[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik zoek naar bugs, fouten in de game. Ik heb er al genoeg gevonden overigens :). Het gaat tijd worden dat Konami niet blijft vernieuwen, maar eens gaat zorgen dat de fouten uit het spel gaan.

    Het pass systeem is slechter dan die van PES 2011. Zonder aanwijsbare reden komen passjes niet aan, en dat is geen onkunde maar willekeur. Balkje amper vol? Dan geeft de speler de bal vaker dan hoort een ram alsof je hem 60 meter verder wil hebben. Joehoe, why? Balkje vol? Dan geeft hij de bal de ene keer wel een goede ram en de andere keer een pisballetje. Heel vreemd. Als je de hulp aanzet is dat veel minder tot nooit zo, maar ik speel niet voor niets volledig zonder hulp.

    Het verdedigen werkt gewoon niet goed, niet lekker. Als je niet wil happen en langer wacht om de bal af te pakken, dan kan de CPU veel te makkelijk passen en ben je volkomen afhankelijk van hun fouten in de passing. En dat doen ze zelden op Topplayer. Zet je meer druk, dan gooit de CPU constant die versnelling erin om je te passeren en loopt die speler je voorbij alsof je lucht bent. Dat komt vooral omdat je dus niet fysiek kan zijn. Daarmee bedoel ik dat de CPU amper vertraagt als je tegen hem aanloopt. Een fysiek duel kun je bijna niet winnen, als je tegen mensen speelt is dat veel beter geregeld en kun je echt een duel aangaan.

    De scheidsrechter is belachelijk slecht, de CPU maakt in een wedstrijd van 15 minuten gemiddeld 1 overtreding, heel onrealistisch.

    Bij een hoge bal van de tegenstander blijft het zo dat de verdediger die jij bestuurt amper onder controle is te houden. Hij gaat nog steeds vanzelf stoppen met lopen, vooral omdat hij naar de bal wil blijven kijken en dan gaat draaien, zonder dat ik dit doe. Ik moet dan met alle macht super cancel bebruiken om de bal te onderscheppen, anders neemt de CPU de controle over op het kritieke moment van onderscheppen.

    Als jij een sliding wil maken, dan maakt hij die soms niet omdat de AI vind dat je te dicht bij staat. Ook dit is willekeur. Hij gaat dan een soort duw geven, ipv een sliding.

    Voorlopig is het plezier groter dan de frustratie, maar ik vraag me af hoe lang dat nog gaat duren om heel eerlijk te zijn.


    @Icedwight,

    Ik zeg ook zeker niet dat jij onzin verkondigt, ik zie het gewoon anders. Ook bij voorgaande PES delen gingen rollertjes er vaak genoeg in. Dat is in mijn beleving altijd zo geweest.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2011
  2. Legendzico

    Legendzico Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    ''Tegen mensen is het dan wel weer heel erg tof, dan openbaart zich de kracht van deze game. Je kunt heerlijk voetballen, nu de CPU niet aan je plakt als zaad in een badkuip''

    Dus online zou het perfect moeten zijn in jou beleving Cyrax77
     
  3. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat jij hem nog een week leuk gaat vinden haha

    Dus eigenlijk moet ik deze game gewoon niet gaan kopen.......
     
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Nou, niet ELKE 1080p werkt goed. Ik heb van mensen gehoord die allebei HDMI gebruikten en bij allebei 1080p werd gebruikt en toch werkte het bij de ene niet en de andere wel.
    Daarom vraag ik me af of je bij 1080p soms zelf kan instellen met hoeveel Hertz je speelt. Bij 1080i en 720p is dat steeds 50 Hertz.
    Hoe is dat bij 1080p?
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Volgens mij speel jij nooit tegen de CPU toch? Dan is het een geweldig leuke game om te spelen. Maar ook jij gaat gefrustreerd raken ;)

    Het spel is absoluut niet leuk tegen de CPU op dit moment. Maar goed, het kan natuurlijk onkunde zijn, maar dit zijn mijn eerste ervaringen. Terwijl het tegen jou vrijdag dus wel allemaal lekker ging.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.014
    Leuk Bevonden:
    9.598
    Neem je het niet een te serieus Cyrax? Vergeet niet te genieten :9
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat doe ik ook wel, maar als je voor de 30ste keer een voorsprong van 3 goals kwijtraakt omdat alle vrije trappen van de CPU erin gaan en je constant het gevoel hebt op topplayer te spelen met RKC tegen Barca dan wordt het lastig hoor.

    Ik hoop echt dat het gewoon onkunde is van mijn kant en dat ik gewoon meer tijd moet spelen om goed te kunnen spelen tegen de CPU, maar vooralsnog is het niet zo heel erg leuk tegen de CPU.
     
  8. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt ik speel nooit tegen de CPU dus bij mij zal het zeker goed komen.
    Als ik gefrusteerd raak van het spel is dat meer omdat ik dan tegen jou speel en jij dan soms met schitterende akties (zoals afgelopen vrijdag) weer een goal scoor. haha

    Het tackelen wat jij zegt dat heb ik ook al een paar keer mee gemaakt , ik dat hij een tackel inzet maar dat doet hij dan niet , dat is klote want dan bepaalt de cpu wanneer ik wel een tackel mag maken en wanneer niet.

    maar ach de perfecte voetbal game wordt toch nooit gemaakt.
    Met sommige dingen kan ik makkelijk leven.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.014
    Leuk Bevonden:
    9.598
    Klopt zeker, maar wat we anno 2011 aan voetbalgames krijgen is echt te triest voor woorden. Het is allebei gewoon slecht.
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ach ja, als ik weer terugdenk aan dat ik je versloeg met 10 man dan vind ik het weer een geweldige game.....:D Dat jij gewoon voelde dat je niet zou gaan winnen, terwijl ik ruim een hele helft met een man minder speelde en zelfs de score nog kon uitbreiden.. Dan word ik warm van binnen en houd ik weer van het spel.

    Sorry, ik droomde even weg. Wat ik al zei, tegen mensen lijkt het vooralsnog heerlijk spelen, de frustraties zijn dan een stuk minder. Tegen de CPU is het vooralsnog erg vervelend spelen op Topplayer. Waarom kan ik tegen een goede PES speler als jij wel verdedigen en tegen de CPU niet? Is toch raar?
     
  11. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    volgens mij kan je kiezen tussen 50hz en 60hz, zal vanavond ff checken.
     
  12. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    is een zeer treffende opmerking. ik speel al jaren (eigenlijk vanaf 1994, fifa 94, daarna iss soccer 98 enz enz tot en met nu) alleen tegen menselijke tegenstanders (offline en online) en dan ook nog bijna altijd 2 vs 2 en ervaar daardoor wellicht veel meer plezier van het spel. Zowel als tegenstand en als medespelers dus veel minder met de CPU te maken. En dan blinkt PES m.i. veel meer uit dan FIFA.
     
  13. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm dat wordt wat, dit jaar.. Dit jaar voor het eerst FIFA eerder gekocht dan PES, maar inmiddels alweer verkocht, weet gelijk weer waarom ik FIFA nooit lang speelde, genezen voor de komende 3 jaar.

    Maar als PES daarentegen ook frustrerend is tegen de CPU ( ik speel veel master league )... hoop dat het meevalt.

    Als mensen het toevallig al ergens kunnen kopen vandaag / morgen wel ff laten weten he ;)
     
  14. HaRrIeHaKkEr

    HaRrIeHaKkEr PSN: Zwaarface

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    0
    FIFA vindt ik een top game, maar daarintegen moet ik zeggen dat de Pes demo wel gruwlijk is .
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben jullie niet natuurlijk. Ik vind het uitermate frustrerend op dit moment, maar nogmaals, het kan komen door onkunde van mijn kant. Hoewel ik mijn maten die PES 2012 ook hebben ook erover hoor klagen. Maar misschien is het echt onkunde omdat het spel net uit is.

    Maar dat de CPU vrije trappen zo belachelijk makkelijk scoort, dat is echt te nep. Ik kreeg er gisteren in 1 wedstrijd 3 tegen, een maat van mij 4 in 1 wedstrijd. De CPU scoort 1 uit 2 vrije trappen, dat is gewoon niet realistisch.
     
  16. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111

    Ik speel het spel dan ook gewoon niet op topplayer. Elk foutje is dodelijk. Is goed om op die manier ervaring op te doen, maar het frustreert idd wel. Zelfs op prof. heb ik dat soms al. Gisteren 12 schoten op doel tov 6 van de CPU. Ik speelde Inter tegen Bayern (demo). Uiteindelijk toch 3-3 (gelukkig scoorde ik nog in de laatste minuut).

    Als je hapt, dan versnellen ze en ben je gewoon de sjaak. Dat schieten ze op doel en vaak gaat hij er op een manier in dat je denkt "keepertje toch".

    Als ik dat op prof al heb, dan ga ik dat helemaal op topplayer hebben. Speelde PES5 en PES6 en 2008 altijd op topplayer, maar nu ik jaren FIFA heb gespeeld moet ik gewoon weer ff wennen. Echter dat soort zaken verpest het een beetje. De CPU is te goed in de kleine ruimte (of met dode spelmomenten zoals Cyrax aangeeft).
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2011
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Precies, en wat dacht je ervan dat je onmogelijk je fysiek in de strijd kunt gooien. Je kunt tegen de CPU geen duel aangaan om de bal, je verliest het geheid. Ik speel maar lekker op prof, hoewel het mijn eer te na is eigenlijk.

    Vroeger verloor ik ook in het begin bij PES veel omdat ik altijd op topplayer begon. Maar daar kreeg je het gevoel dat het wel kon maar dat je nog wat moet wennen. Dat heb ik nu dus echt niet, de CPU is monsterlijk goed, ze straffen alles direct af. Geen pass gaat verkeerd en je denkt serieus dat je de speelsnelheid niet hebt aangepast.
     
  18. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga bijna denken dat Konami hier een goede zet heeft gedaan.

    Bijna iedereen die ik ken om mij heen speelt PES op topplayer.
    Wellicht willen ze het niveau hiermee omhoog gooien,
    en topplayer alleen maar beschikbaar maken voor de ECHTE pro!!

    Een goeie zaak lijkt me.

    Ik speelde de demo, en had het zwaar moeilijk. Wist niet wat me overkwam.
    Pas na 15 potjes ofzo kwam ik erachter dat de demo in te stellen is op niveau. (ja ik weet 't :x ). Des al nietemin toch doorgezet, en tot de conclusie gekomen dat profesional nu toch akelig dicht in de buurt van topplayter uit voorgaande delen komt
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het gaat er dus niet om of PES echt zoveel moeilijker is. Het gaat erom hoe Konami ervoor zorgt dat het moeilijker is. Dat is het probleem, met skills heeft het niet zo heel veel te maken. Tenminste, zo lijkt het op dit moment te zijn. Ik wil absoluut niet opscheppen maar ik kan een aardig potje PES spelen. Toch lijkt het alsof ik een noob ben die het gewoon niet snapt.

    Nu kan het ook gewoon aan mijn skills liggen, maar al die vrije trappen die de CPU in het netje legt... Tja, dat is niet realistisch. Ik heb echt al zoveel potjes op Topplayer gespeeld en had een zwaarbevochten voorsprong die teniet werd gedaan vanaf de 80ste minuut. Dan scoren ze ook rustig 4x, alsof mijn controller spontaan is uitgevallen. Professional in PES 2012 is vele malen moeilijker dan Topplayer in voorgaande delen. Daar won ik vanaf het begin redelijk makkelijk en later ging dat alleen maar nog makkelijker.

    Nee, of het is zwaar wennen, of het is echt zo dat het kunstmatig goed maken van de CPU gaat zorgen voor frustaties. Er is nog een hogere moeilijkheidsgraad... Ik moet er niet aan denken op dit moment :D

    Voor de standaardsituaties en de scheidsrechter zijn een doorn in het oog. De CPU scoort zoveel uit die situaties, dat het mij niet realistisch doet overkomen. En die scheids ziet spontaan alles over het hoofd, behalve als de CPU de bal heeft. Dan is alles een overtreding.

    Als de CPU letterlijk zowat geen enkele overtreding maakt, dan klopt er iets niet. In potjes van 15 minuten maken ze gemiddeld 1 overtreding.
     
  20. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    het is net alsof je tegen mij speelt \o/ :lol:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina