Ik heb gemerkt dat het sturen met een controller in (met name) f1 2011 nogal ongelukkig is: de stick is gevoelig als ie dat niet moet zijn en ongevoelig als ie gevoelig moet zijn. Ik zat daarom te denken aan het nemen van een stuur..
Maar, toen kreeg ik een déja vu: ik had eerder al eens een stuur gekocht (williams bmw lang lang geleden) en het punt was: ik kon hem nergens aan vastzetten, dus ik speelde er niet mee (duur geintje). Nu wil ik (wederom) een stuur kopen, maar ik zit dan met hetzelfde punt. Daarbij komt nog dat er maar krap 90cm/1m zit tussen mijn tv en mijn bed, waar ik hem wil gebruiken (rand van bed = mijn 'stoel').
Ik heb dit topic behoorlijk doorgespit + diverse malen google geraadpleegd en ben het volgende te weten gekomen:
- de wheelstandpro en fanatec wheel stand worden regelmatig genoemd
- het stuur 'logitech g25' / logitech g27 wordt vaak vermeld bij de fanatec wheel stand
- het stuur 'microsoft xbox 360 wireless steering wheel' wordt genoemd i.c.m. de wheelstandpro; echter, deze is niet meer nieuw verkrijgbaar
Wat ik wil weten, is welk stuur het gunstigst is voor gebruik met f1 2011 (daar ga ik het voor gebruiken en misschien nog forza 3 / nfs most wanted) en is het de investering waard om voor een wheelstandpro te gaan? Kan je alle soorten sturen monteren erop?
Of kan ik (zoals ik op diverse youtube filmpjes gezien heb) beter zelf iets knutselen of scoren (bij bijv. ikea)? Ik kan hier maar niet uitkomen en dat weerhoudt me van het overgaan tot actie..
Klik om te vergroten...