Ik heb mijn plasma nu meer als 1,5 jaar en speel dat soort sessies wel meerdere malen in de week. Afwisselend met mijn twee broers staat COD het hele weekend aan en heb nergens last van.
Huidige plasma tv's branden niet meer in bij normaal gebruik. HD Guru (Bron) had al moeite om schermen uit 2008 en 2009 in te laten branden. Zolang je geen extreem contrast (wat je toch niet wilt want dat ziet er niet uit) gebruikt en dagen achter elkaar een wit vlak op een zwarte ondergrond aanlaat staan, of iets dergelijks. Waarom mensen dit nog steeds als argument gebruiken snap ik niet helemaal. Daarnaast hebben veel plasma's nu een optie op mogelijke ingebrande beelden weer uit je scherm te halen, hoe onwaarschijnlijk dat je ze ooit krijgt.
Plasma heeft naar mijn mening nog altijd mooiste kleuren weergaven en het meest realistische en levensechte beeld. Zwart is gewoon mooi zwart. LED tv's komen in de buurt, maar plasma wint het nog steeds als je het mij vraagt. Met een zeer snelle reactietijd. Energie zuipen ze ook niet meer zo gek veel tegenwoordig. Ik zou zelf voor plasma gaan, maar vergelijk het maar eens in de winkel. Bedenk wel dat die tv's een hoog contrast aan hebben staan in winkels omdat daar zeer veel verlichting is. Daarnaast springen de tv's er dan beter uit, de vraag is of je dat thuis ook wilt.
Laatst bewerkt: 3 okt 2011