Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Zit je op de FEM?
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Si.

    Met haar over gehad, zei dat het rooster nog gaat veranderen omdat ze zelf nog nooit zo'n slecht rooster gezien hebben en het gewoon niet normaal is.

    Maar sinds dit jaar(figures) moet je alle lessen aanwezig zijn.
    Aangegeven dat ik die lessen gewoon echt moet missen en ze zei dat dat eigenlijk gewoon niet kan omdat ze verplicht zijn.
    Je mag paar uurtjes per blok missen maar dat zou dus betekenen dat ik me het blok helemaal niets mag missen verder. Niet ziekworden, telaat komen etc etc.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2011
  3. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja roosters op de FEM zijn het eerste half jaar echt heel kut heb ik gemerkt. Ze hebben gelukkig bij mij nu maandag + vrijdag vrij gehouden.

    Wie is je SLB'er? Is het trouwens ook zo dat 1e half jaar generiek hebt, dus dat je ook bedrijfseconomie enzo hebt?
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ben het collegejaar begonnen met de minor Development Economics, en ik vind het nu al tof! Is echt mn interessegebied en vakgebied waar ambities liggen. De helft van de 40 studenten is exchange, dus alle communicatie is in het Engels.

    Krijg het wel enorm druk. De minor is opgedeeld in 3 'vakken' (Algemeen, Geschiedenis, Globalisatie), en ik moet voor alledrie een paper schrijven + presentatie geven (die niet met de papers te maken hebben). Per college ook enorm veel leesvoer, ben constant aan het lezen 8)
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Bij welke scholen is het mogelijk om in feb in te stromen? Ben van plan om mijn P via NTI binnen te halen en daarna doorgaan op een andere school. Ik blijf thuisstudie maar een beetje apart vinden.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Toegepaste Organisatiekunde was toch leuker dan verwacht. Had gedacht dat ik na 30minuten zou liggen te slapen :)
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja m'n rooster is echt FUBAR.
    SLB is Marlies Schuman en Job Krijgsman. Beide wel heel aardig en tevens ook de opleidingsmanagers dus dat is wel gunstig. Zeker als ik ze beide bevriend hou.
    Schuman gaf zelf ook al aan zelden zoooo'n slecht rooster gezien te hebben en ze gaan het nog omgooien maargoed, dat zou dit weekend gedaan worden maar er is nog niets gedaan.

    En klopt ja. Nu in het eerste blok hebben we business admin maar het tweede blok krijgen we business finance.
     
  8. Seh

    Seh Guest

    Weet iemand wat een PR-Student/Activiteit inhoud op de HRO? Ik las dat je minstens 1 activiteit moet doen maar ook een PR-Student kunt worden, waarvoor je 1 studiepunt per 28 uur kreeg of 7,40 per uur. Je moet je zsm inschrijven en heb vrijdag pas weer contact met mijn SLC dus heb niet zo'n zin om daar op te wachten. Iemand van jullie hier ervaring mee?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2011
  9. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga je dan niet op open dagen staan en 5 HAVO scholieren op sleeptouw meenemen enzo? Daar kan ik ook studiepunten/geld voor krijgen. Zat zelf eerst te denken aan peercoach maar dat kan nog niet als 1ejaars.
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Niemand? Zo raar is Feb instroom toch niet?
     
  11. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Haha 1 studiepunt per uur ja dat zou mooi zijn. Het is 1 studiepunt per 28 uren. Je mag maximaal 2 studiepunten halen met pr-activiteiten daarna krijg je per uur betaald en dat is inderdaad iets in de richting van het bedrag dat jij noemt.

    Zoals eerder genoemd moet je inderdaad presentaties geven, op beurzen staan, open dag enz.
     
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    De HvA heeft februari instroom, van de VU weet ik het eigenlijk niet. Verder heb ik geen ervaring met hoge scholen of universiteiten. Maar ik neem aan dat je in Eindhoven en omstreken wilt studeren?

    EDIT: Ga nu trouwens zelf naar derde jaar Rechtsgeleerdheid aan de VU. Hoop dat mijn herkansingen eind augustus goed zijn gegaan en dat ik niet veel hoef mee te nemen naar het derde jaar. Ik neem sowieso 1 eerstejaarsvak mee en 1 tweedejaarsvak mee en ik hoop dat het daarbij blijft. Ben in het tweede jaar ingestroomd en het eerstejaarsvak heb ik twee keer geprobeerd nu. Normaal mag je niet door naar jaar 3 als er nog wat open staat uit jaar 1, maar omdat ik via HBO ingestroomd ben krijg ik een uitzondering. Is wel meteen het kutste vak wat ik ooit gehad heb. Encyclopedie der Rechtswetenschappen. Al die wazige filosofen...
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  13. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik niet maar mijn mama wel. :+

    Kamers wil ik wel op zich, heb alleen weinig hoop dat ik iets weet te vinden in Nederland. Fontys gaat hem niet worden dus alleen Avans blijft over hier in de regio. Ik weet dat InHolland ook een Februari instroom heeft maar dat zie ik niet zitten vreemd genoeg...

    Ik zal HvA in ieder geval in de gaten houden. Meer suggesties zijn welkom trouwens. :thumbs:

    Iemand trouwens ervaring met NTI?
     
  14. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Encyclopedie vond ik op de UvA echt een klote vak, vrij algemeen en het ging over niks. Rechtsfilosofie, mits er wat dieper op werd ingegaan, vond ik wel echt interessant en lag me ook goed. Vind dat dan uitdagender dan puur het geldend recht leren. Maar ja, later heb je er niets meer aan vermoed ik.

    Ik dacht trouwens dat je vanaf HBO maar één schakeljaar moest doen?
     
  15. Seh

    Seh Guest

    Ja dat bedoelde ik. 8)

    Thanx voor het antwoord.
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Niet doen. Certificaten / diploma's stellen geen reet voor.
     
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Encyclopedie draait bij ons rond filosofen en hun zijnsleer en kenleer etc. Zie jij Rechtsfilosofie als iets anders? Ik weet zeker dat ik geen moer meer zal hebben aan Ency. Ja, om erover mee te kunnen praten. :emo: Koop ik wat voor.

    EDIT: Oh en nee, mensen die met een Bachelors degree van HBO Rechten komen krijgen alleen vrijstelling voor het eerste jaar bij de VU (op Ency na dus). Geen idee hoe dat zit bij de UvA maar ik neem aan dat het niet veel zou moeten verschillen?
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  18. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, bij mij was het half-filosofisch half slap gelul. Tja, wat betreft filosofie zijn de kampen altijd erg verdeeld. De één vindt er geen reet aan en de ander vindt het wel interessant.

    Hoorde vandaag nog van iemand die slechts 60 punten nodig had in het schakelprogramma om in te kunnen stromen bij de Master. Misschien dat het ook per Master verschilt ofzo?
     
  19. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    HRO? Is goed te doen vanaf Eindhoven volgens mij
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik vond Breda al te ver. Rotterdam gaat dan gewoon kamers worden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina