Het grote Fixed Gear Bike topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 2 okt 2011.

1. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    350 euro. Mm, misschien is dat ook wel een mooi alternatief. Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

2. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik heb m van iemand uit Londen gekocht. Gast van LFGSS. Die fiets kost nieuw in NL €899 dus ik had een goede deal, was wel even geduldig zoeken tot ik er één gevonden had.

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ah nice. Dikke verzendkosten?

4. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Viel wel mee, hij had via een site een goedkope quote geregeld via DHL. 30 euro geloof ik, voor zo'n groot pakket best te doen :)

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ah nice. Maar toch zou ik het liefst een frame halen in NL, en vanaf scratch een nice fiets bouwen :)

6. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Heb ik ook gedaan, toen allerlei onderdelen gekocht waar ik achteraf spijt van had. Je weet hoe dat gaat. Je wilt beter, mooier etc. Wel goed voor de ervaring overigens, alle onderdelen bij elkaar gezocht en in elkaar gezet.

7. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    Als je gewoon een oude wielrenfiets gebruikt ben je dan toch veel minder kwijt of niet? Zie soms best leuke oude wielrenfietsen voorbij komen. Als je dan amper onderdelen hoeft te kopen en maar een beetje moet bouwen ben je dan voor amper €200 klaar?
    Is wel leuk om met iets goedkoops te kunnen beginnen.
    Die nieuwe fiets van jou is echt awesome Ed

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Is dat jouw fiets? Nice hoor!

9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Je precies, dat wil ik ook ! iemand enig idee waar je cheapo wielrenfietsen kan halen?

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik zou zeggen dat je de meeste op marktplaats kan vinden.. Misschien dat je fietsen winkels in Ehv langs kan gaan?

11. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Wow ik wil er een! Ben al een tijdje op zoek naar een lekkere crossfiets die trekjes heeft van mijn wielrennersfiets maar ragbaar is! *Gaat sparen.

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja snap ik, vette shizzle. Woont er iemand in de omgeving Eindhoven die zin heeft een projectje te starten? Zelfbouw enzo?

13. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Moest even drie keer kijken, nickname dus veranderd ed.
    Het lijkt me ook wel tof om over een tijd, zodra het mooie weer weer begint, eens te kijken of ik zo'n fiets in elkaar kan zetten. Maar dan wel een wat veiligere variant :+
    Kunnen we keer samen gaan toeren ook :+

14. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Mijn vrienden zijn ook helemaal van de fixies. Ik hoor er blijkbaar niet bij :+

15. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik snap het nut er niet zo van, en helemaal niet als je het gebruikt om te touren.

16. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    Is weer eens wat anders en ik moet toch een nieuwe fiets dus wil dit wel eens proberen. Is een stuk goedkoper als een goede wielrenfiets ofzo.
    @ Tom op marktplaats zie ik wel vaker oude wielrenfietsen die je kan gebruiken om te bouwen voor cheap.

17. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wat is het nut van een mountainbike/wielrenfiets?

Het unieke van een fixie is dat je wendbaarder bent dan een wielrenfiets, vooral voor in de stad dus. Verder lijkt met het persoonlijk tof om lekker vol gas door de stad te fietsen, beetje slalommen enzo. :D

Ik ga misschien zelf een projectje starten, verder niemand uit Eindhoven?

Samen een keertje touren lijkt me tof, maar eerst maar eens een fiets bouwen.. haha

Iemand die een toffe site kent om een wielrenfiets om te bouwen?

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Daar kan je nog normaal mee remmen. Ik ken de scene wel een beetje, vriendin van me zit er ook in, maar ik zie er nog steeds niks in. Je kan mij echt niet vertellen, hoe goed je ook bent op een fixie, dat je er sneller mee stilstaat dan met een fiets met remmen. Verder zie ik niet in hoe je wendbaarder kan zijn (behalve als je in een splitsecond op je achterwiel om je as kan draaien) dan met welke andere fiets dan ook.

Het is trouwens mega zwaar, heb er wel een aantal keer op gefietst.

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik moet toegeven dat ik het ook niet precies weet, maar ik weet dat er wel een voordeel was tov renfietsen, vandaar dat die New Yorkse fietskoeriers ze ook gebruiken..

Bovendien is het leuk om te customizen, en zelf te bouwen.

En daarbuiten, niet alles moet een bepaalde functie hebben toch? Het is tenslotte een vrijetijdsbesteding.. Blijkbaar vinden sommigen deze fietsen gewoon fijner fietsen ofzo.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hier ontgaat mij de lol even compleet van 8)

en wat een prijzen ook, 500-600 voor een frame en een ketting?

waarom zou je niet willen kunnen remmen? Ik ben ook gek van fietsen en zou het liefst een lichte hybridefiets willen (mountainbike-racefiets kruising), maar dan svp wel met versnellingen en de mogelijkheid tot remmen

Deel Deze Pagina