1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Fiat Panda, best veel auto (ruimte/degelijkheid) voor dat geld. En anders idd de Aygo/C1/107 familie.

    De 2012 versie wordt helemaal leuk:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze had hiervoor het 1e model en is nu wel een wereld van verschil.
    De nieuwe rijd echt echt stukken beter en qua design en afwerking is het ook flink vooruit gegaan.
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    De Aygo familie heeft een enorm hoge restwaarde en zijn prima auto's.
    Uit mijn hoofd heeft de 3-pitter in de Aygo nagenoeg dezelfde prestaties als de twingo eco.
    De Twingo is ook in mijn ogen mooier en, als ik het goed heb begrepen, standaard wat completer uitgerust.
    Mijn schoonmoeder heeft destijds een Aygo gekocht en daar schoot de prijs van omhoog door de Airco en Automaat. Al is de laatste een keuze natuurlijk.

    De Panda en de Ford Ka zijn natuurlijk ook een optie, mijn vriendin heeft de Ford Ka, puur vanwege het uiterlijk en de aanbieding destijds. Ze had voor 10K een goed uitgerust bakkie in een mooie kleur en lichtmetaal. Was een hele mooie deal.
    De Ka deelt het onderstel en de 1.2 motor met de Fiat Panda, al weet ik het niet zeker van de motor. Beide auto's zijn in ieder geval leuke autootjes om in te rijden!



    Ik doelde meer op het feit of je weet hoe je een grote danwel kleine beurt uit moet voeren. Iets wat in mijn ogen iemand met 2 linker handen kan doen en zo flink wat geld kan besparen.

    Klopt ja, erg leuke autootjes.
     
  4. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel, kleppenhuis zuiver gemaakt en reed even een stuk vlotter, maar na half uurtje deed hij weer hetzelfde.
    Denk dat het vuil in de terugkomende motordampen (die loopt via een klein slangje aan de bovenkant van de motor trg naar het kleppenhuis) de klep soms doet happeren. dat of ik moet het pivoteerpunt van de gas eens smeren.
    Anyway, velgen steken nu ook op, draaien is een stuk vlotter enkel meer last van spoorvorming.
    Kelk en toebehoren is ook besteld, volgend weekend steekt deze erin :)
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  5. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    mocht vanavond m'n Kia Venga na een maandje inruilen voor een gloedje nieuwe Fiat Punto Evo (1.3 diesel)
    stond 1km op de teller :b:

    [​IMG]
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Begin volgende week mijn nieuwe(2de hands) auto ophalen, Civic type-S Advantage 2.2 ICTD :) Ik had uitgerekend dat ik 1500 tot 2000 euro per jaar kan besparen wanneer ik op diesel overstap.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Leuk extra'tje, toen ik ging proefrijden zag ik dat er een Bassworks speakerset met versterker en ipod aansluiting in zat (fabrieks optie) en alcantara sportstoelen met stoelverwarming :)
     
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Stoelverwarming, echt goddelijk in de winter _O_
    Interieur is altijd erg modern in Japanse auto's, ziet er goed uit.
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Klopt interieur is heel sportief en op de bestuurder gericht, stuurtje is ook best klein en maakt maar 2,3 omwentellingen.

    Ik heb nog gekeken naar andere auto's in dezelfde prijsklasse maar als je dan meer luxe zoekt kom je bij een BMW 3 serie uit van bouwjaar 2000-2001 met zeker wel 2ton op de teller. Seat is ook wel leuk maar interieur is ongelovelijk saai en tijdens het rijden was er teveel lawaai van de banden en langs de kieren hoorbaar. Golf was geen optie want die heeft iedereen al :p

    En verder zijn alle andere opties bij Honda standaard, zoals dual zone climate control, automatische verlichting en ruitenwissers, mistlampen, verwarmde electrische en inklapbare spiegels, cruise control, dashboardkast gekoeld door de airco etc etc.

    Enige zwakke punt schijnt de koppeling te zijn, dus voordat ik de auto laat chippen zal er een andere koppeling in moeten. Standaard 140pk maar heb op een engels forum al iemand gezien die er met weinig aanpassingen 200+ pk's uit wist te halen enkel door chiptuning en andere koppeling.
     
  9. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgende week zien naar een Golf V 1.9 TDI. :)

    [​IMG]
     
  10. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Colt is perto wegens uitstapje in de beek....
    Dus morgen andere auto halen, Honda Civic DX \o/
     
  11. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Hey ik heb een vraagje,

    Mijn vader is pas overleden en nu gaan m'n moeder en ik, zijn auto verkopen (Volvo V70 R) omdat hij te groot is en teveel kost. Mijn moeder heeft zelf een Honda Jazz maar ze wil wel gaan kijken voor wat nieuws.
    Ik ben nu druk bezig met rijlessen en hoop binnekort m'n rijbewijs te halen, en dan gaan m'n moeder en ik samen kijken naar iets nieuws.
    Ik mag veel mee beslissen zei m'n moeder, omdat het ook deels mijn auto wordt.
    We zijn dus op zoek naar een niet al te grote auto (Honda Jazz voormaat) maar wel met net even wat meer luxe en pit.
    Het budget ligt ongeveer rond de 30.000 euro.
    Ikzelf zat te denken aan een Audi A3 of een BMW 1 serie.
    Hebben jullie nog suggesties?
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Neeeee, die Volvo niet weg doen! Die is vet :p

    Gaat de Jazz ook weg?
    Met 30.000 kun je een hele hoop in dat segment! Je kunt zelfs groter.
    Persoonlijk vind ik 30k voor een A3 of een 1 serie érg veel geld. Je hebt voor dat bedrag al bijna een Megane RS, of zelfs 3 keer een nieuwe Ford Fiesta!
    Maar mocht je toch voor een dure Duitser gaan, dan heb je weinig advies nodig. Die zijn allemaal degelijk en dan moet je gewoon gaan voor het mooiste uiterlijk/comfort/ruimte. Proefritten maken en kijken wat het beste voelt!
     
  13. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Polo?
     
  14. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    De Volvo moet weg omdat de wegenbelasting etc teveel wordt, en hij voor m'n moeder en mij te groot is, ik vind het ook erg jammer ja:9

    Maar het is idd wel de bedoeling dat de Jazz ook weg gaat. Maar m'n ma wil dus niet iets veel groters dan dat, denk dat formaat van A4/3-serie het maximale is.
    Maar ik twijfel inderdaad omdat 30.000 wel erg veel is voor zo'n 1-serie of A3, misschien eerder een Golf ofzo..
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Golf = A3 :+
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Inderdaad, maar een a3 is over het algemeen wel iets duurder toch?
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    M'n nieuwe auto is afgelopen week bij de dealer gearriveerd. Vanmiddag alvast weesten kijken. :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Victor.

    Victor. Fight Club is Closed

    Berichten:
    1.216
    Leuk Bevonden:
    0
    De DS3 blijft een kek wagentje! Jammer dat m'n moeder alleen maar een MINI wilt... Ook erg leuk hoor, maar veel te duur...
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @smirnoff: Voor alle auto's, indien nieuw geen vereiste is, boven de 10K zou ik altijd in Duitsland kijken, importeren kan je makkelijk zelf en je pakt altijd een beter uitgeruste 2e hands auto.

    Als je ziet wat je voor 20K kan kopen in NL en in Duitsland (inclusief importeren en BPM) is dat echt een enorm verschil.

    Of moeders moet per se een nieuwe auto willen, maar dat zou ik zelf al nooit doen i.v.m. de afschrijving.

    @Rivanov: Erg nice! Hoe lang moet je er in rijden? :cool:
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    3 jaar ongeveer.
     

Deel Deze Pagina