Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Mooie platen man!
    Niks op aan te merken, keep up the good work! :thumbs:

Vind ze niet zo heel boeiend, maar dat kan ook zijn omdat ik niet zo'n grote auto fanaat ben als Remco en jij :+
    Bewerking is prima.

Ik heb hem zelf, erg fijne lens.
    Ik vind het bereik op een crop wel net iets te krap maar op een FF is het echt een prachtig bereik!
    Let wel op dat hij behoorlijk soft is op 1.4 en op een FF kan hij daarbij ook behoorlijk wat vignetering veroorzaken.

2. Remco

Remco Guest

Lichtsterk is 'ie zeker :)

3. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Stomme vraaag, maar hoe maak je een keuze in je eerste DSLR? Is er iets van een site, met reviews? Want ik heb echt geen idee hoe dit allemaal werkt, geen verstand van lenzen etc.

4. Remco

Remco Guest

Gewoon een mooi instapmodelletje van Canon dan wel Nikon pakken. :)

Beginnen met de kitlens en als je wat meer gevorderd wordt, een leuke lens kopen in het segment waarin jij veel fotografeert (portret, macro, landschap etcetera). :)

5. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.450
    Kijk anders ook hier dpreview.com/ maar wat Remco zegt kan ook natuurlijk.

6. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. Magical Elvis

Magical Elvis Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Jongens, ik wil me op dit moment meer richten op portretfotografie. Verder heb ik bij mijn 550 d nog geen lens aangeschaft naast de standaard lens. Welke lens kan ik het beste aanschaffen voor portretfotografie? Voldoet een canon 50mm f/1.8 II ? Of raden jullie me een ander aan?

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Niet echt een top foto, had niet zoveel licht en dat heb je met macro wel nodig, maar laat wel zien wat de lens kan.

9. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    De 50mm. F1.8 is echt DE beste koop voor het geld. Hij is plastic hij is luidruchtig maar hij is ideaal als portret lens! Het is sowieso de beste prijs/kwaliteit verhouding lens die er is van Canon.

10. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    kijk....ook iemand die de wondere wereld van de macro heeft ontdekt. Vergroting is leuk ,maar idd meer licht en zeker op f9 of hoger gaan zitten...

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het is voor mij helemaal nieuw. Dus moet er echt mee gaan spelen. En maar is kijken naar een nieuwe body. Want mn 350d is een heel eind op.

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zo. Eindelijk wat vakantiekiekjes:

Duitsland / Polen algemeen:

Voor Sacha:

Auschwitz :

En iets mindere:

Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2011
  13. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Tom, ik las laatst iets over Toivonen in Club Seven op je twitter? Heb je daar foto's van? :D

14. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Oke, de prijs/kwaliteit is dus de beste, maar het mag best wat meer kosten. Het gaat mij er vooral om dat de foto's prachtig worden.

Nadat vrienden en collega's van mij en mijn vrouw onze babyfoto's hadden gezien ben ik een aantal keer gevraagd voor een klus om baby/kinder portretten te maken voor diegene bij hun thuis.

Uiteraard ga ik dat graag doen, maar aangezien onze eigen foto's met de standaard lens zijn gemaakt, zou het leuk zijn als de foto's voor de klus nog wat beter kunnen...

Beste reclame is goede mond op mond reclame :b:

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Klopt ja, helaas geen foto's van. Hij wilde al niet met een 'fan' op de foto, dus dan ga ik me niet in allerlei bochten wringen om toch foto's te kunnen maken. En besides, ze komen er vaker hoor, enkele voetballers van PSV ;)

Zo ben ik ook aan veel opdrachten gekomen, werkt erg goed!

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    als je dan meer uit wil geven kan je ook kijken naar de 1.4 versie.

17. Magical Elvis

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zal eens kijken wat ik doe, die canon 1.8 is behoorlijk cheap dus denk dat ik die eerst maar haal en als het bevalt kan ik later altijd nog een dikkere lens aanschaffen....

Anyway, ik pats net als Tom ook mee met een abbo op Focus + Wacom Bamboo Pen... Wilde graag een abbo op een fotografiemagazine en dit lijkt me een goeie deal...

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Je mag de mijne wel overkopen, voor 85 euro ;) (compleet met uv-filter, zonnekappen (rubber + vast), CP-filter )

Goede deal inderdaad, ben alleen benieuwd of het tablet niet een maatje te klein is. Maar wel een mooi instaptablet :)

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Eventjes thuis in de achtertuin gelopen met mn nieuwe lens

20. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Nice, met name die laatste.

Deel Deze Pagina