1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 54]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Volgens mij kun je daar wel een antwoord uit opmaken.
     
  2. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Van der Wiel heb ik zelfs hier op het forum nog in bescherming genomen en hij heeft BAKKEN vol krediet gekregen van Ajax.

    Hij heeft niets te klagen, het enige wat we van hem vragen is of hij gewoon probeert goed mee te voetballen, niet eens schitteren, maar van der Wiel trekt z'n eigen plan en veroorzaakt voor de tweede keer op een knullige manier een penalty.

    Ook loopt hij steeds aan de verkeerde kant de man te dekken. Wie gaat nou een aanvaller aan de buitenkant dekken? Laat hem dan meteen doorlopen naar het doel.

    Nee, voor mij is de koek nu even op voor van der Wiel.

    Anderen mogen nu een kans krijgen, pakken ze maar een talent uit de jeugd ofzo. Van der Wiel moet bij zichzelf het probleem zoeken.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2011
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    De penalty vind ik niet eens zozeer zijn schuld , was ongelukkig. Het is gewoon zijn manier van spelen, die jongen heeft het woord nonchalant uitgevonden.

    Verder heeft Ozbiliz veel meer talent dan Ebecilio , maar heeft hij gewoon veel last van blessures. Serero zou het sowieso beter doen dan De Jong , veel meer voetbal in zich.
     
  4. Seh

    Seh Guest

    Je doelt nu op het balverlies waar uiteindelijk de penalty uitkwam? Dat lieten ze bij Studio Voetbal nog goed zien, dat was niet zijn fout. Ajax had de bal, dus van der Wiel probeerde aanvallend te staan. De bal werd onnodig verspilt, dan kan je niet altijd op tijd zijn waar je moet zijn. ;)
     
  5. Seh

    Seh Guest

    Voetbal in zich misschien wel, maar ook voetbal inzicht? Ook wel belangrijk voor het spelletje wat Ajax zo graag wil spelen.
     
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik vind het niet erg als iemand fouten maakt, maar wel als de reden van die fouten elke keer onoplettendheid is. Het lijkt pure desinteresse en mentale afwezigheid te zijn bij Greg. Schijtziek word je er van! De helft van de keren staat ie gewoon niet ACTIEF in het veld, en lijkt alles voor hem als een verrassing te komen, en reageert ie dus ook niet adequaat.

    En verdedigen kan ie gewoon NIET. Hij staat altijd op drie, vier meter te kijken hoe iemand aanzet om een duel aan te gaan. Dat is geen verdedigen, dat is gewoon een beetje passief aankijken wat er gaat gebeuren. Greg is een laffe loser die nooit initiatief neemt, en dat kost behalve ergernis, balverlies en gevaarlijke momenten ook punten.

    Datzelfde geldt, met name op mentaal vlak, voor Mickey. Ik heb zelden het idee dat die jongen er volledig bij is. Hij laat het maar een beetje op zich afkomen en lijkt soms wakker te schrikken als een bal bijvoorbeeld uit een kluts ineens zijn kant op komt. Hij is nooit ACTIEF bezig met het spelletje bezig en reageert alleen maar, in plaats van te ageren. Als je bij Ajax speelt moet je initiatief tonen en LEF hebben. En als je dat niet kunt, dan moet je in ieder geval zorgen dat je je taken uitvoert. Ik weet zeker dat Mickey en Greg voetbaltechnisch en qua inzicht Ajaxniveau aan kunnen, alleen mentaal kunnen ze dat ABSOLUUT NIET. Om over Siem maar niet eens te beginnen, want die heeft datzelfde mentale kwaaltje, maar die is ook technisch nog eens vrij beperkt en heeft het inzicht wel, maar de handelingssnelheid van een vliegdekschip.

    Edit: Wat betreft Greg nog: een back moet in eerste instantie kunnen verdedigen. En een verdediger moet in eerste instantie zorgen dat de tegenpartij niet in de buurt van het doel komt. Een verdediger moet als het nodig is meedogenloos zijn. Dat onderstreepte De Boer zelf ook uitstekend, na Madrid-Ajax, toen Greg bij de 0-1 zich liet piepelen door geweldig snelle handelingssnelheid van Ronaldo en Kaká. Dat kán (hij was opzich op tijd, want dat ging zo snel dat ie er niet voor kon komen), maar als de BAL er dan langs gaat, zorg dan gewoon dat je de speler een klereschop geeft. Wees eens slimmer, medogenloos! Wees een verdediger verdomme...
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2011
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja juist, die jongen is zelfs iets te snel voor Ajax. Voor hij de bal ontvangt van een medespeler , weet hij al dat een andere speler vrij staat en probeert hij 'm meteen daarheen te spelen. Echt een spelmakertje.
     
  8. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat je vaak Ajax kijkt, maar anders weet je waar ik het over heb. Ik heb het niet alleen over de wedstrijd van vandaag, ik heb het over vorig en dit seizoen.

    Hij dekt aan de verkeerde kant, wat dodelijk is. Hij loopt dus niet tussen het doel en de aanvaller (zoals het hoort), nee hij loopt aan de buitenkant van de aanvaller te dekken, die dan dus bijna vrij baan naar het doel heeft.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2011
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Net zoals tegen Real, natuurlijk speelt hij tegen Ronaldo en moet je daar rekening mee houden , maar ook daar is hij weer zo laks. Die prachtige bal van Alonso (waar de 2-0 uiteindelijk uit viel, die aanval) op Ronaldo. Heel mooi hoor, maar die bal is eeuwen onderweg en Van Der Wiel zit alleen maar te staren naar die bal in plaats van naar Ronaldo toe te lopen waar de bal heen gaat. Zo dom allemaal..
     
  10. Seh

    Seh Guest

    Ik kijk regelmatig naar Ajax, daar waar mijn vader een Ajacied is. (:'-() Heb hem wel eens verkeerd zien staan ja, maar vaak is dat in de omschakeling of niet? Als back van Ajax waar je vaak de taak krijgt om aan te vallen, dan is het juist de bedoeling zo breed mogelijk te staan. Je kan niet én aanvallend wat brengen en in de omschakeling nog eens perfect je mannetje afdekken. Dat gaat gewoon niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2011
  11. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Waar ik me ook afgrijselijk aan erger, is het verboden bij Ajax om eens spijkerhard te verdedigen? Zijn tackles toegestaan? Ze lopen alleen maar achteruit en proberen alles maar voetballend oplossen. Je zal toch eens ook keihard moeten ingrijpen.

    Edit: Nera, precies mijn punt. Ik zeg altijd tegen vrienden, ze zouden eens wat Italiaanse verdedigers moeten halen. Zou een hoop schelen.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2011
  12. Seh

    Seh Guest

    Niet waar, op dat moment stond hij in het centrum en stond iemand anders op Ronaldo. Kijk maar. ;)
    [yt]slHIXSqZivA[/yt]
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wtf staat hij daar dan te doen? Gewoon lucht aan het dekken.. Misschien dat dit afgesproken is, dan snap ik er echt geen reet van. Hoe dan ook , waarom staat Ronaldo zo vrij echt.
     
  14. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. Dat Siem de Jong die bal op zo'n debiele wijze verspeelt, is Gregs schuld niet. Bovendien had iemand zijn plek moeten overnemen als hij zelf aanvallend staat. Gewoon weer slechte communicatie en organisatie.

    En aan die penalty kon hij natuurlijk weinig doen. Was gewoon aangeschoten hands.

    Ik vond Sulejmani wel echt vreselijk slecht. Het lijkt er nooit echt uit te komen bij die gast. Nooit een écht goede wedstrijd. Het is altijd maar zo, zo.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    :emo:

     
  16. Aftrek Gek

    Aftrek Gek Bezem.

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kut Greg moet daar gewoon geen sliding maken dan was er niks aan de hand geweest.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik dacht eerst dat ie sorry ging zeggen over die gele kaarten die eigenlijk rood hadden moeten zijn. :emo:
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Die vindt dus gewoon dat hij kut heeft gefloten , anders zeg je ook geen sorry.
     
  19. Seh

    Seh Guest

    Ach, what's new? :p
     
  20. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Jong Oranje stond 1-0 bij Oostenrijk, Zoet kreeg rood en Oostenrijk een strafschop. Bizot mocht als debuterende keeper de strafschop stoppen en deed dat ook _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina