Ik vind het niet erg als iemand fouten maakt, maar wel als de reden van die fouten elke keer onoplettendheid is. Het lijkt pure desinteresse en mentale afwezigheid te zijn bij Greg. Schijtziek word je er van! De helft van de keren staat ie gewoon niet ACTIEF in het veld, en lijkt alles voor hem als een verrassing te komen, en reageert ie dus ook niet adequaat.
En verdedigen kan ie gewoon NIET. Hij staat altijd op drie, vier meter te kijken hoe iemand aanzet om een duel aan te gaan. Dat is geen verdedigen, dat is gewoon een beetje passief aankijken wat er gaat gebeuren. Greg is een laffe loser die nooit initiatief neemt, en dat kost behalve ergernis, balverlies en gevaarlijke momenten ook punten.
Datzelfde geldt, met name op mentaal vlak, voor Mickey. Ik heb zelden het idee dat die jongen er volledig bij is. Hij laat het maar een beetje op zich afkomen en lijkt soms wakker te schrikken als een bal bijvoorbeeld uit een kluts ineens zijn kant op komt. Hij is nooit ACTIEF bezig met het spelletje bezig en reageert alleen maar, in plaats van te ageren. Als je bij Ajax speelt moet je initiatief tonen en LEF hebben. En als je dat niet kunt, dan moet je in ieder geval zorgen dat je je taken uitvoert. Ik weet zeker dat Mickey en Greg voetbaltechnisch en qua inzicht Ajaxniveau aan kunnen, alleen mentaal kunnen ze dat ABSOLUUT NIET. Om over Siem maar niet eens te beginnen, want die heeft datzelfde mentale kwaaltje, maar die is ook technisch nog eens vrij beperkt en heeft het inzicht wel, maar de handelingssnelheid van een vliegdekschip.
Edit: Wat betreft Greg nog: een back moet in eerste instantie kunnen verdedigen. En een verdediger moet in eerste instantie zorgen dat de tegenpartij niet in de buurt van het doel komt. Een verdediger moet als het nodig is meedogenloos zijn. Dat onderstreepte De Boer zelf ook uitstekend, na Madrid-Ajax, toen Greg bij de 0-1 zich liet piepelen door geweldig snelle handelingssnelheid van Ronaldo en Kaká. Dat kán (hij was opzich op tijd, want dat ging zo snel dat ie er niet voor kon komen), maar als de BAL er dan langs gaat, zorg dan gewoon dat je de speler een klereschop geeft. Wees eens slimmer, medogenloos! Wees een verdediger verdomme...
Laatst bewerkt: 3 okt 2011