Ik zoek naar bugs, fouten in de game. Ik heb er al genoeg gevonden overigens
. Het gaat tijd worden dat Konami niet blijft vernieuwen, maar eens gaat zorgen dat de fouten uit het spel gaan.
Het pass systeem is slechter dan die van PES 2011. Zonder aanwijsbare reden komen passjes niet aan, en dat is geen onkunde maar willekeur. Balkje amper vol? Dan geeft de speler de bal vaker dan hoort een ram alsof je hem 60 meter verder wil hebben. Joehoe, why? Balkje vol? Dan geeft hij de bal de ene keer wel een goede ram en de andere keer een pisballetje. Heel vreemd. Als je de hulp aanzet is dat veel minder tot nooit zo, maar ik speel niet voor niets volledig zonder hulp.
Het verdedigen werkt gewoon niet goed, niet lekker. Als je niet wil happen en langer wacht om de bal af te pakken, dan kan de CPU veel te makkelijk passen en ben je volkomen afhankelijk van hun fouten in de passing. En dat doen ze zelden op Topplayer. Zet je meer druk, dan gooit de CPU constant die versnelling erin om je te passeren en loopt die speler je voorbij alsof je lucht bent. Dat komt vooral omdat je dus niet fysiek kan zijn. Daarmee bedoel ik dat de CPU amper vertraagt als je tegen hem aanloopt. Een fysiek duel kun je bijna niet winnen, als je tegen mensen speelt is dat veel beter geregeld en kun je echt een duel aangaan.
De scheidsrechter is belachelijk slecht, de CPU maakt in een wedstrijd van 15 minuten gemiddeld 1 overtreding, heel onrealistisch.
Bij een hoge bal van de tegenstander blijft het zo dat de verdediger die jij bestuurt amper onder controle is te houden. Hij gaat nog steeds vanzelf stoppen met lopen, vooral omdat hij naar de bal wil blijven kijken en dan gaat draaien, zonder dat ik dit doe. Ik moet dan met alle macht super cancel bebruiken om de bal te onderscheppen, anders neemt de CPU de controle over op het kritieke moment van onderscheppen.
Als jij een sliding wil maken, dan maakt hij die soms niet omdat de AI vind dat je te dicht bij staat. Ook dit is willekeur. Hij gaat dan een soort duw geven, ipv een sliding.
Voorlopig is het plezier groter dan de frustratie, maar ik vraag me af hoe lang dat nog gaat duren om heel eerlijk te zijn.
@Icedwight,
Ik zeg ook zeker niet dat jij onzin verkondigt, ik zie het gewoon anders. Ook bij voorgaande PES delen gingen rollertjes er vaak genoeg in. Dat is in mijn beleving altijd zo geweest.
Klik om te vergroten...