[Formule 1] Seizoen 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Obscure Thing, 25 mrt 2011.

1. JeePee

JeePee Guest

Kom je wel weer op het volgende punt:
    Hoe veilig is zo'n IndyCar? Natuurlijk is dit een crash van extreem lompe proporties, maar een rollbar die gewoon helemaal weg is? Bij een F1 auto is de monocoque niet kapot te krijgen. Alles breekt af aan een auto tot de monocoque. Daarna is het niet de auto, maar de muur zelf die aan flarden gaat. De helm als hoogste punt van de auto mag gewoon nooit voorkomen...

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is een beetje raar idd. Maar dit was de laatste race van het jaar en volgend jaar kwam die lelijke halve prototype wagen met die dichte achterkant. Mede gemaakt om te voorkomen dat auto's worden afgeschoten over de achterkant. En dan net de laatste race..

Laatst bewerkt: 17 okt 2011
  3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Oude vriend van me werkt daar bij Simraceway, was tot de race met Dan Wheldon.

jezus, krijg tranen in mn ogen en overal kippenvel van dit filmpje

Laatst bewerkt: 17 okt 2011
  4. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Kippenvel bij die tribute. Verschrikkelijk nieuws dit. RIP.

5. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook de monocoque van een F1 auto gaat wel eens stuk, al is dat weer enige tijd geleden. In 1999 brak de rollbar van Pedo Diniz op de Nurburgring en in hetzelfde jaar brak schumacher zijn benen nadat de monocoque stuk ging. Meer recentelijk was dit het geval bij Robert Kubica (Canada, 2007).

Volgens mij was dit gewoon een bizarre crash, doorgaans zijn die auto's best veilig, Dario Franchitti knalde in 2007 tot 2 maal toe op een achterligger na de finish(!), twee zware klappers maar hij had helemaal niets

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja mazzel blijft een factor. Het is gewoon net dat die met de cockpit eerst gaat.
    Als dat niet gebeurd stapt die uit zoals Will Power. Webber op Valencia had ook verkeerd kunnen aflopen als die auto anders draait. Indy cars zijn safe en meer safe volgend jaar. Maar ze rijden bijna constant 300 op de speedways en er zit bijna geen downforce op die auto's en als die gaat dan gaat die.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Kwam deze gast weer ergens tegen. Die uitspraak blijft geweldig. :p

8. JeePee

JeePee Guest

Die van Kubica ging niet stuk toch? Je zag z'n voeten wel zitten, maar die staken niet uit.

Overigens kwam Wheldon zo hard ingezet, dat ook met de nieuwe auto's hij hoogstwaarschijnlijk de lucht ingevlogen was. Dat de wielen dicht zijn wil niet zeggen dat je niet meer kunt vliegen. Zie Le Mans als voorbeeld.

En ja, Nissany, wat een held! :D

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is meer om te voorkomen dat je op de achterwielen klapt en die dan als een soort van katapult gaat werken. Maar dat gaat ook meer op als ze net naast of vlak erachter rijden. Deze crashes kan je bijna niet voorkomen met die snelheid idd als die er zo inkomt.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Lelijk zeg XD.

12. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Lol, ik vind 'm best vet eigenlijk! Wat is het precies? O-)

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Was een idee die die gast gemaakt had. Nadat er weer een discussie was instaan dat open wheelers gevaarlijk zijn en de coureurs niet goed beschermd zijn. Zoals toen bij Massa en zijn helm.

14. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Maar het grote onderscheid tussen F1 en bijvoorbeeld WTCC of DTM is natuurlijk het feit dat je de coureurs gewoon kunt zien / bijna aanraken.

Ondanks dat ik het een vet concept vind, zou ik het jammer vinden als dit ooit werkelijkheid wordt.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wordt het ook niet. Want dan kan je het geen Formula 1 meer noemen. ;)

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  17. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Mooie, diepzinnige foto!

18. JeePee

JeePee Guest

Tering. Het lijkt gewoon te gaan gebeuren. Inside informatie meldt dat Raikkonen binnen nu en twee weken een stoeltje gaat passen in de Williams fabriek, en dat de bekendmaking van zijn comeback rond de GP van India gaat plaatsvinden. Ik ben zéér benieuwd.

Welke baas kan er nou zeggen voor Ferrari, Mclaren én Williams te hebben gereden? :cool: Alleen Prost en Mansell volgens mij.

19. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de laatste jaren een beetje te vaak gehoord dat Kimi zou terugkeren en Robertson kwam er altijd op terug.

Ik geloof het pas als het officieel is, maar ik zou het wel geweldig vinden :).

20. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    In ander nieuws:

http://www.hln.be/hln/nl/954/Formul...ica-zal-opnieuw-Formule-1-kunnen-rijden.dhtml

Deel Deze Pagina