Mountainbiken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Jeffer, 19 aug 2010.

1. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Ja jammer dat ze de performance 2,25 niet in de aanbieding hebben gegooid, dan was de keuze snel gemaakt. Nu twijfel ik toch een beetje over de breedte:+

Komende tijd zal ik toch meer op het asfalt rijden dan off-road echt, maar als ik dan straks toch weer in de blubber terecht kom, wil ik wel een band die lekker rijdt.

Nog maar even over nadenken dan, heb nog tijd tot morgen :)

Edit: Overigens hoe bevallen die SPD pedalen? Zit er toch over na te denken om het ook maar eens een shot te geven.

Laatst bewerkt: 6 okt 2011
  2. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Asfalt = 2 x Racing Ralph ;) Zware modder kunnen die bandjes niet aan maar ze zijn voor vochtige omstandigheden voldoende..

SPD rijdt gewoon goddelijk hoor. Superveel controle over je fiets.. ik voel mij niet veilig zonder. Het is letterlijk vallen en opstaan in het begin maar na een paar keer fietsen wil je niet anders meer. Vooral technische stukken zijn in het begin eng als je met je voeten vastzit aan je fiets.

3. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Maar dat is het dus net, ik zoek een beetje een allround combo qua banden en volgens jouw starpost is NN/RR dan wel geschikt :D

SPD zal inderdaad wel met vallen en opstaan zijn, in het verleden vaak genoeg dat mijn vader in de modder terecht kwam, niet uit kon klikken en gewoon omviel :+

4. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook kijken voor Rocket Ron. Deze zit tussen de Ralph en de Nic in maar slijt iets sneller. Is een echte race band.

Die noppen aan de zijkant voel je gewoon echt happen als je schuin instuurt. Dat is echt een grappig gevoel. Uit het niets een berg extra grip voor scherpe bochten.

5. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Hmm klinkt op zich ook niet verkeerd, zal morgen in de winkel er eens naar kijken. :)

6. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Mountainbikers en honden blijft een slechte combinatie, zo bleek maar weer 3 uur geleden. Ik wilde voor het eten nog een uurtje gaan fietsen maar kwam na een half uurtje een loslopende hond tegen. Beest begon te blaffen en rende achter mij aan.. hapte een keer naar mijn schoenen dus ik versnel maar voor de zekerheid. Beest vond het een slecht idee om mij te laten gaan en nam dus maar een sprintje: Hap, in de kuit. Kon dus naar de huisartsenpost (hap :emo: ) voor een tetanusinjectie en beoordeling van de wond.

7. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    8)

Heb ook wel eens honden achter me aan gehad inderdaad maar het is nooit echt tot een beet gekomen. Baasje van de hond was niet aanwezig?

8. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja was wel aanwezig maar die man gaf mij de schuld. Ik had maar niet zo hard moeten rijden want dat lokt hem uit.. ja zo kom je gemakkelijk vanaf. Had geen zin in discussie dus ben maar naar het ziekenhuis gereden

9. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant heeft de man wel gelijk, zodra jij (harder) wegfiets komt het (jacht) instinct van zo'n hond (onbewust) naar boven, hij ziet jouw dan als een "prooi" of denkt dat jij met hem wil spelen.

Maar goed de eigenaar was ook fout geweest om zijn hond niet aangelijnd te houden als hij weet dat zijn hond zo gedraagt bij fietsers.
    Had hij jouw wel zien aankomen, of op zijn minst excuses aangeboden?

Zelf heb ik nooit problemen gehad met loslopende honden, omdat de meeste hondeneigenaars wel sociaal zijn om zijn/haar hond(en) bij zich te roepen als ze mij zien aankomen.
    Ik bedank ze dan ook zodra ik ze voorbij komt.

Mij werd altijd verteld als je in een situatie komt zoals van jouw, meteen stoppen en jezelf zo groot maken en eventueel erbij schreeuwen.
    Mocht je het toch niet vertrouwen, stap af en zorg dat je fiets tussen jouw en de hond staat.
    In geval van nood kan je dan altijd je fiets als een schild gebruiken :)

afijn ik wenst je in ieder geval beterschap en laat dit voorval je fietsplezier niet bederven.

10. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom vrijwel altijd honden tegen op de routes maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik reed redelijk langzaam en hij hapte al naar mijn schoen, dit zorgde voor een reflex om harder te rijden. Op een harde ondergrond zou ik binnen een paar tellen weg zijn maar het natte gras op de ondergrond zorgde er dus voor dat ik niet kon versnellen = hap

En ja, hij heeft mij zien aankomen in de verte + hij heeft geen excuses aangeboden.. het was allemaal mijn schuld. Maar de verwonding zelf valt wel mee hoor, ben alleen bang voor infecties. Ik houd de wond de komende dagen maar open met natte gazen zodat het niet zo snel kan infecteren.

Ik blijf lekker doorfietsen hoor ;) Laat mij niet de kast opjagen door zo'n klein stinkhondje.

Laatst bewerkt: 8 okt 2011
  11. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    ah...zo'n aso dus.....tsja die heb je helaas ook tussen zitten:mad:

12. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0

Is weer eens wat anders dan een loslopende hond :+

13. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    :lol: Shit, dan hoef ik niet te klagen.

14. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    whaha 8)

15. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  17. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Als ik dat zie, ben ik blij dat ik zondag weer ga mountainbiken, wouwie! Wat een trailert.

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Echt een vet filmpje inderdaad. Ik ga zondag ook weer MTB'en, weer naar de Drunense Duinen. :) En morgen even fietskleding met lange mouwen kopen, ik heb alleen een zomeroutfit en dat wordt me nu te koud, en daarna hopelijk ook nog even MTB. Ik denk MTB route Best. Het enige wat ik in Best eigenlijk mis zijn een paar drops en jumps. 1 drop en 1 jump zou al mooi zijn. Dan zou dat echt een perfect baantje zijn.

EDIT: Het wordt trouwens echt eens tijd dat ik een GoPro win.

Laatst bewerkt: 21 okt 2011
  19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Geen idee hoe die route heet waar ik rijd, maar daar zitten volgens mij wel wat leipe drops in. :D

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Waar is het ergens dan?

Heb je toevallig een iPhone of een Android-telefoon? Dan moet je eens de app Runkeeper (is gratis) downloaden. Kun je precies zien waar je gereden hebt en hoe snel (en nog wel meer).

Deel Deze Pagina