,75 en -1,25 en sinds vorig jaar November zachte lenzen gekregen, altijd zo rond gelopen en gereden. Ik had ook super vaak koppijn als ik die dag veel kilometers had moeten rijden ofzo. Nu durf ik de weg niet eens op zonder lenzen. :p Ik ben zo'n 135 euro per half jaar kwijt bij Pearle.
     
  13. MarkieMarkie

    MarkieMarkie Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag voor het eerst lenzen gekregen en had twee korte vraagjes:
    Kan ik met lenzen douchen?
    Ik zie dichtbij wazig en heb ook moeite om het beeldscherm te lezen is dit normaal?

    Ik heb trouwens zachte lenzen en -0.75
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb zelf heel lang lenzen gedragen en kon er gewoon mee douchen, maar probeer wel water uit je ogen te houden. Water is iets 'harder' dan lenzenvloeistof namelijk, en kan je ogen behoorlijk droog maken.

    Wat betreft dat dichtbij zien: geen idee, zitten ze wel goed in? Misschien dat je ogen (hersens) even moeten wennen.
     
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Douchen gaat prima met lenzen :)
     
  16. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat dichtbij wazig zien is normaal, gaat vanzelf weg.
     
  17. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Moeten je ogen inderdaad even aan wennen. Water is niet goed voor je lenzen, maar douchen gaat prima, hoe vaak krijg je nou echt water in je oog met douchen? :)
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    uiteindelijk de lenzen vier dagen in gehad, werd gek van de jeuk. Bij specsavers stonden ze te trappelen om anderen te proberen. Ik was er echter wel even klaar mee, eerst maar een beetje wennen aan de bril en ik zie over een half jaar wel weer :)
     
  19. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Is, zoals iedereen hierboven al zegt, prima te doen. Ik heb wel altijd, als ik mijn lenzen al een hele dag in heb, dat ik ze na het douchen uit doe omdat ze dan echt super wazig worden. Maarja, douchen zonder lenzen is ook geen succes want dan zie ik niks. ;)
     

Deel Deze Pagina