Wat een onzin en een achterlijk lul verhaal, hoe kan het dat een 2e hands speler meer server ruimte kost... Iemand koopt een game nieuw en betaald dus eennmalig een zogenaamde server compensatie voor zolang hij/zij de game speelt. Dit kan een week zijn maar ook een paar maanden. Als deze dan besluit de game door te verkopen en iemand anders gaat spelen op de eerste speler zijn zogenaamde server plekje dan is er helemaal niemand extra bijgekomen. De kosten zijn betaald alleen de speler is verandert.
Het is al helemaal wat dat je thuis voor meerdere personen een bedrag moet betalen om online te mogen met dezelfde game. Als je met het gezin een game wil spelen kan dat niet terwijl je met je eigen gamertag wel gewoon kan spelen. Je moet perse de game nog een keer kopen om ook met een andere console of gamertag online te spelen.
Als je wil dat de 2e hands games industrie stopt moet je als ontwikkelaar zorgen dat je game van een zodanige kwaliteit is dat je game niet door word verkocht omdat mensen er op uitgekeken raken. Stimuleer dit met gratis DLC voor spelers die hem nieuw kopen en als iemand toch besluit hem 2e hands te kopen zorg dan dat die wel online kan maar voor eventuele DLC een bepaald bedrag moet betalen.
Ik word toch wel zo ziek van betaalde DLC die nergens over gaan en season passes die met een marketing trucje de indruk wekken dat je veel content krijgt voor je geld.
Het hele idee achter DLC hoort te zijn dat als je een game gemaakt en uitgebracht hebt dat je naderhand dingen toe kan voegen die van toegevoegde waarde zijn voor de community. Met Battlefield is de DLC altijd wel goed geweest zoals de vietnam uitbreiding of de map packs maar betalen voor een SPECACT pakket waarin 4 groen gekleurde pakjes zitten en 1 nieuw kleurtje voor een wapen schiet bij mij toch echt in het verkeerde keelgat.
Dat hele veteraan status bij Battlefield moeten ze ook mee stoppen, die site werkt totaal niet en linken van games aan je gamertag schijnt onmogelijk te zijn. Geef gewoon iedereen dezelfde wapens en de spelers die dan echt 'hardcore' zijn die spelen lang genoeg door om alle wapens te unlocken. Ik hoop dat ze dit bij Battlefield 3 niet toepassen.
En waarom willen ze eigenlijk geld voor servers, bij Battlefield heeft het hele server systeem nog nooit goed gewerkt. Als je met een squad zoekt naar Oasis dan eindig je in Harvest day met je squad in het andere team. Je hebt altijd lag en als je eens goed aan het spelen bent dan loopt je spel vast.
En toch vind ik Battlefield een van de beste games(series) die er te vinden is.
Laatst bewerkt: 16 okt 2011