Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Fijn fijn fijn. Vind het HDR niet eens vervelend ofzo, mooi!

Kan je die eerste ook een keer bewerken zonder dat bruine tintje?

I agree!

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    @JeePee
    Mooie making of:+
    Over de HDR, die vind ik net een beetje te overdreven.
    @Bonnie
    Die bovenste kleuren gebruik je wel vaker hé?
    Ik vind ze persoonlijk niet echt mooi, dan zie ik liever een zwart wit ofzo :)

Hier nog een paar van mijn kant:
    Ben met deze wel blij, idee was om een cinematisch effect te geven (weer:+)

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb ook nog een leipe making of foto, haha. Zal hem zsm fiksen.

Die tweede van jou, wat een mooi samenspel van licht _O_

Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2011
  4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben op zoek naar een partyfotograaf, voor een vaste dag, in Eindhoven. Ervaring is geen must, een spiegelreflex wel. Anyone?

LEIP: CANON EOS 1D X

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Tering wat een machine. 12BPS en 51.000 iso :eek:

6. Remco

Remco Guest

Wanneer?

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Voorlopig op vrijdag, maar er komen binnenkort meer opties vrij!

Is dat niet wat ver voor je?

8. JeePee

JeePee Guest

Pfff, die man rijdt 4000 kilometer als het nodig is :+

Over m'n HDR: inderdaad over the top, maar ik vind het meer een wallpapertje dan een foto, dus dan mag het :cool:

@ Luuk,
    Die tweede foto, wat een zieke belichting zeg :eek: Ik heb van precies dezelfde hoek die foto. Ben er met nabewerken nog niet aan begonnen, maar dat ga ik na het zien van die van jou niet doen ook 8)

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Nice, die tweede Scarluuk. Vind ik toch knap van je dat ik HDR-achtige dingen van jou mooi vind. Dat gebeurt verder niet echt.

Kan me overigens niet aan de indruk onttrekken dat er wel veel geïmiteerd wordt qua soort foto's & nabewerking als ik alles zo onder elkaar zie.

10. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Misschien een hele domme vraag, maar waarom heeft die Canon 1D een 61-puntsysteem? Ik gebruik altijd de middelste om te focussen en dan kijk ik naar een ander punt met mn knop ingedrukt. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Heerlijke foto's @ Luuk, Tom, Remco, Bonbridge & JP!

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Oja, nu ook voor op de zondagnacht iemand nodig!

13. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Hij kan gezichtspunten herkennen en volgens mij ook daarop blijven focussen. Ik denk dat dat vooral met het filmen erg fijn is.

Hij kan dus automatisch blijven scherpstellen als zich een bewegend voorwerp voor de camera bevind.

Zo zit het denk ik. Pin me er niet op vast. Het idee komt uit een 7D geloof ik.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Alleen heeft een 7d geen autofocus tijdens het filmen.. Misschien word dit wel mogelijk bij de 1d

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Autofocus tijdens het filmen zal nooit wat worden, puur omdat het systeem daar niet op gebouwd kan worden ivm ruimtebeperking.
    Hij zal wel een autofocus kunnen hebben tijdens het filmen maar deze zal toch niet goed zijn, daarnaast is er veel te veel DOF voor zo'n camera om autofocus tijdens filmen vol te houden.
    De laatste Nikon HDSLR had dit ook, Nikon enorm trots op dat ze het goed hadden gedaan maar het werkte voor geen reet, puur omdat die camera niet aan voelt wat jij in focus wil en iemand tracken is lastiger dan je denkt.

Het 61 Punt AF is geweldig voor fotografie in ieder geval.
    De AI focus (die bewegende objecten volgt tijdens het fotograferen) zal hierdoor goed up to date kunnen blijven omdat hij iets meer kan na denken welk object je volgt.

Maar het is echt een bakbeest, prachtig dynamisch bereik en een enorme ISO uitbreiding.
    Enige punt is dat ik no way zoveel geld ga neer leggen voor een fotocamera :+

@Henrive, thanks man!
    Over de stijlen, het is wel zichtbaar ja dat we elkaar inspireren haha, de stijlen lijken soms erg veel op elkaar.

Laatst bewerkt: 18 okt 2011
  16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Idd.. Wat gaat ie in euros kosten? 6k fzo? Kan je beter een 5dmk3 voor kopen als die er is plus een paar dikke lenzen?

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Waarschijnlijk zal het wel ergens tussen de 5 en 6K zijn ja.
    Zou hem graag hebben maar dat geld kan ik beter in andere dingen investeren :+

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat onderschat je. Je hoeft een object slechts één keer te herkennen, te tracken via beeldanalyse (niet mechanisch!) en op basis van die resultaten je afstandsmetingen gerichter maken. Dat werkt misschien nu niet optimaal en mechanisch zitten er zeker limieten aan de constructie, maar tracking is echt een gigantisch onderzoeksonderwerp op dit moment. In Japan heb ik het bij zooooooooo veel bedrijven gezien (gek genoeg niet bij Canon :p). Hier gaat zeker vooruitgang geboekt worden in de komende 10 jaar. Misschien nog niet in het generieke geval, maar zeker wel in het specifieke: mensen volgen, sport/actie etc. Dat is zelfs eenvoudiger dan je zou denken.

De gezichts-herkenning van mijn Nikon is al geweldig als je in je eentje een zelfportret wil maken. _O_

19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Gezichtsherkenning/tracking en autofocus op de Nikon D7000 werkt ook al erg goed vind ik. Heb van de week gefilmd met die camera.

20. Remco

Remco Guest

Daarom laat ik eigenlijk mijn foto's gewoon achterwege. 't Blijft toch ook gewoon dezelfde locatie waar je met z'n vijven aan het fotograferen bent.

Deel Deze Pagina