Ik heb echt veel uurtjes in Forza 3 gestoken, en Forza 4 ziet er echt beter uit, met name de details,niet alleen de auto's maar ook zeker de omgeving.
Wat mij zelf opviel was het licht en de textures. Een beetje een raar voorbeeld, mar neem nu de curbstones, die dingen zien er echt goed uit waar in Forza 3 het nogal "meh" was. De gebouwen aan de zijkanten van de tracks zien er erg puik uit, lijkt nu geen plakplaatje meer op een plat vlak.
De vistas als je aan het rijden bent...
, kan er verder wienig aan toevoegen.
Geluid is ook verbeterd het klinkt veel robuuster, duidelijker, en nee dit ligt niet aan de auto waarmee ik reed, moeilijk uit te leggen. Muziek, tja ik weet niet wie dat allemaal uitzoekt, maar hij weet ze wel te kiezen, echt ontzettend fijn.
Ik heb geen uitgangspunt voor de handling aangezien ik nooit met deze auto's heb gereden in Forza 4, maar met alle assists uit voelde het net wat realistischer/moeilijker aan. Heb voornamelijk met de Ferarri 548 Italia gereden, wat een geweldig ding is dat toch, rijd heerlijk. Moest wel even wennen aan het rijden weer ondanks dat eht een Forza titel was, auto's spinnen en glijden nu toch net wat sneller. Er is ook een stuk waar je lang naar beneden rijd op 1 van de versies van de Bernsese track, alles begint te trillen wanneer je ontzettend hard reed, niet eerder gehad bij Forza 4 maar vond dit wel een leuke toevoeging.
AI blijft stijf op de perfectle lijn rijden, ze zijn zich nauwelijks bewust van mij, of pas echt op het allerlaatste moment.
Auto's waarmee je kan rijden zover ik kan zien:
Mercury Cougar Eliminator
Subaru WRX STI
Ferrari 458 Italia
Pagani Zonda C
BMW F10 M5
Klik om te vergroten...