Battlefield 3 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door s0kkie, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.343
    Ook Battlefield 3 krijgt online pass

DICE heeft laten weten dat ook Battlefield 3 gebruik zal maken van een online pass. lan Kertz van DICE liet op Twitter weten dat ze dit wel moeten doen omdat ze geen geld verdienen als mensen tweedehands games kopen en dat het geld nodig is om de kosten van de servers te kunnen betalen.

Een online pass is een code waarmee je met een game online kunt spelen. Zo'n code kan eenmalig gebruikt worden en als iemand besluit om een game door te verkopen, zal de koper een nieuwe online pass aan moeten schaffen om online te kunnen gamen.

Dit bericht kwam naar buiten toen een Twitter-gebruiker aan Kertz de vraag stelde of hij een nieuwe game moest kopen om online te kunnen gamen. Volgens Kertz zou hij ook de mogelijkheid hebben om een online pass te kopen. Daarna kwam de vraag hoe hij dit systeem kon rechtvaardigen.

"Because servers cost money, and used games don't make developers any money."

Patrick Bach heeft het systeem eerder dit jaar ook al verdedigd. Volgen Bach kost het de maker geld als meerdere mensen met één exemplaar online gaan. Ze vangen geen geld voor de game zelf maar moeten wel ruimte op de server vrijmaken voor die spelers. Het is niet om de spelers te straffen, maar om de ontwikkelaar te compenseren.

"We want people to at least pay us something to create this because we're paying for it. It was actually a loss for us to have new players. Hopefully people understand why. It's not to punish people. To us it's compensation."

2. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Niet onverwacht, elke EA game heeft dit tegenwoordig. Ik heb er niet zoveel problemen mee aangezien ik nooit games tweedehands koop.

3. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst gaat het over piraterij.

En nu lopen ze weer te janken over 2dehands games verkoop.

Wat krijgen we hierna als eerlijk betalende consument een halve game en moet je de rest downloaden voor 30 euro.

Waardeloze geiteneukers daar bij ea.. Zie bij de nieuwe batman game mis je gewoon delen van je game, het wordt steeds gekker met die lui.

Laatst bewerkt: 16 okt 2011
  4. zyler

zyler Member

Leuk Bevonden:
    0
    Al die online passes zorgen ervoor dat ik minder krijg als ik een game verkoop. (koper wil 10 euro minder betalen en koopt daar online pass voor)

Gevolg is dat ik dus minder te besteden heb aan games. Ik ga echt niet ineens meer uitgeven.

Trouwens mensen die alleen single player spelen. Krijgen die dan geld terug omdat ze de servers niet belasten? Nee? Dan is hun compensatie voor servers reden onzin.

5. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk die enorme budgetten van de games tegenwoordig.

Nee hoor ze verdienen te weinig en daar moet de eerlijke consument nog even voor opdraaien.

Gaat werkelijk nergens over, ze moeten zich het haar van hun hoofd schamen die gieren.

6. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    Ach boeie, waarom zou je BF3 willen ruilen, er zijn ergere dingen in de wereld..

7. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Graaien dat is de nummer 1 oorzaak waarom deze wereld naar de klote gaat.

:b:

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Er gaan anders wel veel gamestudios failliet. En die budgetten moeten juist worden terugverdiend.

Als een game een paar miljoen kost om te maken moeten ze minimaal dat geld terugverdienen om maar aan de kosten uit te komen.

Of werk jij ook gratis voor je baas?

9. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Toevallig wel. (dierenambulance)

haha

Maar goed ik koop de game wel, maar die passen blijven gewoon een kut idee.

10. KU7J3N

KU7J3N Knuffelbeer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin en een achterlijk lul verhaal, hoe kan het dat een 2e hands speler meer server ruimte kost... Iemand koopt een game nieuw en betaald dus eennmalig een zogenaamde server compensatie voor zolang hij/zij de game speelt. Dit kan een week zijn maar ook een paar maanden. Als deze dan besluit de game door te verkopen en iemand anders gaat spelen op de eerste speler zijn zogenaamde server plekje dan is er helemaal niemand extra bijgekomen. De kosten zijn betaald alleen de speler is verandert.

Het is al helemaal wat dat je thuis voor meerdere personen een bedrag moet betalen om online te mogen met dezelfde game. Als je met het gezin een game wil spelen kan dat niet terwijl je met je eigen gamertag wel gewoon kan spelen. Je moet perse de game nog een keer kopen om ook met een andere console of gamertag online te spelen.

Als je wil dat de 2e hands games industrie stopt moet je als ontwikkelaar zorgen dat je game van een zodanige kwaliteit is dat je game niet door word verkocht omdat mensen er op uitgekeken raken. Stimuleer dit met gratis DLC voor spelers die hem nieuw kopen en als iemand toch besluit hem 2e hands te kopen zorg dan dat die wel online kan maar voor eventuele DLC een bepaald bedrag moet betalen.

Ik word toch wel zo ziek van betaalde DLC die nergens over gaan en season passes die met een marketing trucje de indruk wekken dat je veel content krijgt voor je geld.

Het hele idee achter DLC hoort te zijn dat als je een game gemaakt en uitgebracht hebt dat je naderhand dingen toe kan voegen die van toegevoegde waarde zijn voor de community. Met Battlefield is de DLC altijd wel goed geweest zoals de vietnam uitbreiding of de map packs maar betalen voor een SPECACT pakket waarin 4 groen gekleurde pakjes zitten en 1 nieuw kleurtje voor een wapen schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat.

Dat hele veteraan status bij Battlefield moeten ze ook mee stoppen, die site werkt totaal niet en linken van games aan je gamertag schijnt onmogelijk te zijn. Geef gewoon iedereen dezelfde wapens en de spelers die dan echt 'hardcore' zijn die spelen lang genoeg door om alle wapens te unlocken. Ik hoop dat ze dit bij Battlefield 3 niet toepassen.

En waarom willen ze eigenlijk geld voor servers, bij Battlefield heeft het hele server systeem nog nooit goed gewerkt. Als je met een squad zoekt naar Oasis dan eindig je in Harvest day met je squad in het andere team. Je hebt altijd lag en als je eens goed aan het spelen bent dan loopt je spel vast.

En toch vind ik Battlefield een van de beste games(series) die er te vinden is.

11. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het wel. Het ontwikkelen van een game kost miljoenen. Het draaien van de servers ook en het blijven ondersteunen van een game ook.

Als 20 man wel speelt, maar allemaal een 2e hands exemplaar koopt, dan verdient EA hier niks aan. Terwijl ze wel hun game spelen.

Ik snap dat je het niet leuk vind, maar kom op; € 50 euro voor een game die je honderden uren online speelt.... Dat heb ik er wel voor over. Als je dit terug rekent, is dat een paar cent per uur.

Ik ben benieuwd hoeveel zo'n online pass kost trouwens. De totale nieuweprijs?

12. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    800 punten voor zover ik weet, het zal me trouwens niks verbazen als het straks 1200 wordt.

Ongeveer 12 euro.

13. acisiz

acisiz Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Fuck yea, de main theme van de vorige games is back!

14. CopyRight

CopyRight New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Amen Brother_O_

15. CopyRight

CopyRight New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Battlefiled 1942 FTW

16. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ik zie dat je bij BF3 de G36C kan unlocken in de engineer class, betekent dat ook dat als je hem eenmaal hebt hij ook in de class assault gebruikt kan worden?

17. heuft

heuft Active Member

Leuk Bevonden:
    53
    als 20 man heb spelen met een 2de hands game, zijn er daarvoor 20 mensen geweest die hem 1ste hands hebben gekocht, dus de volle mep..dus dat geld krijgen ze toch wel als men het voor het eerst in de winkel koopt.
    maar goed..dan wacht ik wel totdat het spel in de bugdet bak ligt. betaal je net zoveel als 2de hands, maar de online pass zit er dan nog bij. of zal je dan dubbel moeten betalen omdat er weinig mensen nog online spelen en het meer kost om de servers te onderhouden??

18. iveL

iveL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou hem meteen de eerste dag kopen! (Ik denk dat het nog wel even duurt voordat hij in de budget bak ligt)

19. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    met BC2 kregen we eerst een serie maps die gewoon al op de disc stonde en ze gewoon unlockte, na veel gezeur hierover hebben ze toch uiteindelijk in een patch wat oude maps gepropt. Ik vond het zelf zware oplichterij eigenlijk....

20. heuft

heuft Active Member

Leuk Bevonden:
    53
    ja ik koop deze ook wel gelijk. ik dacht dat het een algemeen onderwerp was en niet speciaal voor bf3 ;) maar dit spel heb ik al besteld..en kijk er nog steeds naar uit dat ie in de brievenbus valt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina