1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

  1. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gemerkt dat het sturen met een controller in (met name) f1 2011 nogal ongelukkig is: de stick is gevoelig als ie dat niet moet zijn en ongevoelig als ie gevoelig moet zijn. Ik zat daarom te denken aan het nemen van een stuur..

    Maar, toen kreeg ik een déja vu: ik had eerder al eens een stuur gekocht (williams bmw lang lang geleden) en het punt was: ik kon hem nergens aan vastzetten, dus ik speelde er niet mee (duur geintje). Nu wil ik (wederom) een stuur kopen, maar ik zit dan met hetzelfde punt. Daarbij komt nog dat er maar krap 90cm/1m zit tussen mijn tv en mijn bed, waar ik hem wil gebruiken (rand van bed = mijn 'stoel').

    Ik heb dit topic behoorlijk doorgespit + diverse malen google geraadpleegd en ben het volgende te weten gekomen:

    - de wheelstandpro en fanatec wheel stand worden regelmatig genoemd
    - het stuur 'logitech g25' / logitech g27 wordt vaak vermeld bij de fanatec wheel stand
    - het stuur 'microsoft xbox 360 wireless steering wheel' wordt genoemd i.c.m. de wheelstandpro; echter, deze is niet meer nieuw verkrijgbaar

    Wat ik wil weten, is welk stuur het gunstigst is voor gebruik met f1 2011 (daar ga ik het voor gebruiken en misschien nog forza 3 / nfs most wanted) en is het de investering waard om voor een wheelstandpro te gaan? Kan je alle soorten sturen monteren erop? :confused:

    Of kan ik (zoals ik op diverse youtube filmpjes gezien heb) beter zelf iets knutselen of scoren (bij bijv. ikea)? Ik kan hier maar niet uitkomen en dat weerhoudt me van het overgaan tot actie..
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2011
  2. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Wachten op de Thrustmaster die uitkomt of toch voor een Fanatec gegaan. Ik heb mijn CSR deze week binnengekregen en het is echt een fantastisch stuur. Je kunt verschillende dingen instellen, het stuur draait heerlijk soepel en de bedienknoppen voor je Xbox op het stuur hadden ze 100 jaar eerder moeten uitvinden.
    Die van mij gebruik ik met mijn 'oude' G25 pedalen middels een adapter, en dat werkt prima.

    Ik zou eerst eens kijken naar iets fatsoenlijks waar je op kunt zitten. Uren met een stuurtje zitten zonder ergens met je rug tegenaan te kunnen zitten gaat denk ik snel pijn doen waardoor het stuurtje misschien weer (te) snel in een hoekje staat te verstoffen.
    Op een Wheelstand kun je gewoon elk stuur monteren volgens mij, soms moet je zelf een paar gaatjes extra boren (tenminste, dat moest ik wel doen bij m'n playseat)

    De G25/G27 kun je niet gebruiken voor je Xbox, die is niet compatible. Dan blijven er nu eigenlijk 3 over, het MS stuur, het nieuwe Thrustmaster stuur of een exemplaar van Fanatec. Als het iets mag kosten zou ik het wel weten ;)
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Jij hebt toch vorige week je Fanatec stuurtje ontvangen? Game jij achter je bureau?


    Elke keer als ik een Forza replay bekijk valt het me inderdaad weer op dat stuur met een controller helemaal niet de bedoeling is.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    aangezien ik denk hier meer kans te maken. Ik doe echt niks met mijn Drive FX. Ding is zo goed als nieuw en heb er zo'n hanssysteem bij.

    pm maar voor interesse :)
     
  5. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik heb een playseat. :thumbs:
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    [yt]34ZXIqe8Psg[/yt]

    Dit kan wel in de startpost :p
    Sowieso veel handige vids op hun kanaal.

    Race jij ook op PC Bubbles?
     
  7. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Nee alleen PS3 en Xbox.
     
  8. ggj

    ggj Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb gisteren van een kennis een origineel Xbox 360 stuurtje gekregen omdat die een PS3 had gekocht en er dus niks meer mee kon. Alles zit erbij, alleen de doos niet. Nu probeer ik hem aan de praat te krijgen maar dat lukt niet. In de handleiding staat dat je eerst op de Guide/start button moet drukken op het stuurtje om hem aan te zetten, maar hij doet niks. Als ik dan vervolgens op de connect knop druk op de Xbox en dan op het stuurtje gebeurt er niks, alleen de RoL op de Xbox knippert en draait rond, die op het stuurtje niet.

    Ik heb alles aangesloten zoals in de handleiding staat, dus hij zou het moeten doen. Ik heb ook de CD van PGR3 incl. software erbij gekregen waar de drivers op staan voor het stuurtje, maar die schijnen al geinstalleerd te zijn met latere updates die bij nieuwere spellen geleverd zijn.

    Wie weet hoe ik het stuurtje aan kan zetten en kan verbinden met mijn Xbox 360?

    Alvast bedankt,

    ggj
     
  9. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    En Jessica Lopez :9
     
  10. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Experiment:

    ik heb het microsoft wireless speed wheel gekocht, na een langdurige observatie van filmpjes op youtube en diverse reviews waarin ik merkte dat het niet 'afgekraakt' werd. ik ga nu dus dit wireless speed wheel uittesten.

    Waarom?? omdat ik:

    1) geen geld heb voor een normaal stuur (+andere benodigdheden als zitmeubel + stand)
    2) geen ruimte in mijn kamer heb
    :cool: merk dat sturen met iets anders dan de controller al als beter wordt ervaren door diverse reviewers op youtube..

    ik zal (na enige tijd gespeeld te hebben ermee) wel een update geven voor alle mensen die wellicht dit stuur ergens in hun achterhoofd hadden zitten als optie.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je de stekker erbij gekregen die in het stopcontakt moet?
     
  12. Mt cook

    Mt cook Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er toevallig mensen die dit stuur in het bezit hebben "Forza Motorsport CSR Wheel"
    met eventuele wheel stand er bij.
    Hoor het graag van iemand.

    Mvg Dennis

    Mt cook
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    mijn stuur(MS Wheel, welke al sinds dat hij uit is, bij mij te vinden is) is vandaag kapot gegaan. nu zoek ik natuurlijk een nieuwe maar heb de laatste jaren nooit meer naar stuurtjes gekeken. wat zijn op dit moment de beste stuurtjes? Fanatec?

    en welke Fanatec zouden jullie kopen, de CSR of de GT2 (bij beide wil ik een shifterset, 6+1 en Sequentieel) hebben en Clubsport pedals..
     
  14. MisterShakerNL

    MisterShakerNL Bazaarhouder

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand mij kunnen PMen of er andere opties zijn om je stuur vast te klemmen aan een soort houder die wel betaalbaar zijn (dus geen playseat, maar gewoon een soort stand om je stuur in te hangen net als je bij een microfoon doet).

    Zou ik zeer op prijs stellen!
     
  15. Mt cook

    Mt cook Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg wheelstand.makkelijk zelf naar te maken.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb nog een hans-stand voor je. Simpel maar werkt prima. TEAB ;)
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    [​IMG]

    Fanatec Wheelstand....maar niet heel goedkoop
     
  18. BassieBaas

    BassieBaas Active Member

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik een ordertje bij je plaatsen ? ^^
     
  19. Mt cook

    Mt cook Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben bijna klaar met het eerste prototype.
    dan nog even stuurtje regelen en dan eerst maar eens proberen.
    misschien word het wel Massaproductie hahah
     
  20. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn je eerste indrukken?
    Ik denk dat ik hem ook ga halen, alleen zegt mijn gevoel dat het niet kan werken. Ik hoop dat ik geen gelijk heb, want ik heb ook een groot gebrek aan ruimte voor een echt stuur.
     

Deel Deze Pagina