1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 38]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seh

    Seh Guest

    Late reactie, maar verdomme zeg. Dat is toch een heel ander publiek man? Die van Ajax zitten er elke thuiswedstrijd (zou zo moeten zijn), dat is toch heel wat anders dan even een keertje naar Nederland? Stel je niet aan.
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Zou graag is welen weten wat je hier in hemelsnaam mee bedoelt?
     
  3. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Veel mensen hier zijn verblindt door nationalisme.
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik ken geen volk dat zo kritisch en zeikerig is op zijn land als het Nederlandse, dus ik herken me totaal niet in wat je zegt.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Jij bent ook koppig he?
    Als je andere thread leest, zie je juist dat het niet zo is. Zoals ik en meerdere al hebben gezegd. Maar gewoon niet doen omdat je dan moet toegeven en niet meer kan zeiken. (Meer Nederlander dan je graag wilt) Grow a pair.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  6. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, Nederlands elftal word hier zelfs nog door veel media de grond in geboord omdat ze zogenaamd met geluk en slecht voetbal de WK-Finale hebben gehaald. Zoiets zie je echt alleen in Nederland hoor.

    En wat dan nog als we een beetje trots zijn? We zijn een landje met 16 miljoen inwoners maar staan wel mooi eerste op de Fifa rankings. :)
     
  7. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    En dus? Wat is objectief kijken naar een voetbal wedstrijd? Dat is per definitie onmogelijk.

    Maar dat is ook zo 8) (om even duidelijk te maken dat voetbal alleen maar subjectief beoordeeld kan worden). Tenzij je statistieken gaat vergelijken.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  8. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is knap dat zo'n klein landje zulke topspelers weet voort te brengen. Dat je daar dan eerste mee wordt is ook redelijk knap maar heeft weinig met de grootte van het land te maken aangezien we toch wel de spelers ervoor hebben.
     
  9. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het lelijk voetbal vinden, maar slecht was het in ieder geval niet, anders zou Oranje niet zon ontiegelijk lange Winningstreak hebben gehad en Brazilie en Uruguay aan de kant hebben gezet en pas in de verlening met 0-1 van Spanje hebben verloren. Gewoon dom gelul van azijnzeikers hier in Nederland die blijkbaar liever hebben dat Oranje met 5-3 van het veld af word gestuurd door Brazilie.
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Als je met de rust met 3-0 achter staat tegen Brazilie, mag je niet klagen. Dan worden we (weer) in de kwartfinale naar huist gestuurd. Daar hebben we de luck-box vol aangehad. Dus ja, we hebben met geluk de finale gehaald.

    Over het spel van Nederland (en Spanje) is de afgelopen dagen genoeg gezegd.


    Sommigen hebben de neiging om dingen maar niet te noemen omdat we dan "azijn-zeikerds" zijn.

    Het liefst word ik met flistend voetbal wereld kampioen (6-1 tegen Hongarije in de voorbereiding) of alle wedstrijden zoals tegen Italie op het EK _O_
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  11. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    En er dan door een land alla Rusland met een bondscoach die wel voetbalverstand heeft er uit geschopt worden? No thanks.
    Van Marwijk heeft prima door waar de kwaliteiten liggen van deze selectie en weet de zwakke verdediging prima te ondersteunen met het tweemans blok op het middenveld. Ik zelf hou van het spel dat gespeeld word door het huidig NL-Eftal, effectief en dodelijk. Ik snap dat het niet iedereen zijn stijl is maar vind het kortzichtig om deze tactiek "slecht" te noemen en te zeggen dat Oranje met slecht en geluks voetbal de gehele voorbereiding en WK tot de finale(!) heeft gewonnen.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Jij hebt het nogal zwaar he? Kom je wel eens buiten?


    Of ben je stiekem Jan Mulder ofzo?

    Oja en hoe kun je in godsnaam objectief aan iemand een hekel hebben 8) :lol:
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  13. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik noem de tacktieck nergens slecht, het is alleen niet aantrekkelijk om naar te kijken.

    Het niveau dat in de voorbereiding werd gehaald was vele malen beter dan op het WK zelf. Echt een verschil van dag en en nacht. Dat heeft deels met de tegenstanders te maken maar tegen Japan, Denemarken en Kameroen moet je hetzelfde niveau op de mat kunnen brengen.

    Ik vind dit ook wel aardig. Heeft de tacktiek daadwerkelijk gewerkt? Brazilie ging als een warm mes door de boter door onze verdediging.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2011
  14. Seh

    Seh Guest

    Laatste ben ik het totaal niet mee eens. Die landen waren maar met 1 ding bezig, zichzelf verzamelen rond de 16. Terwijl in de oefenpotjes de tegenstanders toch redelijk probeerde mee te voetballen kan ik me herinneren.
     
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ja klopt maar ik verwacht met de kwaliteit die we hebben in 90 minuten meer moeten laten zien dan dat we hebben gedaan. We halen in de poule wel 9 uit 3 maar Japan en Denemarken was echt afgrijselijk. Kamaroen kan ik me zo niet herrinneren (dus zou iets beter zijn geweest? :9)

    Ik ben nogal kritisch / pessimistich.
     
  16. Seh

    Seh Guest

    Wat had je dan beter verwacht? Snelle counters tegen een 10 mans verdediging?
     
  17. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4

    Ha, ik erger me aan het kneuzen publiek van Oranje, maar voor de rest ben ik best een prettig en positief mens hoor \o/
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Je komt over alsof je elke ochtend 4 citroenen als ontbijt neemt 8).
     
  19. SammyR

    SammyR Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    4
    Hahahaha:lol: Dat probeer ik dan nu te temperen, maar nu is er clubvoetbal dus over Oranje kan ik niet meer zeiken \o/
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Vind ik wel grappig om uit de mond van een (halve) Amerikaan te horen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina