[Enquete] Stockphoto websites

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kortestier, 14 sep 2011.

1. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Hallo beste XBW-ers,

Ik ben namens het onderwerp User Experience een onderzoek begonnen naar stockphotosites (istockphoto, sxc, shutterstock, etc) Nu is het voor ons onderzoek essentieel een probleem te vinden in het gebruikersgemak van deze websites en hierop een oplossing te vinden. Daarvoor deze korte, eenvoudige en soms herhalende enquete van 17 vragen.

Als jullie deze naar waarheid zouden willen invullen zou mij dat heel gelukkig maken. En misschien krijgt één van jullie (als er meer dan 40 vrijwilligers zijn) dan een taart* opgestuurd! \o/ (*vorige keer beloofde ik namelijk een taart)

Enquete duurt ongeveer 2 minuutjes. Alvast bedankt! :)

Oja open opmerkingen kunnen eventueel in dit topic. Alles wordt meegenomen in het onderzoek!

De enquete : http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=83294

Laatst bewerkt: 14 sep 2011
  2. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een link hebt :+

3. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Ja ik vergat iets XD Je bent er wel snel bij :+ Had het binnen een minuut ge-edit :+

4. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Done.

Mag ik vragen wat je aan de vragen hebt zoals: Het navigeren op de website. Het registreren op de website. Daar heb je toch helemaal niks aan als je van meerdere website je stockfoto's weghaald? :eek: Of kijk daar scheef tegen aan :+

5. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Het gaat over het algemeen. Wij zijn van plan een andere manier van het verkrijgen van stockphotografie te verzinnen. Denk hierbij aan apps voor je telefoon. Daarbij misschien het gebruik van websites zelf uit te schakelen. Wij willen dus graag weten of het navigeren (inloggen, credits kopen etc) als hinderlijk wordt ervaren en hoe we dit kunnen vergemakkelijken.

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik zou graag weten wat die alternatieve ideeën zijn. Ik zou niet weten of ik er gebruik van zou maken als ik niet weet wat het alternatief kan zijn.

7. Stoempfel

Stoempfel @Dyonko

Leuk Bevonden:
    128
    Als dit een serieus onderzoek is, zou ik even wat beter letten op de grammatica. Bij vrijwel al je vragen zeg je "...vindt jij/je...".

Verder heb ik geen idee wat stockphoto websites zijn, dus keb 'm maar niet ingevuld.:+

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ingevuld. :)

Wel is er een verschil (voor mij althans) tussen moeilijk en vervelend. Ik vind de handelingen niet moeilijk, maar wel soms extreem vervelend en tijdrovend.

9. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Met alternatieven ideeën zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld apps welke het zoeken naar de juiste afbeeldingen vereenvoudigd en relevanter maken. Wij hebben hier concepten over maar die kan ik helaas nog niet publiceren vanwege kopieergevoeligheid. Het is namelijk de bedoeling dat dit gerealiseerd gaat worden. :)

@Willem je hebt gelijk. Beschouw moeilijk dan tevens als vervelend.

10. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Oef, je hebt gelijk. Lelijke fouten! Mijn excuses. Die "dt" tik heb ik vaker helaas.

Laatst bewerkt: 14 sep 2011
  11. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    even ingevuld voor je..

12. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Ingevuld! Ik heb 5 jaar als beeldredacteur/researcher gewerkt voor schoolboeken en lesmateriaal, dus had dagelijks met veel beeldbanken/stockbureaus te maken. Mocht je om wat voor reden dan ook vragen hebben of praktijksituaties willen weten, pm me gerust :)

13. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Zeau gedaan! :)

Deel Deze Pagina