[Apple] Overlijden Steve Jobs

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robinsky009, 6 okt 2011.

1. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    De meeste kennen hem wel.
    De uitvinden/bedenker van Apple. is vandaag overleden.

Stukjes van internet:

Nu.nl

Apple-oprichter Steve Jobs overleden.

AMSTERDAM - Appletopman Steve Jobs is op 56-jarige leeftijd overleden. Dat heeft het technologiebedrijf woensdagavond (lokale tijd) bekendgemaakt.
    Jobs legde in augustus zijn functie neer als CEO van Apple, het bedrijf dat hij mede oprichtte en sinds 1996 leidde. De topman kampte al lange tijd met ernstige gezondheidsklachten. In 2009 onderging hij tijdens een langdurig ziekteverlof een levertransplantatie. In 2004 werd hij al eens behandeld voor alvleesklierkanker.

Apple noemt Jobs op de website van het bedrijf "een visionair en een creatief genie". "Steve laat een bedrijf na dat alleen hij had kunnen bouwen, en zijn geest zal altijd de basis van Apple blijven."

Vernieuwers

De Amerikaanse president Barack Obama zei in een reactie dat Steve Jobs ''een van Amerika's grootste vernieuwers'' is.

''Hij veranderde ons leven, zette een hele industrie op zijn kop en zorgde ervoor dat iedereen de wereld op een andere manier bekijkt''.

iSad

Van New York tot Australië gaan fans naar de winkels en websites om er berichten achter te laten als eerbetoon. Enkelen zeggen ''iSad'' te zijn. Allerlei IT-bedrijven houden een eerbetoon. Zoekbedrijf Google heeft op haar site een link geplaatst naar de Apple-site over het overlijden van Jobs.

De Amerikaan richtte Apple samen met twee collega's op in 1976. Hij verliet het bedrijf in 1985, waarna hij onder meer betrokken was bij de oprichting van technologiebedrijf NeXT Computer en filmstudio Pixar.

iPod

In 1996 keerde hij terug naar het toen noodlijdende Apple, dat hij met de introductie van vele nieuwe producten nieuw leven inblies. Hij stond aan de basis van veelgebruikte producten zoals Apple Macintosh computers, de iPod, de iPhone en de iPad, en maakte van Apple zo een van de rijkste bedrijven ter wereld.

Eerder deze week presenteerde Jobs' opvolger Tim Cook de iPhone 4s, de laatste versie van de uiterst succesvolle smartphone die Apple onder Jobs' leiding introduceerde.

Jobs laat een vrouw en vier kinderen achter.

Telegraaf

Apple-boegbeeld (56) bezwijkt aan kanker
    Steve Jobs overleden

Steve Jobs (56) overleden
    CUPERTINO - De medeoprichter Steve Jobs van het elektronicabedrijf Apple is overleden, zo heeft het Amerikaanse concern woensdag (lokale tijd) op haar website gemeld. Jobs is 56 jaar geworden.

De Amerikaan stond aan de basis van veelgebruikte producten zoals Apple Macintosh computers, de iPod, de iPhone en de iPad.

Jobs leed aan een zeldzame vorm van alvleesklierkanker.

Jobs had het bedrijf opgericht toen hij 21 jaar was. Dat gebeurde in een garage. Het bedrijf groeide snel, maar na interne strubbelingen verliet hij het bedrijf in 1985. Daarna begon hij NeXT Computer en kocht een filmbedrijf dat uitgroeide tot Pixar.

In augustus trad hij af als uitvoerend directeur (CEO) en droeg de leiding over aan Tim Cook. Jobs bleef wel bestuursvoorzitter van het bedrijf, dat behoort tot 's werelds grootste bedrijven.

De website Apple.com bestaat nu uit een foto van Jobs, met zijn geboorte- en sterfjaar.

Apple site zelf.

Steve Jobs
    1955 - 2011
    Apple heeft een visionair en creatief genie verloren, en de wereld een geweldig mens.
    Degenen onder ons die het genoegen hebben gehad om Steve te kennen en met hem te werken, hebben een goede vriend verloren en een inspirende mentor. Steve laat een bedrijf achter dat alleen hij heeft kunnen opbouwen, en zijn geest zal altijd bepalend blijven voor Apple.

If you would like to share your thoughts, memories, and condolences, please email rememberingsteve@apple.com

2. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
  3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    r.i.p. !

4. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
  5. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Hybrid waar blijf je?

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    He?

7. Remco

Remco Guest

Dat je altijd mekkert over een dode bekende dat het geen eigen topic verdient, dit dat alles jwz.

8. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39

r.i.p

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    r.i.p.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oja dat vind ik nog steeds eigenlijk.
    Nu jullie erover beginnen.

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind het zelf ook een beetje bull om hiervoor een topic te openen IMHO. Maarja ik ben dan ook geen Apple fanaat (heb een iPhone omdat ik het de beste smartphone vind en daar blijft het bij).

12. Remco

Remco Guest

Ik zie ook niet waarom dit niet gewoon in het Algemene Nieuwstopic gaat, maar Hybrid is altijd degene die het 't meest laat blijken. :9

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Een aparte topic... 8)

14. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    boehoe

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Dan wil ik er bij mijn overlijden ook 1 hoor.

16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Krijg je ook. :)

17. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Daar zou ik me geen zorgen over maken. Dat gaat vanzelfsprekend gebeuren :)

18. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Die bestaat al.

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
  20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Wat heeft Jobs eigenlijk allemaal bij Pixar klaar gespeeld?
    Ik hoor weer allerlei lofzangen maar het is toch niet Jobs die Pixar zó groot heeft gekregen?

Deel Deze Pagina