[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook dankzij jou ontdekt. :)

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
  3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Boek uit! Wow, echt geniaal gewoon! _O_

Ik heb geprobeerd een soort van review te schrijven, maar het is moeilijk om duidelijk je gevoelens tijdens het lezen te omschrijven. ;)
    http://www.goodreads.com/review/show/159240151

Dit boek komt bij mij zeker in mijn top5 van best gelezen boeken ever, :)

Nu eens kijken waar ik aan ga beginnen, blijf ik in het Murakami straatje en ga ik beginnen aan Norwegian Wood, of ga ik voor Neerlands glorie met Sonny Boy. Dilemma. ;)

Laatst bewerkt: 28 sep 2011
  4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.727
    Tof! On to the next one, zou ik zeggen. :p
    Laat me overigens weten hoe Norwegian Woods is, dat is toch echt een totaal andere stijl dan veel van zijn andere boeken. Ik heb Kafka Op Het Strand liggen, die wordt gezien als nog genialer dan De Opwindvogelkronieken, maar ik denk dat ik die bewaar tot ik de andere boeken van hem heb gelezen.

Nu Peter Aragorn nog. :+

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik weet het niet, ik hoor er heel veel verschillende verhalen over. Dat boek was ook zijn echte doorbraak, maar zag dat hij wel een beetje gedateerd was (1987), hoewel Opwindvogelkronieken ook al uit 1994 komt. Ik ga denk beginnen met Norwegian Wood, die heb ik hier thuis liggen. Daarna of Kafka op het strand (wel weer een hele dikke) of 1q84. Ligt een beetje aan het aanbod in de bibliotheek. ;)
    En volgens mij wordt Kafka op het strand inderdaad heel hoog aangeschreven. Welke boeken heb jij nu al van hem gelezen dan? Opwindvogelkronieken en 1q84 serie?

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.727
    Ja. 1q84 is op zich wel tof, maar komt niet in de buurt van de Opwindvogelkronieken. Al met al toch een goede serie die dankzij de geweldige schrijfstijl van Murakami niet verveelt. En er zit een oude bekende in uit de Opwindvogelkronieken. ;)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vond Norwegian Wood iig ERG tof :) Een erg mooi romantisch verhaal (trouwens ook af en toe romantisch in de deprimerende zin zoals in de oude romantiek)

Hard Boiled Wonderland ook van hem gelezen

Verder nu bezig aan 'de niet verhoorde gebeden van Jacob de Zoet'. Wel een boek waar je echt moet inkomen. Het is een historische roman met veeeeel namen

http://www.goodreads.com/book/show/8487766-de-niet-verhoorde-gebeden-van-jacob-de-zoet

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.727
    Toevallig ben ik nu met Ghostwritten van David Mitchell bezig. Begint in ieder geval erg goed. Heb ook de Engelse versie van Jacob de Zoet liggen, eigenlijk puur om die geniale cover en het feit dat Mitchell best geprezen wordt.

Laat me weten hoe hij is. ;)

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien niet echt het genre waarin de meeste hier lezen, maar neemt niet weg dat dit een van de beste Neerlandse literaire schrijfsters was. :'-(

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    93 geworden, mooie leeftijd.

Iemand hier ervaring met de Grijze Jager boeken? Kom die boeken overal tegen en zien er wel interessant uit.

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Norwegian Wood binnen 2 dagen uitgelezen (ik geef het weer de schuld :+) Prachtig boek over liefde, eenzaamheid en de dood.
    'Review': http://www.goodreads.com/review/show/169907857

Vanmiddag ook even naar de bibliotheek geweest en een stapel Murakami's gehaald ;).
    - Spoetnikliefde
    - Na de aardbeving
    - Ten zuiden van de grens
    Het zijn alledrie dunne boekjes, met gemiddeld 200 pagina's dus daar ben ik zo doorheen.

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wat is Labyrint van Will Adams toch een mooi boek zeg. Ben net begonnen, maar vergeleken met mijn laatste paar boeken is dit toch wel een verademing weer.

Derde in een serie die ik van hem lees. Een auteur die verrassend uit de hoek komt als je kijkt naar zijn eerder werkevaringen.

En hij is nog goed ook! BOL heeft de boeken voor een niet al te hoge prijs ook op de site staan. Zoals altijd bij BOL heeft ook deze auteurspagina's een beetje kuren of staat er dubbel op. :cool:

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Lizza, ik zag op GR dat je de Hongerspelen hebt gekocht. Zou je als je ze hebt gelezen kunnen vertellen wat je ervan vond? Had ze een tijd terug bijna besteld in het Engels, maar toen zag ik ze ook in een bundel met Twilight staan. Vraag me dus af of ik wel de doelgroep ben. :+ (niet zozeer of het een goed boek is; als ik naar de ratings kijk valt daar niet over te twijfelen ;))

14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet gekocht, maar wil ze wel graag lezen. In de bibliotheek (en winkels trouwens ook) staan ze bij de kinderboeken, maar volgens mij is het gewoon hetzelfde leeftijdsgenre als Harry Potter, dus gewoon voor iedereen. Op een ander forum is echt iedereen in deze serie bezig, dus ik was ook wel benieuwd. Eerst heb ik nog een stapel Murakami's te gaan, maar daarna ga ik denk aan deze serie beginnen. Sowieso wil ik het eerste boek gelezen hebben voordat de film uit komt (maar dat is pas in 2012 ;))

15. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Dulle, ik heb the Hunger Games een paar maanden terug gelezen.
    Lekker pop-corn boek. Vleugje Battle Royale, vleugje Running Man. Geen sterk staaltje literatuur of zo maar wel spannend en vermakelijk zoals een goede Hollywood actiefilm kan zijn. En absoluut niet zo zoet en truttig als twilight. Sterker nog, het is best wel bloederig!

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Oeh, een film? Dan moet ik ook opschieten. €18 voor de trilogie is niet veel, dus misschien maar snel doen. TOch al veel te lang geleden dat ik een boek heb gekocht. :+
    Mooi zo.:9
    Klinkt iig wel aantrekkelijk. En er zullen mensen zijn die zullen zeggen dat geen enkel boek van mij een sterk staaltje literatuur is (hoi Modder!), dus dan kan deze er ook nog wel bij. :p
    Zolang het maar vermakelijk is.

Ik heb dat vaker dat ik maar moeilijk kan onderscheiden of een boek (te) zoetsappig en 'girly' gaat zijn of niet.
    Zo kwam ik ook deze voor €8 tegen. Klinkt niet slecht (al springt het er ook niet uit), totdat ze de knappe prins Po ontmoet... En totdat ik zie dat 9/10 reviews op Goodreads door dames zijn geschreven. :+
    Ik vind dat dat iets is wat ze op de achterflap moeten aangeven! :cool:

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Niemand hier enige ervaring met 'De Grijze Jager' serie?

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.727
    Argh, nu kan ik die opmerking niet meer maken. :mad:

Nope. Zelfs nog nooit van gehoord. 8)

19. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Ja ik, heb alle delen gelezen en ben er ook een groot fan van. Al is het wel dat gedurende de serie de verhalen minder worden.

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, http://www.imdb.com/title/tt1392170/
    Die 18 euro is zeker voor de Engelse versie?

Ach, alleen echte bikkels lezen literatuur, dus het geeft niet. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina