Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Was ik toch bijna mijn Camera kwijt 8)

Close Enough.....! by Killa_Z, on Flickr

Deze bal ging via de paal op mijn schouder, scheelde echt weinig of hij kwam vol terug op mijn camera.

Laatst bewerkt: 27 sep 2011
  2. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Haha, nice! Met je Sigma zoom?

[noobvraag]Hoe doen jullie in een keer zo'n foto posten van Flickr met daaronder de link erbij?[/noobvraag]

3. JeePee

JeePee Guest

'Share' boven je foto en dan de BBCode kopiƫren.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik was gevraagd om bij een optreden foto's te komen maken. Had ik nog nooit gedaan. Ook gezegd trouwens, maar het leek me wel heel leuk. heb zo'n 600+ foto's gemaakt en ben nu aan het filteren. Ik wil uiteindelijk zo'n 15 overhouden. Onder wat onbewerkte foto's om toch een beetje een idee te krijgen, misschien halen ze de laatse 15 niet eens. Commentaar is meer dan welkom!
    Vooral de laatste. Ik vind het een hele mooie foto, vooral door de compositie.Misschien is er meer uit te halen...

Wat wel vreemd is, als ik ze in lightroom bekijk zijn ze scherp, op het forum niet...

Laatst bewerkt: 26 sep 2011
  6. Remco

Remco Guest

Ik vind de 2e erg goed!

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Herkenbaar, volgens mij compressen zowel photobucket als Flickr wat beroerd :{

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Vind de tweede ook erg goed, laatste eigenlijk niet. Daar staat de linker meneer wat te ver naar links..

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    En rechts teveel loze ruimte erin zonder informatie.

De 2e is inderdaad een prima concertfoto. Misschien dat je nog wat kunt proberen qua crops zodat hij iets minder braaf is. Qua kleuren lijkt het me een prima basis om in LR er nog wat meer uit te halen.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Voor school moeten we nu ook beetje foto's maken. Vond de onderstaande foto wel redelijk gelukt.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    No Offence, maar de foto doet mij niet veel.
    Ik vind het hinderlijk dat bijvoorbeeld de 1e baksteen er niet helemaal op staat, maar dat zal wel aan mij liggen.
    Daarnaast doe je weinig met de scherpte, voorste deel van je compositie is wazig, midden is scherp, de rest is weer wazig. Een beetje diepte (1e deel scherp, de rest wazig) zou mij veel meer boeien.

12. Remco

Remco Guest

Wat was de opracht? Ik vind het beeld nogal oninteressant, maar misschien dat het onderwerp van de opdracht iets uitlegt.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Had helemaal niks met fotografie te maken verder. Heben een stukje van den bosch, en moesten fotos maken in dat stukje. Ben er toen ff snel doorheeen gelopen. Dus fototechnisch zal er wel van alles aan mankeren ja :p

14. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Technisch gezien is er niet heel veel mis mee denk ik, het is vooral het onderwerp dat niet zo interessant is.

Maar goed, het blijft ook lastig om zomaar foto's te moeten maken. Ik heb op school nu een vak waarbij ik zonder duidelijk concept moet fotograferen (en dan een serie moet maken, maar dan ook weer niet op vorm maar nav een titel die je het eerste beeld geeft 8)) en dan weet ik ook niet altijd even goed wat ik moet maken. Vandaag ook wat snaps gemaakt op straat, best lastig.

15. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.450
    Messi by jeroen_bennink, on Flickr>

Niet zo scherp als ik zou willen (zat een raam voor en focussen ging dus niet zo super) maar toch cool om Messi op de foto te hebben

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Nice! Mooie wedstrijd heb je mogen meemaken dan. :cool:

17. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.450
    Ghehe 8-0 tegen Osasuna, zo bizar om FC Barcelona in het echt te zien

18. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Altijd makkelijk zo'n DSLR.

Net gratis loempia's aangeboden gekregen omdat ik een fototje van wat mensen in een Vietnamese loempia kraam maakte 8)

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Zijn er nadelen aan een DX lens gebruiken op een ff camera?

20. JeePee

JeePee Guest

Ja. Je hebt kans op flinke vignettering. Sowieso bij de 35 mm. Maar je kunt FF bodies op DX-stand zetten. Je hebt dan alleen geen voordeel meer dat je met zo'n duur ding schiet.

Deel Deze Pagina