[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, inderdaad! Niet eens aan gedacht. 8)
    Moet wel zeggen dat de ruggen van mijn paperbacks er wel mooi uit zien (en die zie je tenslotte in de kast) Zwart, met in grote gouden letters de titel.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    @ Dulle: Hoeveel ongelezen boeken heb jij op stapel liggen? E Rommel niet meegerekend. :+
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zo lang je zo denigrerend over ebooks blijft doen geef ik geen antwoord. :+

    (en je kan het gemakkelijk opzoeken op goodreads :p)
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Als we rommel niet meerekenen heb jij vast een hele kleine stapel! :+

    @ Yellow.
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Laat ik het dan zo formuleren: Hoeveel boeken heb je zonder de e books mee te rekenen?

    Ben ik nu weer lief? :+
     
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij vult je boeken pas in bij to-read, als je ze hebt gekocht toch?

    Nu ik alle boeken die ik per se wilde lezen kan afstrepen van mijn lijstje heb ik echt even geen flauw idee wat ik wil lezen. Ik heb vandaag Het verdriet van Belgiƫ (Hugo Claus) uit de bibliotheek gehaald, maar is er hier toevallig iemand die dit boek heeft gelezen en zijn mening erover wilt geven? (vast niemand, maar ik kan het proberen toch? :+)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waarom zonder ebooks?

    Maar goed, als jij moeilijk wilt doen:
    [​IMG]

    Hm, waar is het 3e Hunger Games boek naartoe? :confused:

    Ik heb boxsets die ik al sinds het begin op GR had staan nu als aparte boeken toegevoegd. Dus daar komen er ook weer een stuk of 9 nieuwe 'to-read' boeken vandaan.
    Ja. Alles wat op Goodreads staat heb ik ook thuis staan.
    Zijn er dan mensen die het anders doen? :+
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja ik! Ik voeg een boek toe als ik hem wil lezen. Heb aparte planken voor eigen boeken, bibliotheekboeken en natuurlijk een als verlanglijst. :+
    Ik vind het zelf gewoon een handige site als ik een keer in de bibliotheek ben (of in de boekenwinkel natuurlijk) en ik niet weet wat voor boek ik wil.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    -18. Je wilde zonder ebooks; streep ik ze allemaal door en negeer je het alsnog. ;) 48 dus.

    En als het aan mij ligt blijft dat aantal gewoon groeien. Deal with it. Heb niet veel zin om me iedere keer weer te moeten verklaren. (vooral niet als de laatste keer een pagina ofzo terug is. :+)
    Tsja, bibliotheek maak ik geen gebruik van en voor mijn verlanglijstje gebruik ik Bol.com. :+ Dus GR is meer om mijn collectie bij te houden. :p
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Hey, moest je toch te vriend houden? :+

    Nu nog benieuwd of Modder ook meer moet dan ik en de anderen. Ik zit ergens tusen de 20 en 25. :9
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kun je toch zelf zien op Goodreads?
    Maar 48 boeken is niet super veel, een beetje gemiddeld :+. Ik heb net toevallig weer wat boeken toegevoegd, en daarmee kom ik uit op 41.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    WAT? :eek:

    brb, even naar Bol. :+
     
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja joh, die jongen doet alsof dat het een wereldramp is. ;)
    Het is alleen maar onhandig als je nog zo'n stapel hebt, want elke keer als ik in no-time wat boeken ervan lees (zoals afgelopen week) komen er weer allerlei nieuwe bij.

    Weet iemand trouwens nog een leuke fantasy serie? Beetje in de richting van HP, Hongerspelen, LotR? Niet too much, met ellenlange beschrijvingen, zoals soms in Lord of the Rings het geval was. :+
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zie niet wat daar onhandig aan is hoor. ;) Who cares verder. Ik heb graag een flinke stapel, anderen niet.

    fantasy series:
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Ja, weet dat zo'n grote stapel niet handig is, maar goed. Ben altijd wel benieuwd. Mijn doel is juist beneden de topstapels hier te blijven.

    De reden dat ik het niet kan zien op GR is omdat ik dat niet toe voeg. Ik hou ''mijn meesterwerken'' nog liever even geheim.

    Damn you Rowling! :+
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Ik ga binnenkort toch maar eens een ander type boek lezen tussen het huidige literaire geweld:

    [​IMG]
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    'literair geweld'.

    Ik zal het al eerder gevraagd hebben, maar wanneer is een boek in godsnaam literair/literatuur? Voelt altijd aan alsof mensen literatuur beter vinden dan, tsja, 'gewone' boeken. Zo een onzin.

    Je had btw Decipher moeten nemen! :p
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Wikipedia:

     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Pff. :emo:

    Stom dat er een onderscheid wordt gemaakt. Het zijn allemaal lettertjes die woorden vormen die zinnen vormen die verhalen vormen. Niks meer en niks minder.

    Genres; fantasy, detective, sci fi, roman, gedichten etc. Sure. Maar het woord literatuur mag van mij snel geschrapt worden. Echt zo een denigrerend woordje.

    Kijk mij eens literatuur lezen ipv die domme lectuur! Zie je? ZIE JE HOE SLIM IK BEN?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina