1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als je de contrast/helderheid niet meteen te hoog zet kan je er zonder problemen mee gamen.
    Heb sinds een paar maanden ook een Plasma (GT20) in huis en ik heb geen seconden spijt van de aankoop.

2. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Als je normale gaming sessies houdt van zo'n 2 uur en genoeg andere content draait (films en tv) dan moet er geen probleem zijn. Game je 10 uur lang dezelfde game (CoD bijvoorbeeld) zonder van content te switchen dan moet je absoluut niet naar een Plasma kijken.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Een sessie van 2 uur is bij mij ook de max. Moet overdag gewoon werken. :+
    En ik kijk ook genoeg TV en films, dus genoeg diversiteit aan content.

4. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon die twee maanden wachten op de TX-P50VT30E halen en verder nergens anders over nadenken.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kwam gisteren bij de MM de 42GT30 tegen en die koste nog €1299

Voor de demo 42VT20 die bijna dag en nacht aanstaat vragen ze nog €899
    De demo versie van de 42GT20 mocht weg voor €649 , die was ook heel snel weg !

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Denk dat die een beetje buiten m'n budget ligt. Die gaat wel richting de €2000,-?

7. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt je afvragen waar 3D nog voor nodig is. Volgens recente berichten gaat het niet goed met de verkoop ervan in de cinema.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=F53G7F9B&word=3D film

Daarbij is het ook een technologie die nog niet concreet is geworden. Er bestaat nog geen standaard zoals HD ready 1080p, en wss gaat er nog wel wat veranderen vooraleer het echt iets gaat worden. Persoonlijk geloof ik niet in het brillen verhaal.

Dus naar mijn mening is goede 1080p echt wel voldoende. Zelf heb ik vorig jaar een tweedehands KRP 500A gekocht, en ben hier nog zeer tevreden van.

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Maar is de kans op succes echt helemaal afgeschreven? Of kan het nog komen. Beetje zonde om nu een nieuwe TV te kopen zonder 3D, terwijl dat over een jaar misschien helemaal ingeburgerd wordt. Twijfelgevalletje?

9. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kerel net zoals ik eerder gezegd had kan je over twee maanden 50VT30 voor 1300-1400 euro kopen.

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Excuses. Over die prijs heen gelezen. :+

11. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn plasma nu meer als 1,5 jaar en speel dat soort sessies wel meerdere malen in de week. Afwisselend met mijn twee broers staat COD het hele weekend aan en heb nergens last van.

Huidige plasma tv's branden niet meer in bij normaal gebruik. HD Guru (Bron) had al moeite om schermen uit 2008 en 2009 in te laten branden. Zolang je geen extreem contrast (wat je toch niet wilt want dat ziet er niet uit) gebruikt en dagen achter elkaar een wit vlak op een zwarte ondergrond aanlaat staan, of iets dergelijks. Waarom mensen dit nog steeds als argument gebruiken snap ik niet helemaal. Daarnaast hebben veel plasma's nu een optie op mogelijke ingebrande beelden weer uit je scherm te halen, hoe onwaarschijnlijk dat je ze ooit krijgt.

Plasma heeft naar mijn mening nog altijd mooiste kleuren weergaven en het meest realistische en levensechte beeld. Zwart is gewoon mooi zwart. LED tv's komen in de buurt, maar plasma wint het nog steeds als je het mij vraagt. Met een zeer snelle reactietijd. Energie zuipen ze ook niet meer zo gek veel tegenwoordig. Ik zou zelf voor plasma gaan, maar vergelijk het maar eens in de winkel. Bedenk wel dat die tv's een hoog contrast aan hebben staan in winkels omdat daar zeer veel verlichting is. Daarnaast springen de tv's er dan beter uit, de vraag is of je dat thuis ook wilt.

Laatst bewerkt: 3 okt 2011
  12. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
  13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hier even proberen, op GoT krijg ik geen reactie. :+

Wanneer een TV optical audio-out aansluiting heeft..
    Is het nu zo dat, wanneer ik mijn apparaten via HDMI aansluit (PS3, UPC HD DVR, AppleTV, Mac mini Server) op de TV, vanuit de TV een optical cable naar m'n Z-5500 doe..ik voor iedere apparaat netjes DD5.1/DTS doorkrijg? Dus dan hoef ik niet meer afzonderlijk ieder apparaat via optical aan te sluiten?

Of heb ik dit mis.

14. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk werkt dat niet. Veel tvs maken er dan gewoon sterio van. Even in boekje opzoeken of nog makkelijker proberen en kijken wat de z-5500 aangeeft.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Boekje wordt moeilijk als ik nog geen TV heb gekocht. :+

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Homepage fabrikant, staat meestal bij de TV wel een gebruiksaanwijzing in PDF. :)

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Jammer, wordt gewoon in stereo doorgevoerd.

18. ventieeeeee

ventieeeeee Active Member

Leuk Bevonden:
    4

Waarom raad je alleen panasonic aan voor plasma is die zoveel beter?
    Is panasonic ook goed voor mijn gamingsessies met het voorkomen van inbranden

19. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat pana de beste prijs/kwaliteit heeft bij plasma. En zoals ik begin deze pagina al zei, moderne plasmas branden niet in.....

Voor gaming zijn ze perfect. Zeer snelle reactietijd.

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Mijn ouders willen nu een 40" FullHD LED TV kopen, budget €500-€600. Wat raden jullie hun aan? Er moet wel zo'n ingebouwd kastje zijn voor digitale TV (in HD?). Ik heb niet zoveel verstand van televisies en ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen :+

Deel Deze Pagina