[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, in andere RPG's leef ik ook altijd met mijn keuzes, ook als ze fout uitpakken. Iets met roleplaying ofzo ... Maar ik vind het wel fijn om de keuze te hebben om zelf te kunnen te saven om meerdere redenen, waaronder dat ik wil kunnen stoppen wanneer ik dat wil, ik het niet erg vind om een boss fight over te doen, maar alles tig keer over moeten doen ervaar ik niet als gameplay. Ook moeilijkheidsgraad vind ik persoonlijk geen (slecht) gameplay element. Dat wil niet zeggen dat een game best pittig mag zijn. Ik vond The last Remnant op bepaalde stukken best pittig, maar het was uiteindelijk wel een leuke game.

    Hoe dan ook, DS staat niet op mijn direct must buy list en ik geef de voorkeur aan andere titels van dit seizoen (Arkham City, Skyrim, Amalur, Drake3, etc), maar als er ergens een gaatje valt zal ik DS zekers eens uit de bakken vissen en gaan proberen. Voordeel is wel dat als dan de game niet mijn ding blijkt te zijn ik er niet het volle pond ervoor heb betaald...
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat moet je zeker doen. Goed ook dat jij jezelf van cheesy saving en reloading gedrag kunt weerhouden. Verder kan ik me niet echt in je uitspraken vinden. Ik vind namelijk dat de developer ook altijd nog de mogelijkheid moet hebben om voor een bepaalde filisofie te kiezen. Bij DS wordt voor deze manier van saven niet zozeer gekozen om het je moeilijk te maken of om ervoor te zorgen dat je vaak opnieuw moet beginnen. Deze wijze van saven is juist bedoelt om de speler te dwingen zijn spel sterk te verbeteren, omdat alle handelingen permanent zijn. Hierdoor word je wel gedwongen om beter na te denken over je acties. Ontwikkel jij jezelf niet in DS, dan is dit inderdaad een harde en frustrerende leerschool.

    Niet ieder gamer staat zo stevig als jij in zijn schoenen en zal in een traditioneel systeem bij een hoge moeilijkheidsgraad waarschijnlijk gaan uitwijken naar het continue saven en reloaden van spelsituaties, om zichzelf uiteindelijk (tegen beter weten in) van elke uitdaging te beroven. Het enige verschil is dat DS al deze keuze voor jou heeft gemaakt; je kunt het niet vrijblijvend aan of uit toggelen in het optie menu. Nogmaals: dit is de filisofie van DS en dat bevalt je wel, of het bevalt je niet. Ik ben er van overtuigd dat deze speelwijze juist erg bevrijdend kan werken voor sommige gamers, zolang ze zich aan de filisofie "spelen alsof je leven er vanaf hangt" kunnen overgeven.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2011
  3. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Zijn er situaties dat je een uur moet vechten zonder bonfire, en dan bijv een draak tegenkomt die bijna onverslaanbaar is? Dus dat je keer op keer een uur bezig bent om ergens te komen met een hele hoge moeilijkheidsgraad?
     
  4. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt. Bonfires zitten niet ver uit elkaar het is soms alleen lastig er te komen :)


    Daarom ga ik niet het volle pond betalen voor Batman en Skyrim. Mooie games hoor, maar die games gaan snel genoeg in prijs dalen (helemaal in het sales topic straks)

    Op Uncharted 3 kan ik dan weer niet wachten. Maar das logisch \o/
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2011
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik was sowieso niet van plan de game dit jaar te halen, en de twijfel bleef hoe dan ook best groot of ik de game ooit zou halen. Maar nadat ik deze video heb gezien, en dan voornamelijk zijn kritiek over de game, denk ik niet dat ik de game ooit ga halen dus.

    Ik hou echt wel van een uitdaging, en als er al niet zoveel toppers waren uitgekomen dit jaar, had ik DS wellicht al gehad. Maar dan nog...zelfs als dit het geval was geweest, ik wil niet keer op keer doodgaan, uren bezig zijn met een stukje, doodgaan...een heel stuk overnieuw moeten doen, vijanden die respawnen, etc.

    [yt]sz4nGGuqPxA[/yt]

    Vanaf 14:05 begint ie hierover.... tenzij hij gewoon onzin brult hier, begin ik toch sterk te twijfelen of de game voor mij zal zijn.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het is geen onzin het is gewoon duidelijk zijn ding niet. De vrijheid en de onduidelijkheid horen bij DS. Kan goed begrijpen dat sommige mensen dat niet leuk vinden.

    En ja, er zitten vuile traps en verassingen in. Dat klopt ook, hoort bij het leerproces :+

    Sommige dingen die hij zegt vind ik wel onzin. Ik vind het juist tof dat de souls zowel exp en gold zijn. En ik vind het ook tof dat de vijanden respawnen. Kiezen of je gaat saven of je door wilt gaan omdat je geen vijanden wilt spawnen hoort bij het spel. Dat risico is een deel van wat het spannend maakt.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2011
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ja precies, en ik zag dat hij iets van 50+ videos van de game heeft en ik scrolde er wat doorheen en al die omgevingen zien er allemaal zo 'depressief' en donker uit joh, zijn er geen enkele tja...euh...wat vrolijkere gebieden? De omgevingen nodigen me niet bepaald uit in elk geval, om het zo te zeggen.
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Vrolijke gebieden? Ermmm , ik ben nog niet zo heel ver maar even baserend op wat ik in Demon's souls heb gezien en wat ik tot nu toe van Dark souls heb gezien is het antwoord duidelijk NEE.

    Het is duistere fantasy, tot op het depressieve af. Grauw vies en eng. Dat wil niet zeggen dat het soms niet heel mooi is. Maar mooi is iets anders dan vrolijk of uitnodigend. Verwacht absoluuut geen Fable achtige dorpjes of settings. Deze hele wereld bestaat uit vieze gruwelijke enge gemene dingen die je botten als tandenstoker willen gebruiken en de hele wereld straalt dat uit :+
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Heeft iemand hier eigenlijk de game al uitgespeeld? Wat vond je er uiteindelijk van (zonder spoilers te gebruiken)? Ben best wel benieuwd naar de bevindingen.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2011
  10. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik nog niet.

    Ben nu cursed, mn levensmeter is nu dus gehalveerd... Ik moet nu dus een medicijn daarvoor vinden.

    @bigkabuto vrolijk zal deze game, gelukkig, nooit worden. Dit is meer de stijl van Diablo 1 en 2.
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    De grauwe stijl van de game is iets wat me WEL aanspreekt ...
     
  12. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je waar je het medicijn kan halen ???

    Ik loop nu met 4 anti-curse meds rond in The Depths, want dat zal mij niet overkomen :) Heb er horrorstories over gehoord
     
  13. manolo ribera

    manolo ribera Goedendag

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Anti curse meds? Waar haal je die en wat doen die?
     
  14. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij die kerel in de toren van de eerste bell. ( na de gargoyles dus)
     
  15. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup bij dat undead vrouwtje achter de tralies in die gang in het begin. Kost wel 6000 souls... In Mordan (ofzoiets) moet er iets beters/goedkopers zijn.
     
  16. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Het meerendeel van de game is vrij duister ja, maar er zijn ook "vrolijkere gebieden". Zoek maar eens op Anor Londo en bekijk die omgeving, volgens mij voor het eerst dat ik de zon zag in deze game.
     
  17. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar bij de NPC bij de 1ste bell tower kosten ze 3000 souls.

    Je schijnt ze ook kunnen traden bij de grote vogel's nest, maar weet niet precies tegen welk item.
     
  18. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Is het online gedeelte een groot onderdeel van de game? Heb momenteel weinig geld en wil deze game pas volgend jaar ergens halen. Mis ik dan een gedeelte van de fun omdat minder mensen de game spelen?
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Er is ook een vogelnest in het tutorial gebied, waar je naar toe kunt vliegen. Wacht +/- 30 seconden in het grote nest en de vogel komt je ophalen.
     
  20. Lukky NL

    Lukky NL Active Member

    Berichten:
    1.014
    Leuk Bevonden:
    0
    Meen je niet... Ik heb die npc dus per ongeluk gekilled... :)

    @Sloober

    de 'mp' geeft wel een extra dimensie, maar je hoeft niet in een loby te zitten ofzo. Volgend jaar wordt dit nog steeds veel gespeel ben maar niet bang. Maar zelfs offline is deze game een must.
     

Deel Deze Pagina